Fanpage na Facebooku czy własna strona internetowa?

Fanpage na Facebooku czy własna strona internetowa?

Prowadząc jakąkolwiek działalność, chcesz być znany. Chcąc promować swoje działania w sieci, stajesz przed wyborem: czy założyć Fanpage na Facebooku, czy lepiej stworzyć lub zlecić wykonanie własnej strony internetowej? Co tak naprawdę warto zrobić? Odpowiemy na te pytania w tym artykule.

Social media a własna działalność

Media społecznościowe są dziś wszechobecne i zajmują dużą część naszej obecności w Internecie, co sprawia, że trudno sobie wyobrazić świat online bez Facebooka, Instagrama czy Twittera. Social media stały się też kanałem prowadzenia wielu działań biznesowych, określanych mianem marketingu internetowego.

Prowadząc fanpage na Facebooku, możesz:

  • Łatwo komunikować się z klientem;
  • Intuicyjnie reklamować markę;
  • Zyskać zasięg globalny.

Czy Fanpage na Facebooku mi wystarczy?

Ponieważ pierwotną rolą Facebooka było łączenie ludzi i dzielenie się z nimi informacjami, to medium społecznościowe jest idealnym narzędziem, budującym interakcje z klientem. Czy jednak oznacza to, że strona internetowa nie jest nam potrzebna? Przekonajmy się!

Nowoczesna strona internetowa lepsza od Fejsa?

O ile portal Facebook należy do jego właściciela, Marka Zuckerberga, o tyle Twoja strona internetowa jest… Twoja. Co to oznacza w praktyce? Jeśli Facebook to wynajęty pokój, Twoja strona WWW staje się własnym mieszkaniem.  Masz na niej dużo większe możliwości kreacji i budowania zasięgu. Nie ogranicza Cię ani design, ani liczba znaków, ani żaden algorytm. Możesz dzięki temu lepiej się promować, a Twoje zasięgi nie są zewnętrznie ograniczane. Stawia Cię to w naprawdę dobrej sytuacji i otwiera wiele możliwości promocji. Jakie jeszcze zalety posiada własna strona internetowa?

Prowadząc własną stronę internetową, możesz:

  • Sam zdecydować, ile będzie Cię kosztować;
  • Odliczyć koszt obsługi klienta;
  • Sprzedawać całą dobę;
  • W pełni monitorować swoje treści;
  • Budować zaufanie wśród swoich odbiorców.

Zastanawiasz się, czy strona internetowa i strona firmowa na Facebooku mają same zalety? Oczywiście, że nie. Przyjrzyjmy się więc niedoskonałościom tych rozwiązań. Co może nas niemiło zaskoczyć?

Fanpage na Facebooku – wady

Prowadząc Fanpage na Facebooku napotkasz następujące trudności:

  • Nie masz wpływu na wygląd stron, personalizację i aktualizacje;
  • Musisz uważać na treści przychodzące, ponieważ każdy może tam pisać;
  • Facebook, jak już wspomnieliśmy, nie jest Twoją własnością;
  • Mało możliwości prowadzenia badań odnośnie ruchu na stronie;
  • Słaby zasięg organiczny (bezpłatny).

Strona internetowa – wady

Prowadząc własną stronę internetową, licz się z tym, że:

  • Aktualizacja treści wymaga umiejętności – np. elementów projektowania stron;
  • Jeśli wystąpią problemy ze stroną, musi się tym zająć programista, web designer;
  • Pozycjonowanie strony internetowej jest długotrwałe i pracochłonne;
  • Strona internetowa to koszt jej utrzymania – opłata za domenę lub hosting.

Fanpage na Facebooku czy własna strona internetowa? Rozwiązujemy Twój dylemat.

Na pytanie, czy wybrać fanpage na Facebooku, czy własną stronę internetową, odpowiadamy: jedno i drugie! Jednak z lekkim naciskiem na stronę WWW. Załóż po prostu fanpage jako uzupełnienie własnej strony internetowej. Obecnie i tak Facebook poprosi Cię, żebyś podał w informacjach adres witryny, którą chcesz promować. Twoja strona internetowa będzie w pełni prezentować ofertę, a Facebook będzie spełniał zadania komunikacyjne i promocyjne. Wilk syty i owca cała. Załóż więc jedno i drugie a później… Podbijaj świat online marketingu, ciesząc się z efektów dobrze przeprowadzonych działań na Facebooku i na stronie.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.