Jak rozkochać w sobie klientów? Przygotuj swój sklep internetowy
Kiedy tylko zaczyna się luty, chcąc czy nie myślimy o walentynkach. Badania pokazują, że wiele osób już w grudniu szuka idealnego prezentu. Coraz więcej z nich wybiera również wygodne zakupy w sieci, zamiast odwiedzin sklepów stacjonarnych. E-sklepy przeżywają więc prawdziwe oblężenie, w dodatku nie tylko od święta. Chcesz, żeby klienci pokochali Twoją ofertę? Pomoże Ci w tym własny sklep internetowy.
Sklep internetowy – dlaczego warto go mieć?
Z roku na rok zainteresowanie branżą e-commerce rośnie. Jak wiadomo, wzrost popularności zakupów w sieci przyspieszyła znacznie pandemia koronawirusa. Praktycznie każda kategoria produktów stała się dostępna w internecie. Wiele firm rozpoczęło działalność online – zainwestowały w strony www i sklepy internetowe. Wzrosła więc także konkurencja w wielu sektorach działalności, a e-sprzedaż stała się nie dodatkową usługą a koniecznością.
Obecnie sklep internetowy jest niezbędnym narzędziem do sprzedaży produktów. W dodatku musi to być sklep wygodny w obsłudze, przyjazny dla klienta i dostosowany do jego rosnących potrzeb.
Klient pokocha Twoją ofertę, dzięki wygodnym zakupom online
W zasadzie nieważne co sprzedajesz, ale jak to robisz. Wyobraź sobie sklep stacjonarny, do którego wchodzisz i nie możesz nic znaleźć. Sklep jest ogromny, produkty kiepsko oznaczone, a obok brak osoby, która mogłaby Ci pomóc. Z takiego sklepu wyjdziesz szybciej niż wszedłeś i poszukasz konkretnego produktu gdzie indziej.
Tak samo jest ze sklepem internetowym. Łatwa w obsłudze platforma, widoczne kategorie, przejrzyste opisy produktów i prosta ścieżka zakupowa, przez którą intuicyjnie przejdzie klient, to klucz do sukcesu w sieci. Pozwól zakochać się użytkownikom w swojej ofercie – wystarczy, że zrobią u Ciebie wygodne i szybkie zakupy. Z przyjemnością wrócą do Twojego sklepu internetowego za jakiś czas i w dodatku polecą Cię znajomym. A to najlepsza reklama dla każdej firmy.
Innowacje w sklepach internetowych kluczem do sukcesu w sieci
Rozwój branży e-commerce wymusza tworzenie sklepów online według najnowszych trendów. Liczne innowacje w sposobie sprzedaży, jak i dostawie zachęcają klientów do zrobienia zakupów w konkretnym miejscu. Jednym z takich trendów jest tzw. Q-commerce, quick-commerce.
Wiadome jest, że sklep internetowy musi oferować kilka opcji dostawy. Użytkownicy sieci lubią mieć wybór i w zasadzie każdemu z nich zależy na szybkim otrzymaniu zamówienia. Dla najmniej cierpliwych wprowadzono więc q-commerce, szybkie zakupy, których dostawa odbywa się przez zewnętrzne firmy, chociażby hiszpańskie Glovo. Wybierając tę opcję, mamy możliwość otrzymania zamówienia nawet do pół godziny. Prawda, że szybko?
Nowością, w której zakochuje się wielu klientów, jest również dostawa poza domem. Kto z nas choć raz nie korzystał z usług paczkomatów InPost, odbioru paczki w sklepie albo w punkcie? Długie godziny otwarcia czy bliska odległość od miejsca zamieszkania lub pracy, to tylko niektóre zalety tego rozwiązania.
Zmiany w tworzeniu sklepów internetowych dotyczą jednak nie tylko dostawy, ale i sposobu zapłaty. Wiele użytkowników nie płaci za zakupy od razu, wybierając zamiast tego odroczenie płatności w dedykowanym systemie np.: PayPo. Dzięki niemu mogą w ciągu 30 dni opłacić zamówienie, rozłożyć płatność na raty lub zwrócić produkty bez ponoszenia żadnych kosztów.
Kolejną nowością w zakupach przez internet jest popularyzacja wirtualnych rozwiązań. Dzięki nim niemożliwe staje się możliwe. Wirtualne przymierzalnie pomagają w wyborze idealnych butów albo zakupie biżuterii pasującej do stylizacji. Opcję mierzenia butów online ma choćby sklep internetowy CCC.
Nie można też zapominać, że klienci mimo tendencji do szybkich zakupów, wybierają świadome kupowanie. Wracają więc chętnie do sklepów internetowych, które oferują usługi naprawy sprzętów albo sprzedają używane produkty np.: Vinted. Od kilku lat w internecie propagowany jest bowiem trend eco-friendly, zwłaszcza w zakupach – drugie życie produktów, ekologiczne opakowania, zwrot starego sprzętu przy zakupie nowego.
Oprócz innowacji technologicznych warto też już na początku pomyśleć o tym, jak usprawnić sam proces zakupowy, by zakupy w Twoim sklepie internetowym stały się nie koniecznością a przyjemnością. Klienci szukają łatwych rozwiązań, doceniają atrakcyjne dla oka witryny, a im mniej muszą się naklikać, tym lepiej. Sam sklep to za mało, by pokochać jego ofertę, dlatego planując sprzedaż w sieci, najlepiej oddać się w ręce specjalistów.
Dofinansowanie na sklep internetowy i jego promocję
Z przyjemnością wykonamy dla Ciebie sklep internetowy oparty na najnowszych trendach i wygodny w obsłudze, obok którego nie da się przejść obojętnie. Nie czekaj z rozpoczęciem sprzedaży online!
Jeśli ograniczają Cię koszty – nie musisz się martwić. Pomożemy uzyskać dofinansowanie na sklep internetowy. Nie zostawaj w tyle za konkurencją. Klienci pokochają Twoją ofertę, musisz tylko pokazać się im z najlepszej strony!
PS: W promocji sklepu online też Ci pomożemy. Czekamy na kontakt i do dzieła!