Rebranding marki – tego potrzebuje Twoja firma
Jeśli prowadzisz działalność w Internecie być może powinieneś przeczytać ten artykuł. Czym właściwie jest rebranding i dlaczego Twoja firma może go potrzebować? Właśnie o tym piszemy.
Kiedy jest czas na zmiany?
Marketing firmy to jej bardzo solidny element, który jednak nie zawsze funkcjonuje tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Może nadejść taki moment, w którym nasza marka przestaje być aktualna. Powodem może być potrzeba wyjścia poza rodzimy rynek, konieczność dotarcia do nowych Klientów, poprawa wizerunku w oczach odbiorców, wzrost wyników sprzedaży i wiele innych.
Trzeba wówczas działać. Jednym ze sposobów zwalczenia lub zniwelowania tych trudności jest rebranding marki, który często jest kojarzony z odświeżeniem identyfikacji wizualnej firmy lub po prostu ze zmianą logo. Czy to jednak wystarczy? Odpowiadamy na to pytanie w dalszej części tekstu.
Czym jest rebranding marki?
Słowo brand pochodzi z języka angielskiego i oznacza markę. Rebranding marki można więc najprościej określić jako zmiana marki. Żeby jednak szerzej opisać wątek, istotne jest pytanie: z czego składa się marka? A oto jej niektóre elementy:
- Logo
- Kolorystyka
- Slogan, claim, hasło
- Muzyka (melodia)
- Ubiór personelu
- Komunikacja
- Flagowe produkty
Rebranding zakłada więc zmianę lub odnowienie, odświeżenie podstawowych elementów marki. Oprócz odświeżenia logo jest więc o wiele więcej do zrobienia. Jest to działanie konieczne także podczas fuzji, czyli przejęcia firmy przez inną.
Rebranding marki – czy jest trudny?
Rebranding marki jest dość złożonym procesem. Działania należy przeprowadzić sprawnie, by konsumenci nie byli zdezorientowani. Trzeba wymienić logo, a więc zlecić zaprojektowanie go doświadczonemu designerowi. Trzeba również zmienić lub odświeżyć kampanie reklamowe, być może zmieniając również sposób ich komunikacji z odbiorcą. Zmiana ulotek, broszur czy innych materiałów reklamowych również jest pracochłonna i czasochłonna.
Istnieją także przykłady marek, które wykonały swój rebranding w nieprawidłowy sposób, za szybko lub niedbale. Niestety wiązało się to z milionowymi stratami i znacznym spadkiem zaangażowania ich Klientów. Warto więc dobrze przemyśleć co i jak chcemy zrobić.
Zleć rebranding marki agencji interaktywnej Testin
W Agencji Interaktywnej Testin wiemy, jak ważna jest identyfikacja wizualna i komunikacja z odbiorcami. Wykonamy dla Ciebie rebranding Twojej marki. Możemy stworzyć nową stronę internetową, odświeżyć starą jej wersję, zmienić Twoje logo czy też inaczej poprowadzić Twoje działania marketingowe w social media i poza nimi.
Jak już wspomnieliśmy, temat jest delikatny i wymaga staranności. Warto więc zaufać agencji, która naprawdę zna się na rzeczy. Unikniesz w ten sposób błędu, który może słono kosztować.
Masa zrealizowanych z powodzeniem projektów, duże doświadczenie i pełna zaangażowanie na naszym pokładzie odegra tu kluczową rolę, jeśli nam zaufasz. Wzrost zaufania odbiorców, poprawa sprzedaży, zwiększenie zaangażowania? To jest osiągalne. Przeprowadź rebranding marki z Agencją Interaktywną Testin!