Jakie informacje warto zamieścić na swojej stronie internetowej?
Strona internetowa jest wizytówką firmy. To na niej znajdują się (a przynajmniej powinny się znajdować) wszystkie najważniejsze informacje na temat Twojej działalności. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient przed nawiązaniem bezpośredniego kontaktu zechce zapoznać się z jej treścią. Często jest to jedyna okazja do przyciągnięcia jego uwagi. Konkurencja w sieci jest duża, więc jeśli odbiorca nie znajdzie od razu tego, czego potrzebuje, opuści Twoją stronę i skorzysta z usług konkurencji. O czym więc warto pamiętać? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Strona internetowa powinna zawierać dokładny opis Twoich usług
Jeśli potencjalny klient nie zobaczy w opisie strony www produktu lub usługi, której potrzebuje, zacznie przeglądać kolejne pozycje w wyszukiwarce. Dlatego lakoniczne opisy i hasła nie spełnią swojej roli.
Koniecznie zamieść dokładny opis Twojej oferty. Jeśli jest ona na tyle elastyczna, że po konsultacji z klientem jesteś w stanie zaoferować nawet coś, czego do tej pory nie robiłeś – napisz o tym. Pamiętaj jednak, że im więcej rzeczy wymienisz, tym większą szansę masz na zdobycie uwagi klientów.
Nie zapomnij również zaakcentować wyróżniających Cię cech. Oferujesz darmową dostawę? Wysoką jakość twoich produktów potwierdza dłuższa gwarancja? Korzystasz jedynie z naturalnych surowców? Zadbaj o to, by klient nie przeoczył tych informacji.
Pokaż kulisy swojej działalności
Wielu klientów nie zdaje sobie sprawy, z czego wynika m.in. cena Twoich produktów lub usług. Dlatego też warto opisać np. proces ich realizacji. Pokazując wykorzystywane surowce lub nakład pracy, jaką trzeba włożyć w wykonanie określonej usługi, uzasadnisz nieco wyższą cenę oraz wzbudzisz zaufanie i szacunek swoich odbiorców. Warto też pochwalić się efektem swoich działań. Zdjęcia czy opinie zadowolonych klientów zawsze są mile widziane.
Pochwal się swoim zespołem
Firmę tworzą ludzie – zwłaszcza w przypadku przedsiębiorstw usługowych. Nic więc dziwnego, że klienci chcą wiedzieć, z kim będą mieć do czynienia. Warto opisać ich wykształcenie, powiedzieć o ukończonych szkoleniach, zdobytych certyfikatach lub chociaż wskazać ich służbowe stanowiska i jeśli jest taka możliwość – adres mail lub numer telefonu. Warto dodać, że zdjęcia pracowników na stronie często wpływają na zwiększenie konwersji.
Zakładka „o nas” oraz „historia firmy”
Klientowi odwiedzającemu stronę internetową niekoniecznie zależy na poznaniu dokładnej daty założenia danej działalności. Jeśli jednak Twoja firma jest przedsiębiorstwem z tradycjami, mimo wszystko warto to zaakcentować. Zadbaj jednak o jasny podział treści. W zakładce „o nas” powinna znaleźć się misja i cel firmy, ewentualnie krótki opis oferty (która jest odpowiednio rozbudowana w innym miejscu). Z kolei w celu naświetlenia historii firmy warto utworzyć osobną zakładkę lub wprowadzić jasny podział na wspólnej podstronie.
Przystępne dane kontaktowe
Dość popularną praktyką jest umieszczanie na stronach firmowych formularza kontaktowego. Jest to dobre rozwiązanie, w momencie kiedy dane przedsiębiorstwo potrzebuje większej liczby informacji do przygotowania np. wyceny lub gdy jest to dodatkowa opcja. Niektórzy klienci wolą ograniczyć się do wypełnienia przygotowanych wcześniej pól. W tym przypadku jednak wadą jest porównywalnie dłuższy czas oczekiwania na odpowiedź. Jeśli internauta chce szybko uzyskać potrzebne informacje, prawdopodobnie skorzysta z podanego numeru telefonu lub komunikatora w social media.
Jeśli prowadzisz firmę stacjonarnie, warto oprócz adresu umieścić również mapkę z trasą dojazdu.
Pamiętaj, dla kogo kierujesz swój przekaz
Tworząc treści na stronę internetową dla firmy, dostosuj język do Twojej grupy docelowej. Jeżeli odbiorcami usług są specjaliści posługujący się technicznymi określeniami, używanie fachowego nazewnictwa jest jak najbardziej wskazane. Jeśli jednak chcesz dotrzeć do zwykłego użytkownika, pamiętaj, by używać zrozumiałych dla niego sformułowań.