Jak powinny wyglądać strona internetowa dla firmy?
Czemu strona internetowa jest tak ważna?
Strona internetowa dla firmy jest nie tylko Twoją wizytówką w sieci, ale i jednym z pierwszych narzędzi marketingowych, które mogą pozwolić Ci na kreację skutecznego lejka sprzedażowego. Dodatkowo, większość z nas zdaje sobie sprawę z tego jak istotne jest dzisiaj opakowanie, w którym sprzedajemy produkt… lub i usługę! Strony WWW (zwłaszcza te, które – co tu dużo mówić – są zrobione profesjonalnie i estetycznie) pełnią rolę papieru ozdobnego, w które owinięta jest cała nasza oferta. Zastanówmy się więc, jakie cechy powinna spełniać strona internetowa dla firmy.
Sprzedaż przez Internet? To możliwe!
Inwestując liczymy zwykle na zysk. Nie inaczej jest w przypadku działań skierowanych na promocję własnego biznesu. Na ten moment oprócz tradycyjnych form marketingowych swoje środki kierować możemy w stronę skutecznych działań w sieci, które – co tu dużo mówić – dobrze przeprowadzane przynieść mogą świetne rezultaty.
Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż dzięki zagospodarowaniu strony internetowej?
Skoncentruj się na odbiorcy
Każdy biznesplan każe określić grupę docelową – tę, która potencjalnie będzie najbardziej zainteresowana tym, co dla niej przygotowaliśmy. Prowadząc firmę kilka lub kilkanaście lat doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, kto i co kupuje najczęściej, dzięki czemu odgadnięcie potrzeb konsumentów jest dla nas równie trudne, jak pstryknięcie palcami…
Oczywiście, nie jest tak do końca – co prawda systematycznie zmieniają się trendy jednak Ty, będąc zakorzeniony w branży z pewnością wiesz, czego oczekują Twoi klienci!
Dlatego Twoja strona internetowa dla firmy powinna być dla każdego użyteczna(tzn. dostarczać wartościowych informacji i wysokiej jakości contentu oraz intuicyjna pod kątem nawigacji – projektując sam kształt witryny i dobierając do niej funkcjonalności pamiętaj, że nie każdy jest programistą. Z Twojej strony mogą korzystać również osoby nieco słabiej radzące sobie z obsługą komputera.
Pokaż w sobie eksperta…
Strona internetowa dla firmy musi nieść określone wartości – dobrze wówczas wskoczyć w buty eksperta i dostarczać wysokiej jakości materiałów zarówno pod względem treści, jak i prezentowania dotychczasowych działań. Warto zaprezentować je użytkownikom Internetu – często możemy ich do czegoś zainspirować… oraz zachęcić do zakupu.
Przestawić możesz również opinie zadowolonych klientów, które są jednych z częściej czytanych treści dostępnych na stronach WWW. Co ważne, opinie same z siebie sprzyjają budowaniu nieocenionego w procesie sprzedaży zaufania. Pamiętaj – najpierw muszą Cię polubić i dopiero wtedy od Ciebie kupią!
…ale i bądź fajny!
Miłościwie panujący nam marketing 3.0 opiera się w głównej mierze na dialogu. Czasy monotonnego prezentowania produktu odeszły w niebyt (i miejmy nadzieję, że już nie wrócą). Dlatego warto czasem postawić na odrobinę szaleństwa, która sprawi, że Twoja strona internetowa dla firmy po prostu odżyje. Zobacz po sobie: czy dłużej zatrzymasz wzrok na apetycznym schabiku czy smutnej sałacie? Porównanie może nie jest do końca udane, ale chyba już rozumiesz o co chodzi. W każdym razie warto uzupełnić treść statyczną czymś, co doprowadzi do tzw. Efektu Wow. Może to być np. świetna animacja umieszczona na sliderze, która od początku interakcji ze stroną błyskawicznie przykuje wzrok odbiorcy.
Słuchaj klienta
Zastanów się nad tym, jak maksymalnie zachęcić klienta oraz ułatwić mu kontakt z sobą. Odpowiednia, sprzedażowa strona WWW na każdym kroku bezinwazyjnie powinna podsuwać opcję skontaktowania się lub dopytania o bezpłatną wycenę. Przekierowywać możesz wówczas do intuicyjnego formularza kontaktowego, w przypadku którego warto postawić na minimalizm – dopytuj w nim o imię oraz numer telefonu, dzięki któremu podczas kontaktu będziesz mógł ukierunkować się do sytuacji w której klient pozostawił do siebie kontakt.
Postaw na widoczność w sieci!
Nawet świetnie stworzona strona internetowa dla firmy może być kiepsko widoczna – przynajmniej na początku – w sieci. To zaś wydatnie ograniczyć może Twoje rynki zbytu. Dlatego postaw na skuteczne, efektywne pozycjonowanie. Na początku działać możesz głównie terytorialnie – pozycjonując się na Rzeszów, Kraków lub Warszawę co będzie efektywniejsze niż pisanie tekstów na twarde, ogólne frazy kluczowe. Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona internetowa dla firmy prędko trafi do wszystkich, którzy zainteresują się ofertą.