Poznaj rodzaje stron internetowych

Poznaj rodzaje stron internetowych

Statystyczny użytkownik Internetu nie zwraca uwagi na to, jaki rodzaj strony internetowej odwiedza. Liczy się dla niego zawartość i wygląd. Być może stoisz przed decyzją uruchomienia własnej witryny. Rodzaje stron internetowych to zagadnienie, z którym musisz się zapoznać!

Lekcja 1. – dobrze zaprojektowana i wdrożona witryna WWW powinna nie tylko dobrze wyglądać i przyciągać uwagę użytkowników sieci, ale przede wszystkim należycie pełnić swoją funkcję. Jakie wyróżniamy rodzaje stron internetowych? Sprawdź obowiązujący aktualnie podział! Pamiętaj jednak, że przedstawiona poniżej klasyfikacja ulega ciągłej zmianie – obecnie strony realizują kilka celów jednocześnie, co pozwala wyłaniać kolejne kategorie. Można jednak wyodrębnić najczęściej wybierane typy – oto one!

Rodzaje stron internetowych – oto najprostszy podział

One Page lub Multi Page – to dwa najpopularniejsze rodzaje stron internetowych. Możliwość dopasowania do urządzeń mobilnych, szeroki wybór szablonów oraz motywów czy uniwersalność – to tylko kilka z ich licznych atutów. Jak jeszcze głębiej możemy podzielić strony WWW?

Wizytówka – pokaż się na stronie od najlepszej… strony!

Ten rodzaj witryny (ze względu na brak zakładek i wykorzystanie jedynie zasobów strony głównej) wybierany jest przez osoby, które chcą w sposób prosty i zwięzły przekazać najważniejsze informacje dotyczące siebie lub swojego przedsiębiorstwa. Ten typ proponowany jest przede wszystkim tym, którzy dopiero pracują nad rozbudowaną witryną firmy lub skupiają się przede wszystkim na działalności w mediach społecznościowych.

Strona firmowa, czyli możliwość wykorzystania zakładek na stronie WWW

Prowadząc specjalistyczną firmę, ciężko jest się ograniczyć do strony typu one page, dlatego przedstawiamy kolejną z możliwości. Pod pojęciem strony firmowej rozumiemy witrynę składającą się z co najmniej kilku zakładek. Oferta, realizacje, recenzje, dane do kontaktu – to tylko kilka z ich rodzajów. Coraz częściej, zwłaszcza w czasach pandemii, strony firmowe rozbudowywane są o moduły e-commerce, o których nieco więcej napiszemy w dalszej części artykułu. Zakup lub możliwość rejestracji – dzięki takim rozwiązaniom technicznym z powodzeniem można działać z domowego zacisza! Internauta spędza czas na ulubionej kanapie, a Ty nie tracisz klienta – rozwiązanie idealne, prawda?

Blog to nie tylko internetowy pamiętnik

Kilka lat temu blog kojarzył się przede wszystkim z dziennikiem publikowanym na jednym z portali. Onet, Interia, blog.pl – niech pierwszy rzuci myszką ten, kto nie śledził choć jednej z takich stron. Dziś blogi to przede wszystkim wsparcie procesu pozycjonowanie a także doskonałe miejsce do skupiania społeczności związanej np. z konkretnym zagadnieniem czy profilem w social mediach. Blog to także świetna forma zarobku – reklama konkretnego produktu czy publikacja artykułu sponsorowanego to tylko dwie z wielu możliwości.

Sklep internetowy bez limitów i kolejek

W dobie zmieniających się obostrzeń, przedsiębiorcy, których profil działalności i przede wszystkim finanse na to pozwalają, decydują się na uruchomienie sprzedaży online. Strona internetowa sklepu, oprócz oczywiście prezentacji aktualnej oferty oraz panelu zakupowego, powinna zawierać informacje dotyczące firmy, dane kontaktowe i blog. W sklepie ważna jest intuicyjna obsługa strony, jej wygląd i opis produktów. Pracując nad realizacją sklepu, należy również zatroszczyć się o jak najlepsze zdjęcia towarów wystawionych na sprzedaż.

Rodzaje stron internetowych bez tajemnic

Strona firmowa, sklep z oknami, system rezerwacji uzdrowisk – wszystkie te i wiele innych znajdziecie w spisie naszych realizacji. Różne branże, różne lokalizacje, różne grupy docelowe, ale łączy je jeden cel – zwiększenie liczby zadowolonych klientów oraz widoczności firmy w sieci. Dzięki naszym działaniom się to udaje! Dołącz do tego grona.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.