Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, czyli 5 kroków do promocji marki w sieci
Jak prowadzić Facebooka w firmie?
Kanały społecznościowe od kilku lat przestały być jedynie platformą komunikacyjną – od dłuższego czasu większość firm stara się efektywnie zagospodarować Facebooka pod kątem promocji. Na ten moment w biznesie nie można poprzestawać na pasywnym oczekiwaniu na klienta, który – być może – z naszej oferty skorzysta za rok, dzień, albo i za chwilę (oby…!). Często trzeba wyjść i pokonać większą część samej drogi po to, by się mu pokazać i… wzbudzić w nim emocje. W tym właśnie użyteczne są kanały social media w biznesie.
Kwestia tego, jak prowadzić profil firmowy na Facebooku zdaje się więc dość istotna zwłaszcza w perspektywie rozwoju przedsiębiorstwa, gdyż dzięki odpowiednim działaniom niemal bezinwazyjnie wyjdziemy do naszych odbiorców, z których część zostać może… klientami.
W jaki jednak sposób wypośrodkować reklamę (która z definicji jest przekazem zachęcającym do zakupu produktu bądź usługi) i kwestię nienachalnej, przyjaznej komunikacji w sieci?
Strategia to podstawa, czyli jak SKUTECZNIE prowadzić profil firmowy na Facebooku
Założyliśmy profil firmowy. Co dalej? Kwestia zrobienia researchu jest istotna – przyjrzyjmy się firmom z branży i tym, w jaki sposób prowadzą komunikację. Często wstawiają posty promujące produkt czy stawiają na luźne grafiki a może nawet… memy?
Research jest ważny, jednak pamiętajmy nie tylko o tym, by podpatrzeć konkurencję, ale przede wszystkim na to, co sami możemy zmodernizować i ulepszyć. W oparciu o to możemy stworzyć ciekawą i skuteczną strategię działań.
Zastanówmy się, jak prowadzić profil firmowy na Facebooku by wzbudzać jeszcze większe zainteresowanie wśród naszych klientów i dopasujmy do tego wspomnianą strategię. Pamiętajmy jednak o kilku istotnych elementach.
Systematyczność w sieci
Żeby skutecznie prowadzić Fanpage powinniśmy postawić na systematyczność. Jeżeli jakąś treść wrzucać będziemy okazjonalnie i w nieprzemyślanych porach możemy zrazić do siebie odbiorców, którzy zaczną nasze treści po prostu ignorować. Ustalając harmonogram wpisów zacznijmy go więc realizować i stwórzmy np. swoje cykle postów. W poniedziałek, na dobre rozpoczęcie tygodnia opublikujmy coś lekkiego, w środę zachęćmy, do skorzystania z naszej oferty natomiast w piątek napiszmy ciekawy artykuł i wrzućmy go na profil. Przyzwyczajmy obserwujących do pewnych schematów tak, by ci sami wypatrywali treści.
Content marketing to nie trend, to wymóg
Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku bez świetnych, wirtuozerskich materiałów? Raczej się nie da.
Z poprzednim punktem łączy się ten, który traktuje o wysokiej jakości dostarczanych przez nas treści lub grafik. Pamiętajmy o tym, że nie tylko my promujemy się w sieci – również nasi znani i mniej znani konkurenci to robią, starając się wykorzystać marketing treści.
Będąc ekspertami mamy dostęp do wielu branżowych ciekawostek. Spróbujmy zaciekawić nimi naszych klientów i stwórzmy np. artykuł poradnikowy lub filmik, który opublikujemy na YouTubie, a który następnie (miejmy nadzieję) rozprzestrzeni się wirusowo. Użytkownicy lubią materiały i poradniki wysokiej jakości – pamiętajmy o tym i postarajmy się to wykorzystać.
Zastanawiasz się, jak prowadzić profil firmowy na Facebooku? Skontaktuj się z nami i postaw na skuteczną promocję w sieci!
Angażuj i wzywaj do działania
Ten element prowadzenia fanpage zwykle wywołuje popłoch nawet w najbardziej dzielnych, marketerskich sercach. Nawet, jeśli materiały wrzucamy z dokładnością co do nanosekundy, piszemy ekwilibrystyczne, innowacyjne teksty i nagrywamy filmiki, które śmiało mogłyby powalczyć o Złotą Palmę, możemy spotkać się z marazmem na stronie. Powodów samej sytuacji może być bez liku, dlatego wszystkich analizować nie będziemy…
No właśnie… analiza.
Warto odnotowywać różnice w statystykach, które – umówmy się – pojawiają się dość często. Zobaczmy, które posty budzą największy odzew, a które nie. Tych pierwszych nie obawiajmy się promować, tych drugich natomiast zaprzestać. Pamiętajmy o tym, że Facebook stale obcina zasięgi postów, które wypuściliśmy w świat bez płatnych opcji. Ale o tym za moment.
W każdym razie nie bójmy się modyfikować strategii do momentu, w którym osiągniemy wyraźny progres. Uważasz, że memy z Nosaczem będą skuteczne? Zacznij je tworzyć i wrzucać na fanpage.
Promuj swoje treści
Bez płatnego promowania treści nie jest dziś łatwo zbudować zasięgi. To natomiast jest istotne w efektywnym prowadzeniu firmowego Facebooka. Jeżeli już zastosowaliśmy się do powyższych punktów wystarczy, że przesuniemy kursor na przycisk promuj post i… klikniemy w niego. Voila!
Pamiętajmy, że nawet ogromne przedsiębiorstwa inwestują w reklamę, gdyż w dobie hiperkonkurencji bez tego o sukces może być ciężko. Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, jeśli chcemy to robić skutecznie a jednocześnie na wstępie pozbylibyśmy się pomocy w postaci płatnych postów lub spersonalizowanych reklam?
Ano właśnie.
Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku by zacząć się promować?
Mimo, iż o kilku rzeczach już napisaliśmy, musicie pamiętać o tym, że same kanały społecznościowe stale ewoluują i żeby cały czas być na topie powinniśmy starać się za nimi nadążać. Z tego względu ustawicznie śledźcie trendy i monitorujcie konkurencje…
Albo zdajcie się na nas.