Newsletter, czyli część kampanii mailingowej, która działa

Newsletter, czyli część kampanii mailingowej, która działa

Dawniej newsletter kojarzony był ze spamem, którego ludzie bardzo nie lubili. Z biegiem czas zaczęło się to zmieniać i obecnie większość firm wprowadziła ten rodzaj kampanii mailingowej, by pozyskiwać klientów i budować świadomość o marce.

Newsletter – co to jest?

W dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego newsletter to biuletyn informacyjny, inaczej mówiąc list z nowymi wiadomościami. Chodzi oczywiście o maila, który wysyłany jest przez Twoją firmę do klientów. W jego treści mogą znajdować się informacje dotyczące promocji, nowych ofert, kodów rabatowych, nadchodzących wydarzeń oraz ciekawych publikacji np. fragmentu wpisu blogowego, który ma zachęcać do przeczytania całości. Ważne, by prowadzona w ten sposób kampania mailingowa była realizowana w sposób przemyślany i regularny. Oznacza to, że użytkownicy powinni cyklicznie otrzymywać wiadomości, co przypomni im o danej firmie, zachęci do „przeglądnięcia” oferty oraz wpłynie na zapamiętanie marki.

Dlaczego warto wysyłać odbiorcom newsletter?

Posiadanie newslettera daje przedsiębiorcom możliwość zbierania i prowadzenia bazy danych odbiorców. Osoba, która zapisała się dobrowolnie do listy kontaktów, nie zawsze dokonuje zakupu od razu. Często mija trochę czasu, ale jest dużo większe prawdopodobieństwo, że zrobi to w przyszłości.
Wiadomości e-mail są wykorzystywane także do budowania relacji z odbiorcami oraz podtrzymywania komunikacji z nimi. Spersonalizowany newsletter pozwala skrócić dystans między nami a klientem.
Dobrym pomysłem w przypadku mailingu jest poza promowaniem oferty i zachęcaniem do zakupów obdarowywanie użytkowników drobnymi prezentami. Może to być indywidualny kod rabatowy lub darmowy e-book. Takie gesty podkreślają wagę relacji, pokazując odbiorcy, że jest dla Ciebie ważny i zależy Ci na budowaniu dalszej więzi.

Jak wykorzystać newsletter w marketingu?

Posiadanie mailingu niesie ze sobą długofalowe korzyści. Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od Ciebie i tego, w jaki sposób stworzysz formularz umożliwiający zapisanie się do newslettera. Aby skutecznie budować bazę kontaktów, zadbaj, by zapisanie się było szybkie, łatwe i wygodne. Te cechy sprawią, że osoby chętnie skorzystają z tej możliwości, a Ty będziesz mógł skutecznie realizować swoje cele.
Nikt z użytkowników nie lubi tracić czasu, a rozbudowany formularz dodatkowo odstrasza potencjalnych klientów. Ludzie nie lubią dzielić się swoimi danymi, zwłaszcza gdy jest ich zbyt wiele. Staramy się chronić swoją prywatność, dlatego, jeśli do kontaktu wystarczy nam adres e-mail, nie każdy będzie chciał wpisywać adres swojego miejsca zamieszkania czy numeru telefonu. Z kolei planując tworzenie spersonalizowanych wiadomości, warto zapytać o płeć oraz imię, dzięki czemu treści będą w pełni dostosowane do odbiorcy.

Czas na najważniejsze pytanie – jak stworzyć dobry newsletter?

Wiele osób zastanawia się, jak stworzyć newsletter, który będzie trafiał idealnie do odbiorcy, zachęcając go do skorzystania z oferty lub zakupu Twoich produktów. Postanowiliśmy więc w kilku punktach opowiedzieć, na co należy zwrócić uwagę.


Tytuł i nadawca
Pierwsze co widzi użytkownik, otwierając skrzynkę mailową, jest tytuł i nadawca. To właśnie na te elementy musisz zwrócić największą uwagę. Jeśli pierwsze słowa nie będą zachęcające, odbiorca nie otworzy wiadomości. Dobrze też ustalić stałego nadawcę, może być to osoba lub firma.

Treść
Zapisując się do newslettera, odbiorcy oczekują „czegoś extra”. Powielanie w mailu tej samej treści, która znajduje się na stronie, z pewnością nie zachęci nikogo do zakupu lub skorzystania z jakiejś oferty. Stwórz więc krótki, ciekawy, zwięzły tekst o konkretnych benefitach. Zadbaj przy tym o poprawność językową, wystrzegając się wszelkich błędów, które bardzo źle wypływają na wizerunek przedsiębiorstwa. Jeśli nie wiesz, jak napisać taki tekst zgłoś się do copywritera.
Nie zapomnij także o wyraźnym wezwaniu do działania, które umieścisz w newsletterze. Może być to proste hasło np. „Skorzystaj teraz” lub „Odbierz rabat”.

Kwestia wizualna
Spora część ludzi jest wzrokowcami, a to oznacza, że wszelkie komunikaty wzrokowe np. grafiki są lepiej odbierane niż tekstowe. Nie oznacza to jednak, że tworząc newsletter, powinieneś stawiać tylko na obraz. Lepiej jest przygotować ciekawy, krótki tekst, który dodatkowo będzie zawierał grafikę.

Cykliczność
Dobrą praktyką wysyłania newslettera jest planowanie oraz rozkładanie działań na mniejsze, by lepiej dopasować kontent do odbiorców. Ważne jednak, aby wiadomości przychodziły regularnie np. raz na tydzień czy raz w miesiącu. Zbyt częste maile mogą zostać odebrane jako nachalne, co jedynie odstraszy potencjalnych klientów.

Responsywność
Spora część użytkowników Internetu korzysta z urządzeń mobilnych. To za ich pośrednictwem robią zakupy, przeglądają strony internetowe czy otwierają skrzynkę mailową. Z tego względu musisz zwrócić uwagę, by newsletter wyświetlał się prawidłowo na wszystkich tego typu sprzętach. Złe dopasowanie rozdzielczości z pewnością wpłynie na naszą niekorzyści, uniemożliwiając odbiorcy prawidłowe wyświetlenie wiadomości.

Testin – przygotujemy newslettera, który będzie sprzedawał

Newsletter to świetne rozwiązanie pomagające zbudować świadomość o marce oraz zacieśnić relacje między nami a odbiorcą. Dobrze przemyślany i przygotowany sprawi, że ludzie chętnie skorzystają z Twojej oferty, co wpłynie na wzrost konwersji.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.