Czym jest influence marketing? Agencja reklamowa wyjaśnia!

Czym jest influence marketing? Agencja reklamowa wyjaśnia!

Działania marketingowe są niemalże nieodłącznym zabiegiem w dzisiejszych czasach, gdy mówimy o promocji firmy na rynku. Chcąc się dobrze rozpromować, warto wykorzystać dostępne możliwości, by firma została znana. Takim działaniem może być influence marketing, który obecnie staje się coraz bardziej popularny i zazwyczaj zyskuje szerokie grono odbiorców. Agencja reklamowa Testin przybliża, na czym polegają działania influence marketingu!

Jakie działania rozumiemy pod pojęciem influence marketing?

Influence marketing nazywamy też zamiennie marketingiem wpływu społecznego. Jest to stosunkowo nowa forma marketingu, jednak od niedawna zyskuje sporą popularność. Tego rodzaju marketing bazuje w głównej mierze na rozpoznawalności i popularności konkretnej osoby. Poprzez prezentowanie konkretnych produktów, przyciąga on uwagę swoich obserwatorów, a dzięki jego poleceniu, odbiorcy ufają, że produkt jest godny zakupu i bardzo często go dokonują.

Kim jest influencer? Agencja reklamowa wyjaśnia!

Influencer to osoba, która ma określoną ilość odbiorców/ fanów. Dzięki temu w mediach społecznościowych rozpromowuje konkretny produkt, wpływając tym samym na zachowanie odbiorców. Poprzez wywarcie społecznego wpływu (zazwyczaj przez polecenie produktu) generuje się większy przychód dla firmy, która jest polecona. Warto wspomnieć, że obecnie influencerzy działają niemalże na każdej platformie społecznościowej. Chcąc rozpromować swój produkt lub firmę, dobrze jest poczynić działania w kierunku współpracy z influencerami, który mają szerokie grono odbiorców. Istotne jest też doświadczenie, które zbierają przez czas swojej działalności.

Dlaczego influence marketing jest tak skutecznym działaniem?

Aby przekaz reklamowy był skuteczny, musi być przede wszystkim wiarygodny. Tak jest właśnie z działaniami reklamowymi influencerów. Przekaz bazuje w głównej mierze na budowaniu zaufania, a jednocześnie poleceniu produktów lub usług, które zostały już przetestowane przez osobę znaną. Odbiorcy dużo chętniej zainteresują się polecanym produktem przez osobę, którą cenią i która sama przetestowała produkt. Rzadziej za to zdecydują się na zakup, kiedy np. zobaczą reklamę w telewizji. W tym miejscu chcielibyśmy przytoczyć skuteczność działań reklamowych znanych osób. Po wpisie sławnej blogerki modowej o jej ulubionych perfumach, zaledwie w kilka dni zdążyły się one wyprzedać w drogeriach w całym kraju, co budziło niewątpliwe zdziwienie u osób pracujących w sklepie.

Agencja reklamowa Testin przybliża, jakiego rodzaju działania należą do influence marketingu!

Zakres działania influencerów z roku na rok jest coraz szerszy. Nikogo nie dziwią już artykuły sponsorowane, pojawiające się na blogach znanych osób, relacje na Instagramie, w których poleca się produkty, jak również oznacza konkretną firmę. Do działań influence marketingu należą również recenzje dodawane na blogach, a także filmy polecające na platformie YouTube. Jest wiele kanałów, na których mogą działać influencerzy. Są to w głównej mierze media społecznościowe m.in. : Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.