Optymalizacja strony internetowej – jakie są jej elementy?

Optymalizacja strony internetowej – jakie są jej elementy?

Optymalizacja techniczna strony internetowej jest działaniem, niezbędnym do jej pozycjonowania. W tym artykule odkrywamy karty i przedstawiamy najistotniejsze informacje na ten temat.

Czym jest optymalizacja techniczna strony internetowej?

Optymalizacja techniczna strony internetowej to działania, mające na celu dostosowanie jej do wyszukiwarki Google. Optymalizacja ma za zadanie stworzyć z witryny platformę gotową do czynności pozycjonujących. Istnieje kilka najważniejszych elementów takich działań, co oznacza, że możemy optymalizować stronę na wiele sposobów, dostosowując jej elementy do zasad SEO. Optymalizacja techniczna to jeden z trzech głównych elementów pozycjonowania obok linkowania i tworzenia treści.

Jakie korzyści daje optymalizacja strony?

Poprawnie zoptymalizowana pod względem technicznym strona internetowa to przede wszystkim możliwość uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania (SERP). Algorytmy wybierają i odpowiednio premiują witryny dostosowane i zgodne z zasadami SEO, wyświetlając je na wyższych pozycjach, chcąc dostarczać swoim użytkownikom poprawnie działające i przyjazne serwisy w pierwszej kolejności. Odpowiednia optymalizacja ułatwia również dalszą jej konfigurację i pozycjonowanie. Nasze działania będą bardziej wydajne i efektywne – uzyskamy choćby szybszy wzrost wartościowego ruchu na stronie. Optymalizacja techniczna strony wpływa też na zadowolenie użytkowników z korzystania z serwisu, który jest w pełni funkcjonalny i intuicyjny.

Elementy optymalizacji technicznej

  • Meta dane – to opisy naszej strony pozwalające zrozumieć algorytmom wyszukiwarki, o czym jest Twoja witryna oraz opisy poszczególnych podstron widoczne w wynikach wyszukiwania Google. To na tej podstawie użytkownicy wybierają konkretne strony internetowe w wyszukiwarce i przechodzą na nie. Tak będziemy mogli zachęcić użytkowników, aby odwiedzili właśnie naszą witrynę. Warto zachować również odpowiednią strukturę linków;
  • Linkowanie wewnętrzne – to logiczne połączenie linkami wewnętrznymi poszczególnych podstron serwisu. Ułatwia to indeksowanie naszego serwisu, a także poruszanie się po nim tym użytkownikom, którzy pozostają na stronie internetowej dłużej i generują korzystniejsze statystyki dla Twojej witryny internetowej;
  • Szybkość ładowania strony – istotny dla pozycjonowania jest czynnik „Core Web Vitals”, który w maju 2021 roku stał się głównym czynnikiem rankingowym. By witryna była wyświetlana w Google na wysokich pozycjach, powinna szybko się wczytywać i mieć krótkie czasy ładowania oraz działać sprawnie. Ma to istotny wpływ na pozytywne odczucia użytkowników (UX – User experience). Użytkownicy chętniej zostają na płynnie działających stronach internetowych, co tym samym podnosi ich statystyki;
  • Bezpieczeństwo – jeśli chcesz pozycjonować stronę w Google, musisz zadbać o zabezpieczenie danych oraz zapewnić dobrą dostępność witryny w Internecie. Warto również posiadać certyfikat SSL czyli szyfrowanie strony. Obecnie Google oznacza strony bez certyfikatu w przeglądarce Chrome jako potencjalnie niebezpieczne. To działanie nie zachęca do przechodzenia na nie, a wyszukiwarka obniża ranking witrynom bez certyfikatu.

Optymalizacja strony internetowej z Agencją Interaktywną

Wiele czynności optymalizujących i pozycjonujących strony i sklepy internetowe codziennie wykonujemy w Agencji Interaktywnej Testin. Dzięki temu z dumą poszerzamy portfolio pomyślnych realizacji, które zobaczysz TUTAJ. Możesz spokojnie nam zaufać nie tylko w tym, lecz także w innych aspektach, związanych z online marketingiem. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami. Zapraszamy!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.