Sposoby na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym

Sposoby na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym

Około 80% użytkowników Internetu w 2021 roku robiło zakupy online. Jest to spory wynik, który przekłada się na sukces wielu przedsiębiorstw. Oczywiście nie każdy ma aż tyle szczęścia, dlatego właściciele firm szukają rozwiązań, by zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym. To z pewnością pozytywnie wpłynie na konwersję oraz rozpoznawalność marki. Z tego względu przygotowaliśmy dla Ciebie kilka sposobów, by sklep internetowy cieszył się większą popularnością i przyciągał klientów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego pod kątem SEO

Czy wiesz, że ponad 90% użytkowników Internetu szuka ciekawych przepisów, pomysłów na prezenty czy odpowiedzi na trudne pytania poprzez wyszukiwarkę Google? W takiej sytuacji sklep internetowy inwestujący w pozycjonowanie wyświetli się wysoko na liście wyników, gdy słowo kluczowe będzie tożsame z tym, które używa firm. To oczywiście wpłynie na generowanie wzrostu ruchu na stronie, co przełoży się na większe zyski oraz rozpoznawalność sklepu.

Do fundamentalnych działań SEO należy:

  • analiza słów kluczowych – na początek musisz znaleźć frazy kluczowe, jakie wpisują użytkownicy, szukając produktów, które oferujesz. Poszukaj tych mających najwięcej wyświetleń w ciągu miesiąca i konkurencyjnych, czyli takich mało używanych przez inne firmy,
  • zoptymalizowanie sklepu – mając już słowa kluczowe czas na zoptymalizowanie swojego sklepu. Działań w tym zakresie jest wiele np. ustalenie hierarchii nagłówków, dodanie odpowiednich meta tagów, optymalizacja zdjęć czy przyśpieszenie ładowania się stron,
  • tworzenie wartościowych treści – posiadając sklep internetowy, powinieneś zadbać o prawidłowe opisanie kategorii czy poszczególnych produktów, by tekst zawierał słowa kluczowe i był napisany językiem korzyści,
  • regularne mierzenie efektów – samo wdrożenie zmian to dopiero początek. Teraz musisz ciągle analizować i sprawdzać, czy przynoszą one określone efekty. Do tych działań wykorzystaj dostępne narzędzia np. Senuto, Google Analytics czy Google Search. Jeśli jakieś rozwiązanie nie będzie się sprawdzać, zmień je na inne i dalej mierz efekty.

Znalezienie się na szczycie listy jest nie lada zadaniem i wymaga sporej wiedzy oraz doświadczenia. Jeśli sam nie posiadasz takich zdolności, najlepiej zlecić wszelkie działania agencji reklamowej.

Stwórz bloga

Ludzie lubią czytać ciekawe i wciągające teksty, które coś wznoszą do ich życia. Decydując się na zbudowanie wiarygodności firmy dobrze wykorzystać do tego content marketing, gdzie idealnie sprawdzi się blog firmowy. Dzięki niemu zyskasz pozycję lidera i eksperta dziedziny, w której się specjalizujesz, co bardzo cenią użytkownicy.
Blog może zostać stworzony jako subdomena lub zakładka na stronie. Ważne, by prowadzony był systematycznie. Pojawiające się na nim teksty muszą być ciekawe, autorskie i niepowtarzalne. Zadbaj, by zawierały słowa kluczowe, a nagłówki zostały odpowiednio zhierarchizowane. Dobrze, gdy umieścisz dodatkowo wysokiej jakości grafikę lub animację, która podniesie atrakcyjność wpisu.

Pomyśl o umieszczeniu artykułu sponsorowanego

Prostym sposobem, by zwiększyć ruch na stronie sklepu, jest zainwestowanie w artykuł sponsorowany, który umieścisz na portalu tematycznym lub regionalnym. Dzięki temu dotrzesz do sporej liczby nowych użytkowników i pokażesz im się w roli eksperta. Dodatkowo zyskasz linki przychodzące, co z pewnością przełoży się na wzrost konwersji.

Zbuduj listę mailingową

E-mail marketing to bardzo dobry sposób, aby zwiększyć ruch w sklepie internetowym. Częste awarie mediów społecznościowych powodują, że przedsiębiorstwa opierające swoją promocję głównie na nich często przeżywają chwilę grozy. Warto więc zbudować własną listę mailingową. Jest to bezpieczny sposób, który uniezależni Cię od zewnętrznego serwera.

Stwórz newsletter

Dużą zaletą posiadania newslettera jest trafianie do osób, które w realny sposób są zainteresowane otrzymywaniem wiadomości. Oznacza to, że chcą być na bieżąco z promocjami, nowościami czy ciekawymi ofertami.

Stwórz profile w social mediach

Teraz duża część osób posiada konto na Facebooku czy Instagramie, gdzie każdego dnia spędza sporo czasu. To właśnie tam warto poszukać swoich potencjalnych klientów. Aktywny profil w miejscu, gdzie gromadzi się Twoja grupa docelowa, może mieć ogromny wpływ na zwiększenie ruchu na stronie. Stwórz strategię, która będzie odpowiadała konkretnym celom i zaplanuj posty z wyprzedzeniem. Następnie zajmuj się odpowiadaniem na wiadomości oraz komentarze.
Poprzez social media możesz w szybki i tani sposób przekierować użytkowników na stronę Twojego sklepu np. poprzez wrzucenie linków pod produktem opisanym w poście.

Doceń klientów

Ludzie, którzy są nagradzani za swoje czyny, czują się docenieni, co przekłada się na lojalność. Pomyśl więc o tym, w jaki sposób pokazać klientom, że cenisz ich za to, że są i kupują Twoje produkty. Nowym klientom możesz zaproponować darmową pierwszą dostawę, zniżkę na zakupy lub prezent gratisowy. To z pewnością zachęci ich do złożenia zamówienia.
Nie zapominaj jednak o stałych klientach, którzy są wierni i oddani Twojej marce. Wysyłaj im w formie e-maila lub SMS-a informacje o promocjach, wyprzedażach czy specjalnych ofertach. Udostępniaj im kody rabatowe, by czuli się docenieni.

Testin – wiemy, jak zwiększyć ruch na Twojej stronie

Od lat zajmujemy się tworzeniem stron i sklepów internetowych. Optymalizujemy je pod kątem SEO, sprawiając, że ruch na stronie jest większy, co przekłada się na wyższą konwersję. Jeśli chcesz, by Twoja witryna stała się konkurencyjna, zapraszamy do kontaktu i współpracy.

ZOBACZ TAKŻE