Fanpage na Facebooku czy własna strona internetowa? Rozwiążemy Twój dylemat

Fanpage na Facebooku czy własna strona internetowa? Rozwiążemy Twój dylemat

Prowadząc jakąkolwiek działalność, chcesz być znany. Chcąc promować swoje działania w sieci, stajesz przed wyborem: czy założyć Fanpage na Facebooku, czy lepiej stworzyć lub zlecić wykonanie własnej strony internetowej? Co tak naprawdę warto zrobić? Odpowiemy na te pytania w tym artykule.

Social media a własna działalność

Media społecznościowe są dziś wszechobecne i zajmują dużą część naszej obecności w Internecie, co sprawia, że trudno sobie wyobrazić świat online bez Facebooka, Instagrama czy Twittera. Social media stały się też kanałem prowadzenia wielu działań biznesowych, określanych mianem marketingu internetowego.

Prowadząc fanpage na Facebooku, możesz:

  • Łatwo komunikować się z klientem;
  • Intuicyjnie reklamować markę;
  • Zyskać zasięg globalny.

Czy Fanpage na Facebooku mi wystarczy?

Ponieważ pierwotną rolą Facebooka było łączenie ludzi i dzielenie się z nimi informacjami, to medium społecznościowe jest idealnym narzędziem, budującym interakcje z klientem. Czy jednak oznacza to, że strona internetowa nie jest nam potrzebna? Przekonajmy się!

Nowoczesna strona internetowa lepsza od Fejsa?

O ile portal Facebook należy do jego właściciela, Marka Zuckerberga, o tyle Twoja strona internetowa jest… Twoja. Co to oznacza w praktyce? Jeśli Facebook to wynajęty pokój, Twoja strona WWW staje się własnym mieszkaniem.  Masz na niej dużo większe możliwości kreacji i budowania zasięgu. Nie ogranicza Cię ani design, ani liczba znaków, ani żaden algorytm. Możesz dzięki temu lepiej się promować, a Twoje zasięgi nie są zewnętrznie ograniczane. Stawia Cię to w naprawdę dobrej sytuacji i otwiera wiele możliwości promocji. Jakie jeszcze zalety posiada własna strona internetowa?

Prowadząc własną stronę internetową, możesz:

  • Sam zdecydować, ile będzie Cię kosztować;
  • Odliczyć koszt obsługi klienta;
  • Sprzedawać całą dobę;
  • W pełni monitorować swoje treści;
  • Budować zaufanie wśród swoich odbiorców.

Zastanawiasz się, czy strona internetowa i strona firmowa na Facebooku mają same zalety? Oczywiście, że nie. Przyjrzyjmy się więc niedoskonałościom tych rozwiązań. Co może nas niemiło zaskoczyć?

Fanpage na Facebooku – wady

Prowadząc Fanpage na Facebooku napotkasz następujące trudności:

  • Nie masz wpływu na wygląd stron, personalizację i aktualizacje;
  • Musisz uważać na treści przychodzące, ponieważ każdy może tam pisać;
  • Facebook, jak już wspomnieliśmy, nie jest Twoją własnością;
  • Mało możliwości prowadzenia badań odnośnie ruchu na stronie;
  • Słaby zasięg organiczny (bezpłatny).

Strona internetowa – wady

Prowadząc własną stronę internetową, licz się z tym, że:

  • Aktualizacja treści wymaga umiejętności – np. elementów projektowania stron;
  • Jeśli wystąpią problemy ze stroną, musi się tym zająć programista, web designer;
  • Pozycjonowanie strony internetowej jest długotrwałe i pracochłonne;
  • Strona internetowa to koszt jej utrzymania – opłata za domenę lub hosting.

Fanpage na Facebooku czy własna strona internetowa? Rozwiązujemy Twój dylemat.

Na pytanie, czy wybrać fanpage na Facebooku, czy własną stronę internetową, odpowiadamy: jedno i drugie! Jednak z lekkim naciskiem na stronę WWW. Załóż po prostu fanpage jako uzupełnienie własnej strony internetowej. Obecnie i tak Facebook poprosi Cię, żebyś podał w informacjach adres witryny, którą chcesz promować. Twoja strona internetowa będzie w pełni prezentować ofertę, a Facebook będzie spełniał zadania komunikacyjne i promocyjne. Wilk syty i owca cała. Załóż więc jedno i drugie a później… Podbijaj świat online marketingu, ciesząc się z efektów dobrze przeprowadzonych działań na Facebooku i na stronie.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.