Ranking: Platformy e-commerce

Ranking: Platformy e-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego to wymagające zajęcie, któremu musimy sprostać. Ciągle zmieniające się trendy i powstające technologie sprawiają, że większość osób ma jedynie podstawowe pojęcie odnośnie do reklamy w sieci oraz platform e-commerce, które należy wybrać, by wyróżnić się na tle konkurencji. Postanowiliśmy więc stworzyć ranking i omówić te najlepsze i najpopularniejsze platformy e-commerce, by każdy mógł dokonać świadomego wyboru. Zapraszamy do lektury!

Najlepsze platformy e-commerce, które należy znać

Według zestawienia Silmilartech najpopularniejszą platformą e-commerce na świecie jest WooCommerce. To niepodważalny lider, ponieważ liczy ponad milion postawionych „na sobie” serwisów internetowych. Na drugim miejscy znajduje się Shopify, a zaraz za nim jest Squarespace Commerce. W zestawieniu dużą popularnością cieszą się również OpenCart, WiXeCommerce, PrestaShop oraz Magento.

W naszym rankingu znalazło się tylko 7 platform e-commerce, co stanowi niewiele, biorąc pod uwagę ogólną liczbę dostępnych technologii. Opisanie ich wszystkich zajęłoby nam zbyt dużo czasu, a Ty pewnie zatrzymałbyś się po pierwszej dziesiątce. Przeanalizujemy więc tylko najpopularniejsze propozycje, byś wiedział, która z nich spełnia Twoje wymagania i oczekiwania.  

WooCommerce

Zadebiutował w 2011 roku jako wtyczka do CMS WordPress. Najpopularniejszy i niezaprzeczalny lider, jeśli chodzi o platformy e-commerce. Korzystają z niego ludzie na samym świecie, a to za sprawą licznych korzyści takich jak:

  • intuicyjna obsługa,
  • brak abonamentu oraz opłat licencyjnych,
  • duże możliwości personalizacyjne,
  • liczna grupa osób korzystających z platformy, które w razie problemów udzielą porad,
  • dostępne rozwiązania graficzne oraz możliwość wdrożenie własnego projektu.

Shopify

Tym, co wyróżnia tę platformę, jest możliwość uruchomienia sklepu internetowego bez pomocy specjalistów. Wystarczy jedynie się zarejestrować i wykonać podstawowe zadania. Następnie wybiera się szablon, dodaje produkty i integruje system płatności oraz wysyłki. Nie ma tutaj nic trudnego i z pewnością każdy, kto ma podstawową wiedzę z zakresu platform e-commerce, poradzi sobie z tym wyzwaniem. Dodatkowe korzyści tej platformy to:

  • szeroki wybór szablonów, które każdy może dopasować do swojej koncepcji,
  • zabezpieczenie danych potencjalnych klientów,
  • wysoka wydajność,
  • intuicyjność i łatwość w obsłudze.

Squarespace Commerce

W Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii uważana jest za pionierowe rozwiązanie. W Polsce również cieszy się dużą popularnością, ponieważ jest intuicyjna, profesjonalna, a przede wszystkim wystarczająca dla osób, które nie chcą inwestować dużych pieniędzy w platformy e-commerce. Wśród innych zalet wyróżnić można:

  • łatwe stworzenie sklepu internetowego bez pomocy profesjonalistów,
  • dużą liczbę dostępnych szablonów,
  • integracje z mediami społecznościowymi.

OpenCart

Platformy e-commerce mają to do siebie, że potrafią zaskakiwać użytkowników. Tak jest właśnie tutaj. Mimo łatwej modyfikacji kodu źródłowego i możliwości dostosowania go do własnych preferencji są elementy, których zmienić się nie da. Oczywiście jest to niedopatrzenie producentów, niewpływające jednak na zmniejszenie popularności tej platformy. System OpenCart jest wydajny i z powodzeniem może rywalizować z Squarespace Commerce. Do zalet tej platformy e-commerce zaliczamy:

  • świetną responsywność,
  • brak limitów, co do liczny wdrożonych produktów,
  • wysoką wydajność,
  • prostą implementację najważniejszych elementów SEO.

WiXeCommerce

Ta platforma idąc po tzw. linii najmniejszego oporu, pozwala stworzyć sklep internetowy oraz landing page, który swoją prostotą będzie przyciągał odbiorców. Platforma jest uniwersalna i łatwa w obsłudze, a dodatkowo posiada:

  • intuicyjny edytor wizualny,
  • stabilne serwer,
  • mnogość motywów do wyboru,
  • możliwość wykonywania wszelkich działań w obrębie SEO.

PrestaShop

Uważana jest za funkcjonalną, ale mało wydajną platformę e-commerce, dlatego nieprawidłowo zoptymalizowane sklepy działają po prostu wolno, czego jak wiadomo, nie lubią odbiorcy. Wśród plusów PrestaShop wymienić możemy:

  • prostą i intuicyjną obsługę,
  • dodatkowe moduły płatności,
  • dobrze przygotowany formularz kontaktowy,
  • regularne aktualizacje.

Magento

Z tej platformy e-commerce korzystają zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe. Do wyboru są modele bezpłatne oraz płatne, które jak wiadomo, różnią się między sobą dodatkowymi ułatwieniami. Technologia ta pozwala dopasować specyfikację według własnego pomysłu. Magento, oferuje klientom funkcję analityczną oraz możliwość raportowania poszczególnych działań. Wśród korzyści wyróżnia się:

  • forum w j, polskim,
  • rozwiązania przyjazne SEO,
  • funkcję multistore.

Platformy e-commerce – czy już wiesz, którą wybrać?

W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy ranking najlepszych platform e-commerce, z których korzystają ludzie nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Jeśli potrzebujesz estetycznego, dobrze wykonanego sklepu internetowego, który od pierwszego momentu będzie zachęcał potencjalnych klientów do zakupów, skorzystaj z usług agencji interaktywnej Testin. Nasi eksperci wykonają projekt według Twoich wytycznych, byś wyróżnił się na tle konkurencji. Co więcej, możesz zlecić nam również działania pozycjonerskie, dzięki którym Twój sklep internetowy będzie w pełni odpowiadał oczekiwaniom wyszukiwarek. Wpłynie to na wyższą pozycję i częstsze wyświetlanie, co pozwoli Ci pozyskać nowych klientów.

ZOBACZ TAKŻE