Handel stacjonarny czy sklepy internetowe?

Handel stacjonarny czy sklepy internetowe?

Chichot historii czy regularny cykl?

Ewolucja w handlu jest nieunikniona – co chwile dochodzą nowe opcje umożliwiające skuteczną sprzedaż. Nie uchroniła się przed nią również strefa Internetu, która niemal z miejsca zaangażowała przedsiębiorców do tego stopnia, że oprócz reklamy coraz częściej i chętniej inwestowali w profesjonalne platformy sprzedażowe. Handel stacjonarny na ten moment – również przez ostatnie zmiany w prawie – przeżywa delikatny regres, przez co zyskują… sklepy internetowe. Co ciekawe, sama sytuacja jest analogiczna do tej, którą w dobie przemiany ustrojowej przechodziły małe sklepy wypierane przez hiper- i supermarkety.

Stojąc w przededniu wyboru, który rzutować będzie na Twój sukces warto, żebyś odpowiedział sobie na pytanie: postawić na handel stacjonarny czy sklepy internetowe?

Postaramy się podać za przeciw poszczególnych rozwiązań, dzięki którym rozwiniesz skrzydła!

Handel stacjonarny czy sklepy internetowe – niełatwy wybór

Ogólnie sprzedaż nie jest łatwa. Nawet z świetnym asortymentem w najlepszych cenach możemy mieć czasem problem ze skutecznym czyszczeniem magazynów. Z tego względu wykształcił się model promocji, która polega zwykle na rabacie lub innych, dodatkowych profitach, które otrzyma kupujący.

Gdzie łatwiej o stworzenie skutecznej promocji?

Błądząc po sklepie w poszukiwaniu określonych produktów atakowani jesteśmy przebijającym z cen kolorem, krzykliwie informującym nas o promocjach, natomiast sączący się z głośników instruktaż tylko utwierdza nas w wyborze. Promocja w sklepach stacjonarnych oddziaływać musi na kilka zmysłów. Najczęściej są to wzrok, słuch oraz węch (kto z nas nie lubi zapachu świeżej kawy o poranku…?). Dopiero ich synteza pozwoli nam uświadomić sobie że rzeczywiście potrzebujemy kolejnej pary kaloszy.

sklepie internetowym łatwiej i taniej spersonalizujesz komunikat, natomiast zaawansowane opcje przechwytywania reakcji użytkowników (czyli kliknięcie w określony produkt, porzucenie koszyka) sprawia, że dzięki plikom cookies dynamicznie mogą pojawić nam się te same oferty, ale np. z rabatem (tak, są już takie opcje…) lub po prostu mogą nam „wyskoczyć” podczas przeglądania innych stron. Dodatkowo łatwiej promować sam produkt poprzez reklamę na Facebooku, gdyż wiemy też kto będzie nim najbardziej zainteresowany. Mając sklep stacjonarny eksponować musimy cały towar.

Wobec tego bardziej odpowiadają Ci handel stacjonarny czy sklepy internetowe?

Inwestycja w przestrzeń czy w reklamę?

Będąc właścicielem sklepu stacjonarnego musimy liczyć się z tym, że zainwestować musimy przede wszystkim w miejsce i obsługę, co często generuje dodatkowe koszty. Musimy gdzieś przecież wystawić ekspozycję, gdzie indziej trzymać cały asortyment oraz zatrudnić osoby do obsługi klienta. To natomiast – niestety – może być problematyczne. Sklepy internetowe pozwolą Ci uniknąć tego typu kosztów, które zainwestować możesz np. w skuteczną reklamę na Facebooku.

Kwestia tego, czy wybierzesz handel stacjonarny czy sklepy internetowe jest istotna – w wypadku zdecydowania się na drugą z opcji możesz uniknąć kosztów związanych z wynajmem pomieszczeń oraz ekspozycją. Co ważne, na rynku dostępne są również rozwiązania, które zautomatyzują Twoją pracę w przypadku współpracy np. z hurtownią. Inteligentny system, sparowany z jej bazami może informować Ciebie i klienta o dostępności konkretnych produktów, co często sprzyja przyśpieszeniu decyzji zakupowej.

Co będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego biznesu?

Wciąż zastanawiasz się, nad tym czy wybrać handel stacjonarny czy sklepy internetowe? Z przyjemnością rozwiejemy Twoje wątpliwości i podpowiemy co zrobić, by Twoja platforma skutecznie sprzedawała. Dzięki temu prędko zmaksymalizujesz swoje zyski i odniesiesz progres.

Chcesz wiedzieć, w jaki sposób to zrobić?

Skontaktuj się z nami!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.