Skuteczny mailing w 10 krokach!

Skuteczny mailing w 10 krokach!

Czy mailing żyje?

Mimo, iż w epoce powszechnej ekspansji mediów społecznościowych wydaje się, że tradycyjny mailing odszedł do lamusa nie jest to do końca prawdą. Choć może inaczej – jest, ale dość zamgloną i relatywną. gdyż, proszę Państwa, skuteczny mailing ewoluował i przystosował się do powszechnych tendencji marketingowych. Innymi słowy – żyje i ma się całkiem dobrze, jednak w formie nieco bardziej zindywidualizowanej, przemyślanej.

Ciekawy, dobrze przemyślany e-mail marketing może być Twoim potężnym sprzymierzeńcem niezależnie od tego, jak prężnie działasz w mediach społecznościowych i jak świetną firmową stronę posiadasz.

Poznaj 10 kroków, które pozwolą Ci zwiększyć swoją sprzedaż i postaw na skuteczny mailing!

  1. Poznaj swojego odbiorcę

Pierwszym (i podstawowym) warunkiem jest to, by poznać osoby, do których wysyłać mamy maile. Najlepiej postawić na selekcję i wysyłać wiadomości do tych osób, które mogą się okazać najbardziej zainteresowane treścią lub najczęściej otwierają nasze treści. W innym razie narazić możemy się raczej na zirytowanie odbiorców – ostatnie, co chcielibyśmy osiągnąć, prawda?

Warto również wysyłać maile do swoich subskrybentów, którzy wyrazili już zgodę na kontakt oraz pokazali, że nasze treści rzeczywiście ich ciekawią. Pamiętajmy o tym, że 20% z naszych najbardziej zaangażowanych odbiorców wygenerować może nawet 80% przychodów z mailingu…

 

  1. Łatwa subskrypcja

Jeśli – tworząc newsletter – poprosisz o podanie nazwiska panieńskiego matki i masy innych informacji, raczej nie odniesiesz sukcesu. Warto stawiać na prostotę – pamiętaj, że Twoi subskrybenci mogą się wówczas zniechęcić do zapisu. Tak naprawdę powinien nas interesować adres e-mail i imię, które umożliwią spersonalizowaną wysyłkę wysokiej jakości materiałów.

  1. Postaw na personalizację

Każdy z nas woli być traktowany indywidualnie. Wyższą konwersję otwierania maili osiągają te wiadomości, które są spersonalizowane. Kieruj komunikat bezpośrednio do swojego klienta i oferuj coś, co rzeczywiście może mu się przydać. Chcąc stawiać na skuteczny mailing musisz sprawić,

  1. Zachęcaj tytułem

To właśnie tytuł jest jednym z bardziej newralgicznych (a przy tym mocno problematycznych) elementów, które pozwalają uczynić mailing skutecznym.  Treść powinna zachęcać już od początku – pamiętaj o tym, że oferty wysyła setki firm. Chcąc się przebić musisz zaciekawić, zaintrygować lub wywołać określone emocje już w tytule.

  1. Zaciekaw, ale bądź konkretny

Kolejnym elementem, który wart jest omówienia jest sam początek wiadomości. Nawet, jeśli zachęcimy odbiorcę do kliknięcia dzięki intrygującemu tytułowi maila, możemy go łatwo zniechęcić oferując wszystko, co mamy w swoim asortymencie. Powinniśmy się skupić na promocji konkretnych opcji, których zakup pozwoli na rozwiązanie konkretnych problemów. Pisanie dla samego pisania będzie nieefektywne i zwyczajnie nieopłacalne.

  1. Zainteresuj odbiorcę

Pisz ciekawie, angażująco, twórz krótkie akapity. Istotna jest dynamika zdania oraz to, jak wyglądają poszczególne komponenty wiadomości. Warto postawić również na atrybuty graficzne jednak nie należy z nimi przesadzić – w innym razie e-mail może być zwyczajnie zbyt ciężki i długo się otwierać… zaś chcąc postawić na skuteczny mailing musimy mieć to na uwadze.

  1. Bądź użyteczny

Dostarczając unikatowej i wartościowej wiedzy łatwiej zachęcisz odbiorców do subskrypcji oraz otwierania maili, które mogą się następnie rozprzestrzeniać wirusowo. Przyzwyczajaj klientów do tego, że zawsze dostarczasz im czegoś, co może się przydać – może to być case study lub kupon rabatowy.

  1. Zaplanuj swoją kampanię

Wdrażasz nowy produkt lub chcesz zabłysnąć czymś, co od dawna zalega Ci na stanie magazynowym? Wypuść serię świetnych, spersonalizowanych e-maili, bądź kreatywny i… opowiadaj historie. Storytelling jest coraz bardziej popularny – z pewnością znajdziesz w swoich zbiorach coś mocno sugestywnego i ciekawego, co możesz zaprezentować w krótkiej formie mailowej.

  1. Postaw na jakość

Skuteczny mailing przy wykorzystywaniu materiałów wątpliwej jakości jest mitem. Pamiętaj, że reputację trudno zbudować, bardzo łatwo natomiast stracić i zrazić do siebie klienta. Dbaj o każdy szczegół i… staraj się analizować dotychczasowe dokonania. Kontynuuj to, co okazało się pozytywne, zaś systematycznie zmieniaj nietrafione pomysły.

  1. Wstawiaj poprawne linki

Nie ma nic gorszego, niż wrzucanie linków, które prowadzą do nieodpowiednich zakładek lub zwyczajnie nie działają. Pamiętaj – nie po to wygenerowałeś kliknięcie by kierować użytkownika w nieodpowiednie miejsce. Zawsze przed puszczeniem kampanii staraj się ją jeszcze raz dokładnie przejrzeć.

Skuteczny mailing? Czemu nie!

Chcąc zwiększyć skuteczność oraz spectrum swoich działań marketingowych warto postawić na skuteczny mailing, który – dzięki wyszczególnionym nieco wyżej działaniom – pozwoli na zwiększenie konwersji. Zaś jeśli już wygenerujemy kliknięcie do naszego sklepu lub na stronę WWW… może nam się to zdecydowanie przydać.

Skontaktuj się z nami i sprawdź, co przygotowaliśmy dla Ciebie! To nic nie kosztuje!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.