Rolki na Instagramie w promocji sklepu internetowego

Rolki na Instagramie w promocji sklepu internetowego

Zdjęcia, filmiki, rolki, posty, albumy ze zdjęciami, kreatywne InstaStories, transmisje na żywo. Wszystko to narzędzia Facebooka, Instagrama, TikToka i wiele innych mediów społecznościowych, które służą do kreowania angażujących internautów treści w Internecie. Specjaliści od social media stoją przed nie dużym wyzwaniem, aby skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców. Rolki są skuteczną formą promocji sklepu internetowego i nie tylko. Rolki na Instagramie stały się prawdziwą rewolucją w instagramowym świecie. Jakie treści publikować w rolkach? Jaką treść publikować, aby zwiększyć sprzedaż? Jak zainteresować odbiorcę? W tym artykule przyjrzymy się bliżej reelsom z Instagrama. Pokażemy, jaki mają potencjał w promocji sklepu internetowego.

Narywamy, montujemy i publikujemy rolki na Instagramie

Instagram umożliwia nagrywanie rolek o długości do 60 sekund. Stworzyć krótkie wideo można z poziomu aparatu w telefonie, bezpośrednio w aplikacji Instagram lub przy pomocy zewnętrznych aplikacji np. InShot, VN Video Editor lub CapCut. Do krótkich filmików można dodać efekty specjalne, muzykę lub swój własny głos. Rolki można udostępnić tylko z poziomu urządzenia mobilnego np. smartfona lub tabletu. Aby rolka była udana i wyświetliła się dużej ilości użytkowników, musi być nagrana w odpowiednim formacie – pionowo w telefonie, czyli w proporcjach 9:16. Należy pamiętać o dobrym oświetleniu, aby tworzyć filmiki, w jak najwyższej jakości, najlepiej w full HD lub 4K Ultra HD. Znak wodny powinien zostać usunięty. Skorzystać można z aplikacji dostępnych na rynku, które zajmują się tym. Jeśli nie spełnimy tych warunków, to Instagram przestanie promować naszych filmików. Dlatego zadbaj o wysoką jakość swoich rolek. Swoje filmiki może urozmaicić o tekst i naklejki. Pamiętaj, aby umieszczać je poza krawędzią. Staraj się nagrywać tak, aby nagranie było dynamiczne, przyciągające uwagę, zwracaj uwagę na detale. Jeśli zamierzasz nagrać swoją posturę, to pamiętaj o kontakcie wzrokowym. Nie kopiuj 1:1 popularnych trendów. Dodaj zawsze coś od siebie, aby wyróżnić swoją firmę lub markę osobistą. W opisie oznaczaj inne firmy, marki czy osoby.

Korzystaj z rolek w swoim biznesie i zwiększ sprzedaż swoich produktów i usług

Reelsy pomagają markom budować pozytywne odczucia i skojarzenia. Instagram jest to platforma, w której znajduje się mnóstwo aktywnych użytkowników i jest to kolejne miejsce do pozyskania nowych klientów. Z łatwością można powiększyć grono obserwujących użytkowników. Tworząc angażujące posty, które jednocześnie przykuwają uwagę, powodujemy, że odbiorą spędza coraz więcej czasu w aplikacji. Tym samym algorytm będzie promował nasze treści. To z kolei spowoduje wzrost ruchu na koncie firmowym. Przybywać będzie coraz więcej polubieni, komentarzy i udostępnień.

Pomysły na rolki

Reelsy mają być przede wszystkim krótkim filmikiem, który przyciąga oko. Nie może być też zbyt długi. Oto przedstawiamy pomysły do nagrania rolek, aby zyskać odbiorców i zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym:

  1. Nagrywaj filmiki przed i po – pokazuj stan faktyczny przed udoskonaleniem oraz stan po stworzeniu arcydzieła. Firmy sprzątające mogą nagrywać pomieszczenie przed i po wysprzątaniu.
  2. Jako szef firmy, przedstaw się i powiedz ciekawe fakty o sobie. Do tej zabawy możesz oznaczyć w opisie kolejne osoby, aby nagrały taki sam filmik.
  3. Pokaż, jak powstaje produkt, jak go pakujesz i wysyłasz.
  4. Stwórz poradnik, jak korzystać z Twojego produktu lub usługi oraz instruktaż DIY – zrób to sam/sama.
  5. Udostępnij opinie zadowolonych klientów.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.