Czy warto wdrażać płatności ratalne w sklepie internetowym?

Czy warto wdrażać płatności ratalne w sklepie internetowym?

Mnogość sklepów internetowych sprawia, że ich właściciele muszą szukać stale nowych rozwiązań, by przekonać odbiorcę do zakupu towaru właśnie u niego. Chcąc iść z duchem czasu konieczna jest stała analiza rynku. Szybkie metody płatności stały się już niemal standardem i wie o tym każdy przedsiębiorca. Klienci cenią sobie, gdy za zakupy mogą zapłacić w wygodny dla nich sposób. Spora liczba odbiorców poszukuje jednak sklepów internetowych oferujących możliwość zakupu na raty. Agencja Interaktywna Testin uważa, że warto pomyśleć o wdrożeniu takiej płatności, zwłaszcza gdy towary znajdujące się na stronie są drogie lub luksusowe. Taka zmiana może pomóc w dotarciu do nowej grupy odbiorców. Dodatkowo umożliwisz osobom, które z różnych względów nie mogą zapłacić od razu pełnej kwoty, zakup wymarzonego produktu.

Zakupy w sklepie internetowym na raty – jak to działa?

Jeszcze do niedawna chcąc kupić produkt na raty konieczna była wizyta w sklepie stacjonarnym połączona z dużą ilością dokumentów do wypełnienia. W chwili, gdy taka możliwość pojawiła się w e-commerce wiele osób bało się z niej skorzystać, nie wiedząc, jak to działa. Okazuje się jednak, że zakupy na raty wcale nie muszą być skomplikowane. Co prawda konieczne jest wypełnienie odpowiednich wniosków, ale wszystko to wykonuje się przez Internet. Decyzja o tym, czy możemy dokonać zakupu jest często gotowa już po kilku minutach, co znacznie przyspiesza cały proces.

Warto jednak wiedzieć, że wszystkie wnioski trafiają do banku w sposób bezpośredni lub przez tzw. system do zakupów ratalnych. Stąd zdarza się, że na uzyskanie odpowiedzi zwrotnej trzeba chwilę poczekać. Jeśli decyzja będzie pozytywna klient może kontynuować zakup produktu. W tym samym czasie właściciel sklepu internetowego dostanie informacje od banku, że taka transakcja została przeprowadzona. Wówczas wyśle on produkt na wskazany adres, a bank przeleje mu na konto otrzymaną dotychczas kwotę.

Korzyści wynikające z wdrożenia systemu ratalnego

Pozyskanie nowych klientów
Sklepy internetowe sprzedające produkty droższe, z wyższej półki, mają określoną grupę odbiorców. Wdrażając sprzedaż ratalną dajesz możliwość zakupu produktów osobom, które nie dysponują na chwilę obecną takimi funduszami, ale chciałby skorzystać z Twojej oferty. Dzięki temu dotrzesz do nowych klientów i będziesz sprzedawał więcej rzeczy.

Zmniejszenie ilości porzuconych koszyków
Dawniej, gdy wprowadzone zostały szybkie metody płatności, ludzi ogarnął wielki szał, co przełożyło się na zwiększenie sprzedaży. Taka sama sytuacje stanie się wraz z wdrożeniem płatności ratalnych. Dodatkowo zmniejszy się ilość porzuconych koszyków, a klienci będą mogli np. wybrać droższy, ale ładniejszy model wymarzonego produktu.
Pamiętaj, że z systemu ratalnego korzystają nie tylko osoby nieposiadające wystarczających środków. Wielu ludzi decyduje się na tę formę płatności, ponieważ nie chcą wydawać gotówki.

Tworzenie wizerunku firmy jako postępowej i nowoczesnej
E-commerce to jedna z najprężniej rozwijających się branż, w której co rusz pojawiają się interesujące nowości. Wdrożenie płatności ratalnej jest kolejnym krokiem w tym rozwoju. Przedsiębiorcy umożliwiający dokonywanie zakupów w ten sposób budują pozytywny wizerunek firmy. Kreują się na odważnych, niebojących się wyzwań i wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Warto dodać, że płatność ratalna jest prosta, bezpieczna i szybka, co znacznie usprawnia proces zakupowy.

Bezpieczeństwo
Dużą korzyścią dla właścicieli sklepów internetowych z wdrożenia płatności ratalnych jest bezpieczeństwo. W chwili, gdy klient decyduje się na zakup danego towaru opisywaną metodą, ponosi odpowiedzialność, nie przed sklepem, ale przed bankiem. Oznacza to, że w przypadku problemów ze spłatą to na barkach banku spoczywa obowiązek „ściągnięcia” należności.

Agencja Interaktywna Testin – znamy wszystkie nowości i wiemy, jak je wdrażać

Prowadzenie sklepu internetowego to poważne zadanie wymagające od właściciela nie tylko dobrej organizacji, ale także kreatywności, pomysłowości oraz otwartości na zmiany.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę w e-commerce i chcesz stworzyć sklep internetowy lub stronę internetową idealnie trafiłeś. Wykonujemy projekty zgodne z duchem czasu oraz oczekiwaniami inwestora. Stawiamy nacisk na nowoczesne oraz nieszablonowe rozwiązania. Wejdź na naszą stronę i sprawdź nasze dotychczasowe realizacje.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.