Skuteczny marketing internetowy, czyli jak zwiększyć zasięg oferty

Skuteczny marketing internetowy, czyli jak zwiększyć zasięg oferty

Biznes w sieci, czyli marketing internetowy w pigułce

Najefektywniejszy i dający na ten moment największe pole manewru, marketing internetowy święci triumfy. Jest to uzasadnione: tanim kosztem dotrzeć możemy do kogoś, kto w erze poprzedzającą aktualną, cyfrową o naszym istnieniu mógłby nawet nie słyszeć. Dlatego też tak chętnie większość z nas z niego korzysta – intuicyjnie zdajemy sobie sprawę z tego, jak niesamowitym nośnikiem treści jest Internet. Korzysta z tego oczywiście oddzielna gałąź marketingu, o której napiszemy kilka słów niżej. Najistotniejszym zdaje się jednak potencjał, z którego czerpać możemy pełnymi garściami. Pamiętać jednak warto o tym, że proces zwiększenia naszego zasięgu w wirtualnej rzeczywistości może przypominać (oczywiście, z zachowaniem pewnych proporcji) wtaczanie pod górę głazu – właściwie nie ma on mety, gdyż cały czas trzeba go usprawniać, lub też tworzyć nowe, angażujące treści, które dodatkowo wzmocnią proces pozycjonowania.

Główny cel – zwiększenie widoczności witryny

Wśród głównych celów, których osiągnięcie umożliwić może odpowiednio stosowany marketing internetowy, figuruje głównie wzmocnienie zasięgu naszej oferty, ale i ogólnego wizerunku przedsiębiorstwa. Jeżeli strona firmowa znajduje się na odległych pozycjach automatycznie odbija się to na liczbie odwiedzających, co w efekcie prowadzi zwykle do spadku obrotów. Jest to oczywiście niepożądane. Aby tego uniknąć warto wdrożyć odpowiednio wcześniej szereg działań, które efektywnie wypromują naszą witrynę, a wśród których wyszczególnić można przede wszystkim pozycjonowanie.
Potencjalny klient, który nie zna jeszcze specyfiki ani historii naszego biznesu, trafić może na nasz ślad wpisując w okno wyszukiwarki odpowiednie frazy kluczowe. Zwykle są one ogólne, gdyż odpowiadają ściśle sprecyzowanej potrzebie w określonym miejscu. Dzieje się tak np. w wypadku lekarzy, dentystów, aptek czy też sklepów, czyli miejsc, w których nasza fizyczna obecność jest niezbędna. Pozycjonować warto te słowa kluczowe, które statystycznie są wpisywane najczęściej i wnikliwie je analizować podług potrzeb i tendencji na rynku.

Interakcja z klientem? To nie problem!

Marketing internetowy pełnymi garściami czerpie również z dobrodziejstw mediów społecznościowych. Facebook lub Twitter oferują nam potężne narzędzia, które umożliwiają błyskawiczną interakcje  z zainteresowanymi klientami. Możemy również posiłkować się niezwykle popularnym ostatnimi czasy trendem, a więc marketingiem czasu rzeczywistego (ang. Real Time Marketing), który jest wręcz pod social media stworzony. Temat jednak poruszymy dogłębnie w kolejnych artykułach.

Marketing internetowy? Trzy razy tak!

Reasumując: jest to najefektywniejsza forma dotarcia do wielu potencjalnych klientów i możliwość pozytywnego zaprezentowania swojego wizerunku w sieci. Trend ten jest jak najbardziej przyszłościowy, wobec czego warto zainteresować się nim już dziś.
Uważasz, że warto skupić się na marketingu internetowym? Zaufaj sprawdzonej marce.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Strona z misją. Jak pokazać duszę fundacji lub organizacji NGO w Internecie?

    Za każdą organizacją społeczną stoi potrzeba zmiany. Czasem zaczyna się od jednej osoby, jednej rozmowy, jednego niegodzenia się na obojętność. Te działania są często ciche i niedoceniane, ale budują świat, w którym jest więcej sprawiedliwości, wsparcia, szans. Ale nawet najpiękniejsza misja nie zaistnieje w świadomości innych, jeśli nie zostanie opowiedziana. Dziś pierwsze kroki wielu darczyńców, wolontariuszy i sojuszników zaczynają się od strony organizacji NGO w Internecie. Tu trafiają na Waszą stronę i właśnie ona […]

    CZYTAJ DALEJ

    Wizerunek godny białego fartucha – jak zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego?

    W dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie pacjent często wyrabia sobie nie w poczekalni, ale online, przeglądając stronę internetową gabinetu. W dobie cyfrowej konkurencji, profesjonalna i dobrze zaprojektowana witryna to nie luksus, lecz konieczność. Jak więc zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego, która wzbudzi zaufanie i ułatwi pacjentom kontakt z lekarzem? Zaufanie i profesjonalizm – fundamenty projektu strony gabinetu lekarskiego Wizualna spójność, czystość layoutu i odpowiednia kolorystyka mają kluczowe znaczenie. Kolory kojarzące się […]