Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Po Facebooku, Instagram to kolejna platforma społecznościowa, która może mieć wpływ na komunikację z klientem, a w rezultacie na zwiększenie sprzedaży. Co więcej, Instagram jest obecnie najszybciej rozwijającym się social medium, dlatego naprawdę warto prowadzić tam intensywne działania marketingowe.

Kto odwiedza Instagram?

Fakty mówią same za siebie – Instagram posiada już ponad 700 milionów użytkowników, którzy codziennie oceniają 3,5 miliarda zdjęć!

W Polsce Instagram używa już ponad 8 milionów ludzi, z czego większość (ok. 60%) stanowią odbiorcy nieco młodsi niż na Facebooku, głownie kobiety w wieku 18–25 lat.

Wśród młodych ludzi 60-70% jest skłonnych kupić produkt marki znanej z mediów społecznościowych, a 67% konsumentów uważa, że zdjęcia są bardziej przekonujące niż informacje o produkcie, czy nawet opinie klientów.

źródło: Napoleoncat

Interesujący wizualnie content to podstawa!

Istotą Instagrama są atrakcyjne zdjęcia, zatem należy zadbać przede wszystkim o piękne obrazy. Stwórz wyjątkową galerię, którą przeglądać można na ekranie komputera, smartfona lub tabletu. Taką, która będzie przyciągać uwagę.

Dwa główne powody, dla których jedno zdjęcie warte jest 1000 słów, to:

  • fakt, że mózg człowieka przetwarza obiekty wizualne 60 tysięcy razy szybciej niż tekst,
  • przeciętny nastolatek czyta jedynie pierwsze 10 słów tekstu, po czym zajmuje się czymś zupełnie innym

# TIP 1. W przeciwieństwie do Facebooka, na Instagramie nie sprawdzają się grafiki, więc na tę platformę należy tworzyć zdecydowanie inne treści.

# TIP 2. Publikuj regularnie, ale nie więcej niż jedno zdjęcie dziennie. To dobrze wpłynie na jego zasięg. Zbyt częste publikacje mogą też nie spodobać się użytkownikom, którzy uznają je za SPAM.

Hasztagi mają znaczenie!

Instagram to nie tylko obrazy. Równie istotne są hasztagi (czyli słowa – znaczniki poprzedzone znakiem #, które służą do kategoryzacji zdjęć na tej platformie). Hasztagi stanowią podstawowy mechanizm pozycjonowania treści w serwisie. Działają jak kategorie na blogach czy stronach internetowych – pozwalają znaleźć wszystko, co danym hashtagiem (kategorią) zostało oznaczone. Właśnie dlatego ich dobór pod Twoimi zdjęciami nie powinien być przypadkowy. Warto jest używać 9–11 oznaczeń adekwatnych do tematyki i dobrze zróżnicowanych.

Opis na Instagramie nie musi być długi, za to dodanie lokalizacji jest pomocne w wyszukiwaniu oznaczonego miejsca.

# TIP 1. Nie używaj ciągle tego samego zestawu hasztagów. Jeśli nie masz pomysłu, skorzystaj z wyszukiwarki top-hashtags.

# TIP 2. Nie zapominaj o oznaczeniu  lokalizacji, przy czym nie ograniczaj się do siedziby swojej firmy. Czasem lepiej sprawdzi się szersza lokalizacja, np. Rzeszów czy Podkarpacie.

Backstage firmy

Od dłuższego czasu Instagram wprowadził możliwość dodawania relacji, czyli stories, które są widoczne tylko przez 24h. Cieszą się one ogromną popularnością  – z tej funkcji korzysta już ponad 70% użytkowników. Spora część z nich generowana jest przez konta firmowe. Za pomocą stories można informować o promocjach czy specjalnych ofertach. Dobrze widziane są również relacje z wydarzeń w Twojej firmie: wyjazdów integracyjnych czy codziennego życia w biurze. Dzieląc się takimi informacjami, wzbudzasz w potencjalnym kliencie zaufanie i przywiązanie.

# TIP 1. Stories publikuj regularnie, nawet kilka razy dziennie.

# TIP 2. W relacjach dodawaj emotikony, gify, hasztagi, lokalizację i filtry.

Liczy się wielokanałowość

Jeśli prowadzisz konto nie tylko na Instagramie, poinformuj o tym swoich fanów od czasu do czasu. Wrzuć post, w którym zachęcisz do śledzenia Twojego profilu na Facebooku, Linkedinie czy Pintereście. Wklej link do filmiku na YouTubie. Ważne,  żeby Twoi followersi mieli styczność z marką w każdym medium społecznościowym.

Do zobaczenia wkrótce!

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię, że obecność firmy na Instagramie ma istotne znaczenie dla jej rozpoznawalności. Jest ważnym punktem na mapie dróg prowadzących  do zdobycia Klientów. Jeśli jednak czujesz niedosyt informacji, zapraszamy do lektury drugiej części artykułu, który opublikujemy już wkrótce!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.