Google Moja Firma – jak skutecznie pozycjonować?

Google Moja Firma – jak skutecznie pozycjonować?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem, które ułatwia zarządzanie firmą w Internecie. Użytkownicy tej aplikacji mogą swobodnie decydować o tym, jakie informacje pojawiają się na jej temat w wyszukiwarce, mapach czy innych usługach Google. Narzędzie to przeznaczone jest dla firm, które działają w Internecie ale mają też lokalizację fizyczną. Podpowiadamy, dlaczego warto założyć wizytówkę Google i jak wpływa ona na pozycjonowanie.

Wizytówka Google – jak założyć?

Po założeniu konta należy zalogować się w aplikacji Google Moja Firma. Następnie wpisujemy nazwę naszej firmy w odpowiednim okienku.

Kolejnym krokiem jest wskazanie lokalizacji biura/sklepu, oczywiście, jeśli prowadzimy sklep wyłącznie internetowy nie podajemy dokładnego adresu, wystarczy obszar działania.

Następnie wybiera się kategorię, w jakiej działamy. Po wypełnieniu tego okienka Google zada nam pytanie, jakie dane chcemy wyświetlić klientom. Tu podajemy najważniejsze informacje, takie jak numer telefonu i adres strony internetowej.

Google zaoferuje nam otrzymywanie powiadomień w postaci wskazówek i porad, które dotyczyć mają zwiększenia widoczności w sieci.

Ostatni etap to weryfikacja. Najczęściej wybieranym sposobem jest weryfikacja drogą pocztową. Otrzymujemy wtedy list z Google z kodem, który należy podać w aplikacji. Po weryfikacji otrzymujemy pełny dostęp do możliwości tego narzędzia i do edycji informacji.

Edycja wizytówki Google Moja Firma

Po zakończonym procesie weryfikacji można wprowadzać zmiany w danych naszej firmy. Edytować możemy takie parametry jak: nazwa firmy, adres, numer telefonu, godziny pracy, adres WWW i kategorie działalności. Wszystkie te dane można wprowadzić i edytować w menu znajdującym się po lewej stronie w zakładce „Informacje”. Poza wprowadzeniem podstawowych danych pamiętaj, by opisać swoją firmę, dodać zakres usług i cen. Klienci lubią mieć wszystkie informacje w jednym miejscu, warto o to zadbać.

Pokaż swoją firmę

W wizytówce Google Moja Firmamamy możliwość dodania zdjęć i krótkich filmów (mak. 30- sekund), do swojego panelu firmy. Przykładowymi zdjęciami mogą być rzecz jasna logo, które wyświetla się jako pierwsze. Można wstawić zdjęcia swojego sklepu lub zdjęcia wykonanych dotychczas produktów i realizacji. Warto też pokazać swój zespół albo udostępnić film, który opowie o Twojej firmie i o tym, co ją wyróżnia.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce i Google Maps

Widoczność naszej wizytówki w wynikach wyszukiwania łączy się z umieszczonymi w niej informacjami. Aby wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce pamiętaj żeby, dbać o informacje w wizytówce Google Moja Firma. Pozycja firmy w wyszukiwaniu zależna jest głownie od informacji takich, jak:

  • opis firmy – powinien zawierać odpowiednią ilość znaków, wyróżniać się i być zgodnym z wytycznymi Google;
  • prawidłowa kategoria działalności – jedna podstawowa kategoria firmy, która jest związana z działalnością firmy, dodatkowo można jeszcze przypisać 9 kategorii pobocznych;
  • zarządzanie opiniami – zawsze reaguj na opinie klientów (nie tylko na te pozytywne, nie zawsze takie są), pamiętaj, by zachęcić klientów do pozostawienia opinii w wizytówce Google;
  • aktualne godziny pracy – informuj klientów o zmianach w godzinach pracy firmy, np. w święta lub dni wolne od pracy;
  • poprawne dane o lokalizacji – zwiększa szanse na pojawienie się w wynikach;
  • zdjęcia – zaprezentują Twoją firmę znacznie lepiej niż tylko opis działalności.

Udzielanie dostępu do Google Moja Firma

Google daje możliwość udzielenia dostępu do swojej wizytówki. Jeżeli prowadzisz firmę, ale nie wiesz, jak wyróżnić ją w sieci, warto skorzystać z usług agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem SEO i zoptymalizuje Twoją wizytówkę Google Moja Firma. Pamiętaj, żeby nie podawać loginu i hasła, w bocznym menu znajduje się pozycja „użytkownicy”, tam podaje się adres e-mail, któremu udziela się dostępu do edycji wizytówki.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.