Skuteczne strony internetowe dla Twojego biznesu!

Skuteczne strony internetowe dla Twojego biznesu!

Jak stworzyć skuteczną stronę internetową?

W dobie powszechnej technicyzacji strony internetowe dla firmy nikogo raczej już nie zaskakują… Chyba, że są robione z konceptem i niezwykle przemyślane. Już w momencie planowania niezwykle istotne jest jednak odkrycie przyzwyczajeń użytkownika wzorcowego i pośrednie „przeniesienie” ich na stronę. Oczywiście pod pojęciem tym rozumiemy stworzenie pewnego modelu najbardziej odpowiadającego oczekiwaniom użytkowników, czyli opracowanie tzw. schematu UX (User experience), który odpowiada za interakcję między klientami a produktem lub właśnie stroną.

Tworząc skuteczne strony internetowe nie możemy poprzestać jedynie na tym, że coś się nam podoba – jest to zgubne myślenie, które nie przyniesie żadnych rezultatów. Bez spójnej strategii i odpowiednich testów strona stworzona może być bardziej pro forma i średnio pomoże realizować nasze cele sprzedażowe. Jak zatem przygotować się do kreacji witryny która będzie nie tylko wyglądała, ale i rzeczywiście działała?

Kieruj się logiką, lecz spójrz z boku

Nawet jeśli świetnie znamy swoją branżę i naszych klientów nie zawsze przewidzimy ich zachowanie. Nieprzemyślana struktura strony, która stworzona jest bez konceptu, ot tak, sprawi, że nie będziemy gotowi na niestandardowe zachowania naszych klientów. Tworząc przemyślaną witrynę wykażemy empatię w stosunku do naszych klientów oraz zwiększymy konwersję w formularzach lub w sklepie.

Jak stworzyć skuteczne strony internetowe w trzech krokach?

  1. Przeprowadź badania

Tworząc strony internetowe musisz znać swoich klientów i doprecyzować, do której grupy chcemy możliwie najskuteczniej dotrzeć. Warto zlecić badania rynku i zrobić research stron konkurencji, dzięki analizie których możemy wyodrębnić skuteczne naszym zdaniem elementy i te, które są zbędne.

  1. Zaprojektuj witrynę

Design jest niezwykle ważny – pamiętaj o tym, że warstwa wizualna będzie tym, co pierwsze rzuci się w oczy internaucie. Rozplanujmy rozkład zakładek i stronę główną, która musi mieć w sobie „to coś”. Postawmy na minimalizm i duże, przykuwające uwagę slidery, wysokiej jakości zdjęcia oraz widoczne, kontrastowe przyciski Wzywające do działania. Na początku warto stworzyć wszystko na zasadzie makiety i dopiero po dopracowaniu wszystkich elementów zacząć wdrażać strony internetowe.

 

  1. Sprawdź, czy działa

Strony internetowe pozostawione same sobie raczej prędko popadną w zapomnienie. Z tego względu musimy je promować oraz… testować dotychczasowe rozwiązania. Pamiętać musimy o tym (zwłaszcza, jeśli jesteśmy np. ekspertami w branży IT) żeby stale nadzorować dotychczasowe rozwiązania i przystosowywać je do zmieniających się potrzeb i natężenia na rynku. Przyjmuje się, że finalna analiza właściwie nie ma końca, gdyż ulepszanie towarzyszy właściwie każdemu produktowi lub usłudze.

Strona, która faktycznie sprzedaje

Profesjonalna strona WWW to nie tylko wizytówka firmy, ale również i opcja umożliwiają świetną promocję w sieci. Dzięki przemyślanej strukturze prędko zyskasz nowe kontakty.

Masz dość działań, które nie przynoszą rezultatów?

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.