Rebranding marki – tego potrzebuje Twoja firma

Rebranding marki – tego potrzebuje Twoja firma

Jeśli prowadzisz działalność w Internecie być może powinieneś przeczytać ten artykuł. Czym właściwie jest rebranding marki i dlaczego Twoja firma może go potrzebować? Właśnie o tym piszemy.

Kiedy jest czas na zmiany?

Marketing firmy to jej bardzo solidny element, który jednak nie zawsze funkcjonuje tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Może nadejść taki moment, w którym nasza marka przestaje być aktualna. Powodem może być potrzeba wyjścia poza rodzimy rynek, konieczność dotarcia do nowych Klientów, poprawa wizerunku w oczach odbiorców, wzrost wyników sprzedaży i wiele innych.

Trzeba wówczas działać. Jednym ze sposobów zwalczenia lub zniwelowania tych trudności jest rebranding marki, który często jest kojarzony z odświeżeniem identyfikacji wizualnej firmy lub po prostu ze zmianą logo. Czy to jednak wystarczy? Odpowiadamy na to pytanie w dalszej części tekstu.

Czym jest rebranding marki?

Słowo brand pochodzi z języka angielskiego i oznacza markę. Rebranding można więc najprościej określić jako zmiana marki. Żeby jednak szerzej opisać wątek, istotne jest pytanie: z czego składa się marka? A oto jej niektóre elementy:

  • Logo
  • Kolorystyka
  • Slogan, claim, hasło
  • Muzyka (melodia)
  • Ubiór personelu
  • Komunikacja
  • Flagowe produkty

Rebranding zakłada więc zmianę lub odnowienie, odświeżenie podstawowych elementów marki. Oprócz odświeżenia logo jest więc o wiele więcej do zrobienia. Jest to działanie konieczne także podczas fuzji, czyli przejęcia firmy przez inną.

Rebranding marki – czy jest trudny?

Jest on dość złożonym procesem. Działania należy przeprowadzić sprawnie, by konsumenci nie byli zdezorientowani. Trzeba wymienić logo, a więc zlecić zaprojektowanie go doświadczonemu designerowi. Trzeba również zmienić lub odświeżyć kampanie reklamowe, być może zmieniając również sposób ich komunikacji z odbiorcą. Zmiana ulotek, broszur czy innych materiałów reklamowych również jest pracochłonna i czasochłonna.

Istnieją także przykłady marek, które wykonały swój rebranding w nieprawidłowy sposób, za szybko lub niedbale. Niestety wiązało się to z milionowymi stratami i znacznym spadkiem zaangażowania ich Klientów. Warto więc dobrze przemyśleć co i jak chcemy zrobić.

Zleć rebranding marki agencji interaktywnej Testin

Agencji Interaktywnej Testin wiemy, jak ważna jest identyfikacja wizualna i komunikacja z odbiorcami. Wykonamy dla Ciebie rebranding Twojej marki. Możemy stworzyć nową stronę internetową, odświeżyć starą jej wersję, zmienić Twoje logo czy też inaczej poprowadzić Twoje działania marketingowe w social media i poza nimi.

Jak już wspomnieliśmy, temat jest delikatny i wymaga staranności. Warto więc zaufać agencji, która naprawdę zna się na rzeczy. Unikniesz w ten sposób błędu, który może słono kosztować.

Masa zrealizowanych z powodzeniem projektów, duże doświadczenie i pełna zaangażowanie na naszym pokładzie odegra tu kluczową rolę, jeśli nam zaufasz. Wzrost zaufania odbiorców, poprawa sprzedaży, zwiększenie zaangażowania? To jest osiągalne. Przeprowadź rebranding marki z Agencją Interaktywną Testin!  

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]

    CZYTAJ DALEJ

    Zagrożenia przy niezaktualizowanej stronie WordPress – dlaczego warto regularnie aktualizować?

    WordPress to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia stron internetowych. Jego intuicyjność, szeroka gama wtyczek i motywów oraz elastyczność sprawiają, że korzystają z niego zarówno początkujący blogerzy, jak i duże firmy. Regularne aktualizacje WordPressa są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa, wydajności i stabilności strony. W tym artykule przyjrzymy się zagrożeniom wynikającym z braku aktualizacji oraz korzyściom płynącym z ich regularnego przeprowadzania. Zagrożenia wynikające z braku aktualizacji WordPressa 1. Luki w zabezpieczeniach – […]