Domena strony www – kluczowy punkt w brandingu marki

Domena strony www – kluczowy punkt w brandingu marki

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak ważnym etapem budowania świadomości marki jest wybór domeny strony internetowej. Tej właśnie kwestii poświęciliśmy niniejszy artykuł blogowy.

Domena strony www – czym jest?

Domena strony www jest istotną częścią składową jej pełnego adresu. To po prostu nazwa witryny wraz z rozszerzeniem w formie: pl., com., org. itd. Powinna ona być krótka, łatwa do zapamiętania, nie powinna zawierać skomplikowanych wyrazów, natomiast może nawiązywać do nazwy firmy, jej oferty itd. Dzięki temu może być swego rodzaju wizytówką firmy, marki czy osoby. Co więcej, poza rozpoznawalnością marki, wpływa ona także na pozycjonowanie danej strony w wynikach wyszukiwania. Tutaj jednak należy zaznaczyć, że w 2012 roku zmieniły się zasady i od tego czasu umieszczanie w domenie słów kluczowych (np. opony-letnie.pl, szampony-do-wlosow.pl) nie wpływa na pozycjonowanie strony.

Czym jest branding?

Branding jest to szereg działań marketingowych zmierzających do zbudowania pozytywnego wizerunku marki w Internecie, a także zwiększania jej świadomości wśród odbiorców i potencjalnych Klientów czy Partnerów. Dobrze przeprowadzony branding posiada wiele dużych i znanych marek takich jak Inpost, Allegro, Coca-Cola, X-Kom, Orange i wiele innych. Na branding składa się odpowiednio zaprojektowana i stworzona nazwa, logo czy slogan firmy oraz inne elementy identyfikacji marki.

Jaka powinna być domena i na co zwrócić uwagę?

Żeby pozyskać daną domenę należy ją wybrać, sprawdzić czy jest ona dostępna, a następnie zarejestrować i opłacić. W tym celu należy wybrać odpowiedniego dostawcę takiej usługi. Domena posiada również rozszerzenie. Jako ciekawostkę można przedstawić fakt, że w 1985 roku istniało zaledwie 9 rozszerzeń domen. Teraz jest ich kilkaset. Rozszerzenia domen ze względu na ich funkcjonalność dzielimy na:

  • Firmowe (net.);
  • Rządowe (gov.);
  • Lokalne (pl.);
  • Geograficzne (de., be., nl.);
  • Pozarządowe (org.);
  • Wojskowe (mil.).

Dlaczego warto to wiedzieć? Ponieważ odpowiednio dobrana domena jest właściwie kluczem do skutecznego brandingu firmy, wzmaga rozpoznawalność marki, zwiększa klikalność strony firmowej i kieruje na nią ruch, a co za tym idzie pomaga sprzedawać produkty czy zachęca odbiorców do zapoznawania się z ofertą.

Skuteczny branding w Agencji Interaktywnej Testin

Nasza Agencja Interaktywna Testin to miejsce, gdzie z powodzeniem przeprowadzisz branding swojej firmy lub marki. Dzięki kreatywności naszego zespołu możemy zainteresować potencjalnych Klientów lub Partnerów Twoimi działaniami w sieci. Pomożemy Ci wybrać domenę, do której przypiszemy stronę lub sklep internetowy, które również możemy stworzyć. Ponieważ działamy kompleksowo możemy także poprowadzić pełen marketing internetowy Twojej strony wraz z pozycjonowaniem w formie bloga, prowadzeniem profili w mediach społecznościowych, a także z wykorzystaniem kampanii płatnych. Ty zdecyduj, co Cię interesuje i zyskaj widoczność Twojej marki w Internecie.

ZOBACZ TAKŻE