Poznaj rodzaje stron internetowych

Poznaj rodzaje stron internetowych

Statystyczny użytkownik Internetu nie zwraca uwagi na to, jaki rodzaj strony internetowej odwiedza. Liczy się dla niego zawartość i wygląd. Być może stoisz przed decyzją uruchomienia własnej witryny. Rodzaje stron internetowych to zagadnienie, z którym musisz się zapoznać!

Lekcja 1. – dobrze zaprojektowana i wdrożona witryna WWW powinna nie tylko dobrze wyglądać i przyciągać uwagę użytkowników sieci, ale przede wszystkim należycie pełnić swoją funkcję. Jakie wyróżniamy rodzaje stron internetowych? Sprawdź obowiązujący aktualnie podział! Pamiętaj jednak, że przedstawiona poniżej klasyfikacja ulega ciągłej zmianie – obecnie strony realizują kilka celów jednocześnie, co pozwala wyłaniać kolejne kategorie. Można jednak wyodrębnić najczęściej wybierane typy – oto one!

Rodzaje stron internetowych – oto najprostszy podział

One Page lub Multi Page – to dwa najpopularniejsze rodzaje stron internetowych. Możliwość dopasowania do urządzeń mobilnych, szeroki wybór szablonów oraz motywów czy uniwersalność – to tylko kilka z ich licznych atutów. Jak jeszcze głębiej możemy podzielić strony WWW?

Wizytówka – pokaż się na stronie od najlepszej… strony!

Ten rodzaj witryny (ze względu na brak zakładek i wykorzystanie jedynie zasobów strony głównej) wybierany jest przez osoby, które chcą w sposób prosty i zwięzły przekazać najważniejsze informacje dotyczące siebie lub swojego przedsiębiorstwa. Ten typ proponowany jest przede wszystkim tym, którzy dopiero pracują nad rozbudowaną witryną firmy lub skupiają się przede wszystkim na działalności w mediach społecznościowych.

Strona firmowa, czyli możliwość wykorzystania zakładek na stronie WWW

Prowadząc specjalistyczną firmę, ciężko jest się ograniczyć do strony typu one page, dlatego przedstawiamy kolejną z możliwości. Pod pojęciem strony firmowej rozumiemy witrynę składającą się z co najmniej kilku zakładek. Oferta, realizacje, recenzje, dane do kontaktu – to tylko kilka z ich rodzajów. Coraz częściej, zwłaszcza w czasach pandemii, strony firmowe rozbudowywane są o moduły e-commerce, o których nieco więcej napiszemy w dalszej części artykułu. Zakup lub możliwość rejestracji – dzięki takim rozwiązaniom technicznym z powodzeniem można działać z domowego zacisza! Internauta spędza czas na ulubionej kanapie, a Ty nie tracisz klienta – rozwiązanie idealne, prawda?

Blog to nie tylko internetowy pamiętnik

Kilka lat temu blog kojarzył się przede wszystkim z dziennikiem publikowanym na jednym z portali. Onet, Interia, blog.pl – niech pierwszy rzuci myszką ten, kto nie śledził choć jednej z takich stron. Dziś blogi to przede wszystkim wsparcie procesu pozycjonowanie a także doskonałe miejsce do skupiania społeczności związanej np. z konkretnym zagadnieniem czy profilem w social mediach. Blog to także świetna forma zarobku – reklama konkretnego produktu czy publikacja artykułu sponsorowanego to tylko dwie z wielu możliwości.

Sklep internetowy bez limitów i kolejek

W dobie zmieniających się obostrzeń, przedsiębiorcy, których profil działalności i przede wszystkim finanse na to pozwalają, decydują się na uruchomienie sprzedaży online. Strona internetowa sklepu, oprócz oczywiście prezentacji aktualnej oferty oraz panelu zakupowego, powinna zawierać informacje dotyczące firmy, dane kontaktowe i blog. W sklepie ważna jest intuicyjna obsługa strony, jej wygląd i opis produktów. Pracując nad realizacją sklepu, należy również zatroszczyć się o jak najlepsze zdjęcia towarów wystawionych na sprzedaż.

Rodzaje stron internetowych bez tajemnic

Strona firmowa, sklep z oknami, system rezerwacji uzdrowisk – wszystkie te i wiele innych znajdziecie w spisie naszych realizacji. Różne branże, różne lokalizacje, różne grupy docelowe, ale łączy je jeden cel – zwiększenie liczby zadowolonych klientów oraz widoczności firmy w sieci. Dzięki naszym działaniom się to udaje! Dołącz do tego grona.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.