Rebranding marki – tego potrzebuje Twoja firma

Rebranding marki – tego potrzebuje Twoja firma

Jeśli prowadzisz działalność w Internecie być może powinieneś przeczytać ten artykuł. Czym właściwie jest rebranding i dlaczego Twoja firma może go potrzebować? Właśnie o tym piszemy.

Kiedy jest czas na zmiany?

Marketing firmy to jej bardzo solidny element, który jednak nie zawsze funkcjonuje tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Może nadejść taki moment, w którym nasza marka przestaje być aktualna. Powodem może być potrzeba wyjścia poza rodzimy rynek, konieczność dotarcia do nowych Klientów, poprawa wizerunku w oczach odbiorców, wzrost wyników sprzedaży i wiele innych.

Trzeba wówczas działać. Jednym ze sposobów zwalczenia lub zniwelowania tych trudności jest rebranding marki, który często jest kojarzony z odświeżeniem identyfikacji wizualnej firmy lub po prostu ze zmianą logo. Czy to jednak wystarczy? Odpowiadamy na to pytanie w dalszej części tekstu.

Czym jest rebranding marki?

Słowo brand pochodzi z języka angielskiego i oznacza markę. Rebranding marki można więc najprościej określić jako zmiana marki. Żeby jednak szerzej opisać wątek, istotne jest pytanie: z czego składa się marka? A oto jej niektóre elementy:

  • Logo
  • Kolorystyka
  • Slogan, claim, hasło
  • Muzyka (melodia)
  • Ubiór personelu
  • Komunikacja
  • Flagowe produkty

Rebranding zakłada więc zmianę lub odnowienie, odświeżenie podstawowych elementów marki. Oprócz odświeżenia logo jest więc o wiele więcej do zrobienia. Jest to działanie konieczne także podczas fuzji, czyli przejęcia firmy przez inną.

Rebranding marki – czy jest trudny?

Rebranding marki jest dość złożonym procesem. Działania należy przeprowadzić sprawnie, by konsumenci nie byli zdezorientowani. Trzeba wymienić logo, a więc zlecić zaprojektowanie go doświadczonemu designerowi. Trzeba również zmienić lub odświeżyć kampanie reklamowe, być może zmieniając również sposób ich komunikacji z odbiorcą. Zmiana ulotek, broszur czy innych materiałów reklamowych również jest pracochłonna i czasochłonna.

Istnieją także przykłady marek, które wykonały swój rebranding w nieprawidłowy sposób, za szybko lub niedbale. Niestety wiązało się to z milionowymi stratami i znacznym spadkiem zaangażowania ich Klientów. Warto więc dobrze przemyśleć co i jak chcemy zrobić.

Zleć rebranding marki agencji interaktywnej Testin

Agencji Interaktywnej Testin wiemy, jak ważna jest identyfikacja wizualna i komunikacja z odbiorcami. Wykonamy dla Ciebie rebranding Twojej marki. Możemy stworzyć nową stronę internetową, odświeżyć starą jej wersję, zmienić Twoje logo czy też inaczej poprowadzić Twoje działania marketingowe w social media i poza nimi.

Jak już wspomnieliśmy, temat jest delikatny i wymaga staranności. Warto więc zaufać agencji, która naprawdę zna się na rzeczy. Unikniesz w ten sposób błędu, który może słono kosztować.

Masa zrealizowanych z powodzeniem projektów, duże doświadczenie i pełna zaangażowanie na naszym pokładzie odegra tu kluczową rolę, jeśli nam zaufasz. Wzrost zaufania odbiorców, poprawa sprzedaży, zwiększenie zaangażowania? To jest osiągalne. Przeprowadź rebranding marki z Agencją Interaktywną Testin!  

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.