Jak sprzedawać w social mediach?

Jak sprzedawać w social mediach?

Liczba użytkowników w social mediach w Rzeszowie stale rośnie. I to nie tylko na Facebooku, choć stał się platformą marketingowo-sprzedażową, a relacje budują tam już nie tylko znajomi z pracy czy szkoły, ale także marki i ich klienci. Jak wykorzystać jego potencjał i za jego pomocą zwiększyć sprzedaż?

Postaw na relacje z klientami w social mediach w Rzeszowie!

74% ludzi mających dostęp do Internetu aktywnie uczestniczy w social mediach, ponad połowa z nich deklaruje, że opinie w mediach społecznościowych mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Facebook to prawdopodobnie najlepsze narzędzie do budowy relacji z klientami, bowiem obecnie gromadzi on około 2 miliardów użytkowników miesięcznie! To właśnie tu możesz wchodzić ze swoimi klientami w interakcje – poznać ich opinie, pytać o ich zdanie czy nawiązać bezpośrednią konwersację. 

Facebook – dlaczego warto być na nim obecnym?

Bezapelacyjnie Facebook jest idealnym miejscem do zdobywania nowych klientów, ponieważ część jest skupiona w ramach osób “lajkujących” fanpage swojej marki. Aktualnie w tym kanale social mediów w Rzeszowie istnieje możliwość założenia osobnej zakładki,  w obszarze której można zaprezentować  produkty z własnego sklepu internetowego. Wystarczy skonfigurować w ustawieniach zakładkę “sklep”.

Wyróżniaj produkty w publikowanych postach!

To nic prostszego! Po prostu przy tworzeniu posta kliknij w przycisk “Oznacz produkt”. Dzięki temu użytkownik po kliknięciu w zdjęcie, będzie mógł od razu przejść do zakładki “Sklep”, a tym samym zwiększą się Twoje szanse na sprzedaż.

Zachęć do zakupów poprzez CTA!

Jeśli prowadzisz sklep internetowy na Facebooku, nakłoń użytkownika do wykonania konkretnej akcji, umieszczając odpowiedni  przycisk, np. “Kup teraz”. Możesz go zmienić na dowolny inny, taki który według Ciebie lepiej sprawdzi się na fanpage’u – np. „Zadzwoń teraz” czy „Dowiedz się więcej”. Dzięki niemu, ułatwisz decyzję zakupową odbiorcy.

Reklama w social mediach

Pod kątem płatnych kampanii reklamowych, Facebook to wciąż najbardziej rozbudowana platforma społecznościowa, która daje nieograniczone wprost możliwości dla reklamodawców. Jest to możliwe dzięki opcji targetowania  obecnych i przyszłych klientów według takich kategorii jak wiek, płeć, lokalizacja, język, zainteresowania, zachowania czy połączenia. Facebook umożliwia  także dotarcie do tych osób, które już odwiedziły twój sklep internetowy w Rzeszowie. Jest to tzw. remarketing, który polega na wyświetlaniu reklam osobom, które dokonały już zakupu w danym e-sklepie. Bardzo dobrze sprawdzają się również w branży e-commerce, tzw. product Ads, czyli reklamy produktowe. Dzięki nim możesz wyświetlić danej grupie użytkowników do 5 produktów w ramach jednej reklamy.

Nie ignoruj swoich fanów – twórz interakcje!

Messenger to doskonałe narzędzie do komunikowania się i zacieśniania więzi z osobami, które polubiły nasz fanpage. Klienci na pewno docenią możliwość łatwego i szybkiego kontaktu, a Ty zauważysz wzrost sprzedaży. Nie możesz również pomijać komentarzy, nawet tych negatywnych. To jeden z głównym błędów, jakie popełniają firmy chcące zaistnieć w social mediach! Zawsze staraj się ustosunkować do wypowiedzi Twoich fanów – to ważne – buduje pozytywny wizerunek marki! 

Pamiętaj o zróżnicowanej i angażującej treści

Pomimo tego, że Facebook ma pomóc ci w sprzedaży, pamiętaj, żeby nie przesadzić ze stricte sprzedażowymi treściami. Profil firmowy na tym portalu powinien służyć głównie do angażowania Twoich odbiorców poprzez dostarczanie im ciekawych treści – przyczyni się do oczywiście do zwiększenia sprzedaży, ale jest to tylko miły efekt uboczny.

Pozwól nam prezentować Cię w social mediach w Rzeszowie

Facebook to świetne narzędzie, które w efektywny sposób może wspomóc Twoją sprzedaż oraz pozyskać nowych klientów. Musisz tylko umiejętnie z niego korzystać i wykorzystać wszystkie możliwości, które Ci daje. Aby osiągnąć sukces, myśl przede wszystkim o swoich klientach i tym, żeby dostarczać im jak najbardziej wartościowe treści. To oni wyznaczają cel twojej obecności w social mediach i to od nich zależy jej charakter.

Jeśli więc nie masz czasu lub nie czujesz się na siłach, aby w sposób profesjonalny i systematyczny rozwijać swój fanpage, zleć nam jego prowadzenie! Nasi specjaliści zajmą się nim w odpowiedni sposób, gwarantując przy tym wzrost ruchu w Twoim sklepie. Skontaktuj się z nami  i wyjdź naprzeciw wymagającym klientom!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Strona z misją. Jak pokazać duszę fundacji lub organizacji NGO w Internecie?

    Za każdą organizacją społeczną stoi potrzeba zmiany. Czasem zaczyna się od jednej osoby, jednej rozmowy, jednego niegodzenia się na obojętność. Te działania są często ciche i niedoceniane, ale budują świat, w którym jest więcej sprawiedliwości, wsparcia, szans. Ale nawet najpiękniejsza misja nie zaistnieje w świadomości innych, jeśli nie zostanie opowiedziana. Dziś pierwsze kroki wielu darczyńców, wolontariuszy i sojuszników zaczynają się od strony organizacji NGO w Internecie. Tu trafiają na Waszą stronę i właśnie ona […]

    CZYTAJ DALEJ

    Wizerunek godny białego fartucha – jak zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego?

    W dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie pacjent często wyrabia sobie nie w poczekalni, ale online, przeglądając stronę internetową gabinetu. W dobie cyfrowej konkurencji, profesjonalna i dobrze zaprojektowana witryna to nie luksus, lecz konieczność. Jak więc zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego, która wzbudzi zaufanie i ułatwi pacjentom kontakt z lekarzem? Zaufanie i profesjonalizm – fundamenty projektu strony gabinetu lekarskiego Wizualna spójność, czystość layoutu i odpowiednia kolorystyka mają kluczowe znaczenie. Kolory kojarzące się […]