Pozycjonowanie strony one page
Strona dla firmy lub produktu powinna być atrakcyjna wizualnie oraz przejrzysta. Coraz popularniejsze stają się szablony bez podstron, czyli one page. Ich główną zaletą jest minimalizm i profesjonalny wygląd. Wiele osób nie wie, jak odpowiednio zoptymalizować taką witrynę. Sprawdź, jak się to robi!
Zacznij od słów kluczowych
Początek pozycjonowania stron one page zaczyna się podobnie jak w przypadku tradycyjnych stron – od znalezienia słów kluczowych. W znalezieniu słów kluczowych mogą pomóc narzędzia oraz serwisy pozwalające na wyróżnienie najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę fraz. Warto także dokonać analizy konkurencji i sprawdzić, jakie frazy są przez nią najczęściej używane. Słowa kluczowe to niezwykle ważne narzędzie w pozycjonowaniu stron. Ich poprawne użycie zwiększa prawdopodobieństwo poprawienia pozycji strony w wyniku wyszukiwaniu.
Meta dane dla stron one page
Na pozycjonowanie stron one page składa się też stworzenie ciekawych, zachęcających do wejścia na nie opisów i tytułów. Dane te są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google, dlatego w dużej mierze to od nich zależy, czy użytkownik wejdzie w dany link. Ważne, by pamiętać o tym, żeby nazwa informowała, co znajduje się na danej stronie, np. jeśli prowadzisz drogerię internetową, należy to podkreślić już w tytule.
Opis meta description powinien jeszcze dokładniej informować, czego dotyczy strona. Plusem będzie, jeśli w opisie znajdzie się tzw. wezwanie do działania, które dodatkowo zachęci do wejścia na witrynę. Zwróć też uwagę na liczbę znaków meta danych. Jeżeli tytuł i opis będą za długie, Google automatycznie skróci dany tekst, przez co może spaść zainteresowanie użytkownika.
Kotwice – istotny element stron one page
W przypadku stron one page wszystkie treści znajdują się na jednej stronie. Użytkownik, chcąc znaleźć konkretne informacje, nie będzie więc tracił czasu na scrollowanie witryny i prawdopodobnie ją opuści. Jeśli chcesz uniknąć takiej sytuacji, powinieneś zadbać o tzw. kotwice. Sprawią one, że przeglądanie tego typu witryny będzie wygodniejsze. Kotwice to odsyłacze pozwolą gościom przez spis treści przejść do interesującej ich sekcji.
Treści w pozycjonowaniu
Planując pozycjonowanie stron internetowych, musisz zadbać o stworzenie interesującego i wartościowego contentu. To przede wszystkim wysokiej jakości, unikalne treści mogą skutecznie zachęcić do zakupu danych produktów lub do skorzystania z usług. Dlatego warto zadbać, by publikowane teksty były ciekawe i dostarczały użytkownikom wartościowych informacji.
Kiedy pozycjonujesz stronę one page, pamiętaj o tym, by nie kopiować treści. Takie działania są negatywnie oceniane zarówno przez użytkowników, jak i Google.
Atrybuty ALT zdjęć
Znaczną część strony one page stanowią grafiki. Dlatego warto przygotować dla nich odpowiednie opisy alternatywne. Opisy te ułatwiają algorytmowi Google prawidłowe indeksowanie strony, co wiąże się z większym ruchem na stronie. Prawidłowy opis tego, co znajduje się na zdjęciu, zwiększy szanse na pojawienie się w Google Grafika, skąd użytkownicy mogą przejść na stronę internetową.
One page i pozycjonowanie – czy warto?
Żeby strona typu one page była wyświetlana wysoko, wymaga przemyślanych działań. Dobrze skorzystać z pomocy doświadczonych fachowców z agencji SEO, którzy pomogą w optymalizacji danej witryny. Warto postawić na pozycjonowanie tego typu stron, jest to skuteczny sposób na znalezienie się na pierwszej stronie w Google i zyskanie nowych odwiedzających stronę.