Po co mi pozycjonowanie? 9 powodów

Po co mi pozycjonowanie? 9 powodów

Skoro znalazłeś się na naszej stronie, to pewnie szukasz odpowiedzi na nurtujące wszystkich pytanie, po co mi pozycjonowanie? Zanim rzeczowo Ci na nie odpowiemy, zacznijmy może od tego, czym ono właściwie jest.

Pozycjonowanie to wszelkie działania z zakresu SEO (Search Engine Optimalization), których zadaniem jest sprawienie, by strona internetowa została zauważona przez wyszukiwarkę. Im wyżej na liście się znajduje, tym częściej klikają w nią zainteresowane osoby, co przekłada się na liczbę odwiedzin. To z kolei znacząco zwiększa wyniki konwersji. A cóż to takiego? To sposób, by przy pomocy dobrze prowadzonej strony internetowej osiągnąć zamierzone cele, w tym przypadku zyskać nowych klientów.

Wiemy, że dla niektórych pozycjonowanie to strata pieniędzy. Czas jednak popatrzeć na to, jak na inwestycję, która zwróci się z nawiązką. Wystarczy trochę cierpliwości i pomoc specjalistów SEO, by Twoja strona wyświetlała się w wyszukiwarce, jako pierwsza. Nadal zadajesz sobie pytanie, po co mi pozycjonowanie? Z chęcią, patrząc na osiągnięcia naszych klientów, przedstawimy Ci kilka powodów.

Pozycjonowanie zwiększa ruch na stronie

Zastanów się, co robisz, gdy chcesz coś znaleźć za pośrednictwem internetu. Oczywiście wpisujesz odpowiednią frazę w wyszukiwarce Google. Tak jak ty, robi ponad 90% populacji. Jeśli więc chcesz, by Twoja witryna była odwiedzana częściej, musisz zainwestować w pozycjonowanie. Tylko w ten sposób będziesz mógł zwiększyć ruch na swojej stronie. Efekty nie są widziane z dnia na dzień, ale gdy liczba Twoich klientów zacznie rosnąć, zrozumiesz, że było warto.

Nowe firmy mogą zaistnieć

Będąc właścicielem nowo powstałej firmy, masz świadomość, jak ważne jest zaistnienie w internecie. Zwłaszcza gdy konkurencja na rynku jest duża. Prawidłowe prowadzenie strony od samego początku, z zachowaniem zasad SEO pozwoli na zyskanie pierwszych i kolejnych klientów, budując tym samym znaczenie marki. Pozycjonowanie pozwoli pokazać, co masz do zaoferowania i przyciągnie klientów, którzy muszą dowiedzieć się, dlaczego warto odwiedzić Twoją stronę, a nie konkurencji. Widoczność w Internecie jest tutaj bardzo ważna.

Dłużej istniejące na rynku firmy mają szanse na rozgłos

Skoro małe firmy dzięki pozycjonowaniu zyskują pierwszych klientów, działająca na rynku od lat strona przyciągnie większą rzeszę ludzi. Nigdy nie jest tak dobrze, by nie mogło być lepiej. Z reguły przy dużym wyborze, znajduje się asortyment zapomniany, mniej się sprzedający, bądź usługa, która straciła popularność. Po to właśnie wprowadza się pozycjonowanie strony. Stali bywalcy i nowe osoby mogą poznać lepiej całą ofertę. W niewybredny sposób poprzez np. wpisy blogowe można nakłonić ich do wybrania tych, które są mnie popularne. Każde działanie ma sens, musi być tylko przemyślane i dobrze zrobione.

Pozytywny wizerunek w sieci

Ludzie w dzisiejszych czasach cenią sobie autentyczność. Autorskie, merytoryczne teksty to jeden z ważniejszych elementów w pozycjonowaniu strony. Treści nie tylko powinny zawierać słowa kluczowe, która sprawiają, że użytkownicy trafiają na stronę, ale też być wartościowe. Jakościowe, rozbudowane teksty wypływają nie tylko na działania SEO, ale przede wszystkim pomagają w budowaniu wizerunku marki. Czytelnicy dzięki temu uważają firmę za eksperta w danej branży, chętnie korzystają z tej wiedzy. Wpłynie to na wybór właśnie Twoich produktów lub usług.   

