Ulepsz swój Instagram – podpowiadamy jak to zrobić

Ulepsz swój Instagram – podpowiadamy jak to zrobić

Prowadzisz profil firmy na Instagramie, zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, żeby Twój profil się wyróżniał i zachwycał, każdego, kto na niego trafi. Mamy dla Ciebie kilka porad, które możesz wykorzystać aby Twój Instagram błyszczał! Pamiętaj, żeby nasze rady były skuteczne, musisz być zaangażowany w stu procentach.

1. IGTV jako swipe-up do Twojej strony

Nie masz jeszcze 10 tysięcy obserwujących i tym samym nie możesz dodać swipe-up’a w Stories? Nic straconego! Jeśli podepniesz film IGTV pod relację, zyskujesz możliwość przekierowania odbiorców, tam gdzie chcesz! Jak to możliwe?

Odpowiedź jest prosta: link dodany do opisu materiału na IGTV jest zawsze i całkowicie klikalny. Zatem nic nie stoi na przeszkodzie, by je wykorzystać i zrobić z IGTV przejście między Stories a Twoim blogiem lub sklepem.

2. Autorskie plansze w Stories

Instagram Stories to świetne miejsce, żeby pokazać, że potrafisz być jak Twoi odbiorcy, i że znasz ich potrzeby. Autorskie plansze, takie jak bingo, wykreślanka czy chcecklisty nie tylko zachęcasz followersów do interakcji, ale też zwiększasz świadomość swojej marki. Niewiele firm udostępnia swoim obserwującym ciekawe plansze, które Ci screenują, wypełniają i udostępniają dalej, to może Cię wyróżnić!

3. Wyzwanie dla followersów

Możliwe, że nawet nie jesteś świadomy, jak dobrym pomysłem może być wprowadzenie nutki rywalizacji na Twoim profilu. Warto pomyśleć o zorganizowaniu wyzwania związanego z Twoją marką. W ten sposób wywołuje się regularną interakcję z odbiorcami. Na początek wyzwanie może być krótkie, trwać kilka dni. Jednak na pewno zaangażuje Twoich followersów.

Tip: Wyzwanie możesz (ale nie musisz) połączyć z konkursem. Wybierz wtedy osoby, które z wyzwaniem poradziły sobie najlepiej i nagródź je w jakiś sposób. Pamiętaj, żeby w takim przypadku stworzyć regulamin, który jasno określi reguły zabawy.

4. Dobre bio i wyróżniona relacja

Dobre bio jest niezwykle ważne w marketingu na Instagramie. To z niego głównie potencjalni klienci dowiadują się, czym Twoja firma się zajmuje i co oferuje. Ale informacji na start nigdy nie jest za wiele. Warto stworzyć relację, którą przywitasz Swoich nowych odbiorców i dodać ją do wyróżnionych. Zadbaj o to by to Stories wyświetlało się jako pierwsze, zatytułuj je odpowiednio!

Tip: Dodaj napisy do relacji! Nie da się pominąć faktu, że większość osób przegląda Instagram bez dźwięku. Zadbaj o to, by wiedzieli, co się dzieje w Twojej relacji.

5. Nawiąż dialog z odbiorcami

Skorzystaj z funkcji naklejek lub ankiety a poznasz potrzeby swoich odbiorców. Dzięki temu będziesz wiedział, czy szukają oni pro tipów, czy wolą posty inspiracyjne. Ankieta szybko pokaże, czego oczekują Twoi klienci, przez co dostosujesz treści do ich potrzeb i zwiększysz ich aktywność.

Tip: Od czasu do czasu możesz przeprowadzić Q&A (Pytania i Odpowiedzi). Twoi odbiorcy zadadzą Ci konkretne pytania, dzięki czemu zbudujesz z nimi relację.

6. Rozwijaj swój profil i zadbaj o bezpieczeństwo

Kiedy znasz już potrzeby klientów, możesz rozwijać swój profil w oparciu o tę wiedzę. Wprowadzaj też nowe rzeczy, podążaj za trendami. Ale skoro już zaangażowałeś się w prowadzenie swojego profilu, warto zadbać o to, by nie został on zhakowany. Ataki hakerów na Instagram niestety zdarzają się często. Dotyczy to zarówno większych jak i mniejszych kont. Jak się przed tym uchronić?

Tip: To proste! Włącz w ustawieniach uwierzytelnianie dwuskładnikowe i regularnie sprawdzaj ostatnie logowania. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoje konto jest bezpieczne.

Podsumujmy

Znasz już kilka kroków, które możesz wykorzystać w prowadzeniu swojego Instagrama. Nie bój się ich wykorzystać w praktyce! Jeśli jednak nie możesz poświęcić na Social Media odpowiedniej ilości czasu, możesz zgłosić się do nas! Poprowadzimy Twoje kanały za Ciebie, a followersi sami przybędą.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.