Jakie są wady i zalety strony internetowej “one page”?

Jakie są wady i zalety strony internetowej “one page”?

Zakładana strona internetowa, powinna być dobrze przemyślana. W zależności od oferowanych usług, witryna powinna posiadać wystarczająco dużo miejsca, by była czytelna i przejrzysta. Jakie są dobre strony internetowe typu „one page”?

Czym jest strona „one page”?

Strona „one page” jest prostą i przejrzystą witryną, która nie posiada podstron. Wszystko, co na niej się znajduje, prezentuje się w obrębie jednej, większej strony. Ma ona swoje konkretne zastosowanie i w wyraźny sposób różni się od tych większych, bardziej rozbudowanych. Co mieści się na stronie „one page”? Są to wszelkiego rodzaju teksty, linki oraz obrazki. Dobre strony internetowe mieszczą wystarczająco dużo informacji dla odbiorców. Warto zaznaczyć, że w przypadku tej witryny, strona jest nieco dłuższa, niż standardowa z podstronami. Tak jak strona z zakładkami, „one page” ma swoje wady i zalety. W zależności od oczekiwań i potrzeb warto zaprojektować funkcjonalną witrynę.

Jakie zalety ma wybór strony „one page”?

Wbrew pozorom, witryna internetowa, która nie jest rozbudowana i nie posiada zakładek, ma wiele zalet. Jest to idealny wybór dla firm, które chcą w niej zamieścić tylko podstawowe informacje o swojej działalności albo przedstawić konkretne produkty. Dzięki temu, informacje umieszczone tam, w szybki sposób zapadną w pamięć osobom odwiedzającym witrynę. Znaczącą zaletą jest też niższy koszt stworzenia tego rodzaju strony, niż rozbudowanej witryny. Ich wygląd zazwyczaj jest estetyczny i przejrzysty – tym bardziej że zebrane są tylko najistotniejsze informacje, które powinny się na nich znaleźć. Założenie strony „one page” wiąże się też ze zwiększoną konwersją – osoba odwiedzająca znacznie częściej może kliknąć w link.

Czy dobre strony internetowe typu „one page” mają jakieś wady?

Witryna, która nie posiada dodatkowych podstron, może być pewnym ograniczeniem. Zwłaszcza w przypadku firm, które chcą zawrzeć większą ilość informacji na temat swojej oferty. Umieszczenie sporej liczby tekstów może sprawić, że strona stanie się nieczytelna, co tym samym przełoży się na estetykę. Pozycjonowanie strony „one page” też może wymagać więcej czasu, niż tej rozbudowanej, z dodatkowymi podstronami.

Co należy zrobić, by taka strona dobrze się pozycjonowała?

Biorąc pod uwagę pozycjonowanie stron „one page”, specjaliści są zgodni – nie jest łatwo wypozycjonować tego rodzaju witrynę. Ma to związek z ograniczoną ilością treści i faktem, że osoba odwiedzająca stronę, nie zawsze znajdzie na niej odpowiedź na poszukiwane pytanie. Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że pojawiająca się trudność z pozycjonowaniem, nie znaczy, że nie można tego zrobić z pozytywnym skutkiem. Wystarczy zastosować kilka trików umożliwiających witrynie lepsze dopasowanie do wymagań wyszukiwarki. Jeśli odpowiednio zaprojektuje się dobre strony internetowe , będą one pozycjonowane z sukcesem.

Strona „one page” jest dobrym rozwiązaniem w przypadku chęci umieszczenia na niej niewielu informacji. Ważne, by była ona przejrzysta i czytelna, co sprawi, że będzie często wyświetlana. 

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć stronę internetową zorientowaną na pokolenie Alpha?

    Pokolenie Alpha, czyli dzieci urodzone po 2010 roku, to pierwsza generacja, która od najmłodszych lat żyje w pełni cyfrowym świecie. Dla nich technologia jest czymś naturalnym, a ich oczekiwania wobec internetu są zupełnie inne niż w przypadku starszych użytkowników. Jak zatem stworzyć stronę, która nie tylko przyciągnie uwagę najmłodszych, ale także zapewni im świetne doświadczenia?

    CZYTAJ DALEJ

    Zabezpieczenia stron internetowych w 2025 roku

    W erze cyfrowej strony internetowe stały się kluczowym elementem funkcjonowania firm, instytucji publicznych i działalności indywidualnych. Rosnąca liczba cyberataków i zmieniające się przepisy prawne wymuszają na właścicielach stron wdrażanie zaawansowanych zabezpieczeń. W 2025 roku nacisk kładzie się na trzy kluczowe filary: ochrona danych osobowych, zapobieganie atakom hakerskim oraz dostosowanie stron do standardów dostępności WCAG 2.1.