Pozycjonowanie strony one page

Pozycjonowanie strony one page

Strona dla firmy lub produktu powinna być atrakcyjna wizualnie oraz przejrzysta. Coraz popularniejsze stają się szablony bez podstron, czyli one page. Ich główną zaletą jest minimalizm i profesjonalny wygląd. Wiele osób nie wie, jak odpowiednio zoptymalizować taką witrynę. Sprawdź, jak się to robi!

Zacznij od słów kluczowych

Początek pozycjonowania stron one page zaczyna się podobnie jak w przypadku tradycyjnych stron – od znalezienia słów kluczowych. W znalezieniu słów kluczowych mogą pomóc narzędzia oraz serwisy pozwalające na wyróżnienie najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę fraz. Warto także dokonać analizy konkurencji i sprawdzić, jakie frazy są przez nią najczęściej używane. Słowa kluczowe to niezwykle ważne narzędzie w pozycjonowaniu stron. Ich poprawne użycie zwiększa prawdopodobieństwo poprawienia pozycji strony w wyniku wyszukiwaniu.

Meta dane dla stron one page

Na pozycjonowanie stron one page składa się też stworzenie ciekawych, zachęcających do wejścia na nie opisów i tytułów. Dane te są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google, dlatego w dużej mierze to od nich zależy, czy użytkownik wejdzie w dany link. Ważne, by pamiętać o tym, żeby nazwa informowała, co znajduje się na danej stronie, np. jeśli prowadzisz drogerię internetową, należy to podkreślić już w tytule.

Opis meta description powinien jeszcze dokładniej informować, czego dotyczy strona. Plusem będzie, jeśli w opisie znajdzie się tzw. wezwanie do działania, które dodatkowo zachęci do wejścia na witrynę. Zwróć też uwagę na liczbę znaków meta danych. Jeżeli tytuł i opis będą za długie, Google automatycznie skróci dany tekst, przez co może spaść zainteresowanie użytkownika.

Kotwice – istotny element stron one page

W przypadku stron one page wszystkie treści znajdują się na jednej stronie. Użytkownik, chcąc znaleźć konkretne informacje, nie będzie więc tracił czasu na scrollowanie witryny i prawdopodobnie ją opuści. Jeśli chcesz uniknąć takiej sytuacji, powinieneś zadbać o tzw. kotwice. Sprawią one, że przeglądanie tego typu witryny będzie wygodniejsze. Kotwice to odsyłacze pozwolą gościom przez spis treści przejść do interesującej ich sekcji.

Treści w pozycjonowaniu

Planując pozycjonowanie stron internetowych, musisz zadbać o stworzenie interesującego i wartościowego contentu. To przede wszystkim wysokiej jakości, unikalne treści mogą skutecznie zachęcić do zakupu danych produktów lub do skorzystania z usług. Dlatego warto zadbać, by publikowane teksty były ciekawe i dostarczały użytkownikom wartościowych informacji.

Kiedy pozycjonujesz stronę one page, pamiętaj o tym, by nie kopiować treści. Takie działania są negatywnie oceniane zarówno przez użytkowników, jak i Google.

Atrybuty ALT zdjęć

Znaczną część strony one page stanowią grafiki. Dlatego warto przygotować dla nich odpowiednie opisy alternatywne. Opisy te ułatwiają algorytmowi Google prawidłowe indeksowanie strony, co wiąże się z większym ruchem na stronie. Prawidłowy opis tego, co znajduje się na zdjęciu, zwiększy szanse na pojawienie się w Google Grafika, skąd użytkownicy mogą przejść na stronę internetową.

One page i pozycjonowanie – czy warto?

Żeby strona typu one page była wyświetlana wysoko, wymaga przemyślanych działań. Dobrze skorzystać z pomocy doświadczonych fachowców z agencji SEO, którzy pomogą w optymalizacji danej witryny. Warto postawić na pozycjonowanie tego typu stron, jest to skuteczny sposób na znalezienie się na pierwszej stronie w Google i zyskanie nowych odwiedzających stronę.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.