Wzrost zysków

Tak jak już wspominaliśmy, aby zobaczyć zyski, najpierw trzeba zainwestować. Wiemy, że oczekiwanie nie efekty bywa męczące i frustrujące. Każdy chciałby mieć wszystko na już, ale prowadząc firmę, wiesz, jak przewrotne bywa życie. Znasz reali biznesowe i potrafisz uzbroić się w cierpliwość. Nigdy nie wiadomo, kiedy pierwsze efekty będą na tyle spektakularne, by powiedzieć wow. Wiemy natomiast, że klienci Testinu zawsze osiągają taki moment.

O krok przed konkurencją

Pozycjonowanie strony to nie żadne poufne wiadomości bądź tajemnica. Skoro my je znamy, to Twoja konkurencja pewnie już zaczęła przygotowywać strategię. Nie pozwól by, Cię wyprzedzili i stań z nimi do walki. Zwróć uwagę, że internauci, wyszukując informacje, wybierają strony wyświetlone w tzw. top 10. Jeśli znajdujesz się niżej, prawdopodobieństwo odwiedzenia Twojej witryny proporcjonalnie spada. Najlepiej znajdować się w pierwszej trójce, co spowoduje murowany sukces. To marzenie jest zarówno w Twoim zasięgu, jak i konkurencji. Pozycjonując swoją stronę, będziesz miał przewagę nad konkurencją, zyskując ich potencjalnych klientów, podnosząc swoje zyski.

Zaistniejesz

Patrząc na użytkowników internetu, łatwo można dojść do wniosku, którym oni kierują się od lat. Jeśli nie ma cię w sieci, nie istniejesz. Może wydawać ci się, że to tylko mrzonki, które nie mają związku z teraźniejszością, ale niestety się mylisz. Współcześni odbiorcy przed kupnem produktu, skorzystaniem z usługi sprawdzają firmę oraz opinie na temat jej temat. To, co piszą inni ludzie o nas, ma znaczenie, tylko wtedy, gdy nas widzą. Jeśli Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce, nikt nie wystawi Ci opinii, nawet gdy jest bardzo zadowolony. Musisz więc być blisko klienta, by miał pewność Twojej obecności.

Efekty można monitorować

Jak już podkreślaliśmy, cierpliwość podczas pozycjonowania strony jest konieczna. Nie oznacza to jednak, że nie można sprawdzić, jak wyglądają postępy. Od samego początku działań możesz monitorować postępy, ponieważ wyniki są mierzalne. Potrzebne są do tego tylko odpowiednie narzędzia, którymi dysponuje np. nasza agencja. Dzięki nim zaobserwujesz większy ruch na Twoje witrynie. Pozwoli to na stwierdzenie, czy zamierzone cele zostały wykonane i strategia przynosi efekty. Jeśli nie będzie to podstawa do zmiany działań, podejmując nowe, inne kroki.

Lepsze pozycjonowanie niż teksty sponsorowane

Niektórzy właściciele firm chcąc zyskać rozgłos, decydują się na wykupienie tzw. tekstu sponsorowanego. Najczęściej jest on umieszczany na znanej stronie, która za określoną opłatą pisze pochlebny tekst o naszych produktach bądź usługach. Takie sposoby nie sprawdzają się zbyt dobrze, ponieważ użytkownicy wolą wyniki organiczne, czyli autentyczne, a nie sponsorowane. Lepiej więc, by zyskać przychylność użytkowników i pozyskać klientów zainwestować we własne pozycjonerskie wpisy niż umieszczać je odpłatnie na cudzych stronach.

Testin pozycjonowanie ma we krwi

Na zadawane przez Ciebie pytania, po co mi pozycjonowanie powyżej umieściliśmy kilka odpowiedzi, jednak sami wychodzimy z założenia, że lepiej spróbować niż żałować, że się nie spróbowało. Doświadczeni pracownicy firmy Testin z ochotą, zaangażowaniem i profesjonalizmem zajmą się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. Wiemy, jakie działania SEO podjąć byś osiągnąć sukces, ponieważ dobieramy je indywidualnie dla Twojej firmy. Nie wykonujemy szablonowych działań, tylko realizujemy przemyślaną strategię, która pozwoli na rozpoznawanie marki, zdobywanie nowych klientów, co przełoży się na wzrost zysków.

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi usługami, zapraszamy do kontaktu. 

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.