Fanpage na Facebooku czy własna strona internetowa? Rozwiążemy Twój dylemat
Prowadząc jakąkolwiek działalność, chcesz być znany. Chcąc promować swoje działania w sieci, stajesz przed wyborem: czy założyć Fanpage na Facebooku, czy lepiej stworzyć lub zlecić wykonanie własnej strony internetowej? Co tak naprawdę warto zrobić? Odpowiemy na te pytania w tym artykule.
Social media a własna działalność
Media społecznościowe są dziś wszechobecne i zajmują dużą część naszej obecności w Internecie, co sprawia, że trudno sobie wyobrazić świat online bez Facebooka, Instagrama czy Twittera. Social media stały się też kanałem prowadzenia wielu działań biznesowych, określanych mianem marketingu internetowego.
Prowadząc fanpage na Facebooku, możesz:
- Łatwo komunikować się z klientem;
- Intuicyjnie reklamować markę;
- Zyskać zasięg globalny.
Czy Fanpage na Facebooku mi wystarczy?
Ponieważ pierwotną rolą Facebooka było łączenie ludzi i dzielenie się z nimi informacjami, to medium społecznościowe jest idealnym narzędziem, budującym interakcje z klientem. Czy jednak oznacza to, że strona internetowa nie jest nam potrzebna? Przekonajmy się!
Nowoczesna strona internetowa lepsza od Fejsa?
O ile portal Facebook należy do jego właściciela, Marka Zuckerberga, o tyle Twoja strona internetowa jest… Twoja. Co to oznacza w praktyce? Jeśli Facebook to wynajęty pokój, Twoja strona WWW staje się własnym mieszkaniem. Masz na niej dużo większe możliwości kreacji i budowania zasięgu. Nie ogranicza Cię ani design, ani liczba znaków, ani żaden algorytm. Możesz dzięki temu lepiej się promować, a Twoje zasięgi nie są zewnętrznie ograniczane. Stawia Cię to w naprawdę dobrej sytuacji i otwiera wiele możliwości promocji. Jakie jeszcze zalety posiada własna strona internetowa?
Prowadząc własną stronę internetową, możesz:
- Sam zdecydować, ile będzie Cię kosztować;
- Odliczyć koszt obsługi klienta;
- Sprzedawać całą dobę;
- W pełni monitorować swoje treści;
- Budować zaufanie wśród swoich odbiorców.
Zastanawiasz się, czy strona internetowa i strona firmowa na Facebooku mają same zalety? Oczywiście, że nie. Przyjrzyjmy się więc niedoskonałościom tych rozwiązań. Co może nas niemiło zaskoczyć?
Fanpage na Facebooku – wady
Prowadząc Fanpage na Facebooku napotkasz następujące trudności:
- Nie masz wpływu na wygląd stron, personalizację i aktualizacje;
- Musisz uważać na treści przychodzące, ponieważ każdy może tam pisać;
- Facebook, jak już wspomnieliśmy, nie jest Twoją własnością;
- Mało możliwości prowadzenia badań odnośnie ruchu na stronie;
- Słaby zasięg organiczny (bezpłatny).
Strona internetowa – wady
Prowadząc własną stronę internetową, licz się z tym, że:
- Aktualizacja treści wymaga umiejętności – np. elementów projektowania stron;
- Jeśli wystąpią problemy ze stroną, musi się tym zająć programista, web designer;
- Pozycjonowanie strony internetowej jest długotrwałe i pracochłonne;
- Strona internetowa to koszt jej utrzymania – opłata za domenę lub hosting.
Fanpage na Facebooku czy własna strona internetowa? Rozwiązujemy Twój dylemat.
Na pytanie, czy wybrać fanpage na Facebooku, czy własną stronę internetową, odpowiadamy: jedno i drugie! Jednak z lekkim naciskiem na stronę WWW. Załóż po prostu fanpage jako uzupełnienie własnej strony internetowej. Obecnie i tak Facebook poprosi Cię, żebyś podał w informacjach adres witryny, którą chcesz promować. Twoja strona internetowa będzie w pełni prezentować ofertę, a Facebook będzie spełniał zadania komunikacyjne i promocyjne. Wilk syty i owca cała. Załóż więc jedno i drugie a później… Podbijaj świat online marketingu, ciesząc się z efektów dobrze przeprowadzonych działań na Facebooku i na stronie.