Czy warto wdrażać płatności ratalne w sklepie internetowym?

Czy warto wdrażać płatności ratalne w sklepie internetowym?

Mnogość sklepów internetowych sprawia, że ich właściciele muszą szukać stale nowych rozwiązań, by przekonać odbiorcę do zakupu towaru właśnie u niego. Chcąc iść z duchem czasu konieczna jest stała analiza rynku. Szybkie metody płatności stały się już niemal standardem i wie o tym każdy przedsiębiorca. Klienci cenią sobie, gdy za zakupy mogą zapłacić w wygodny dla nich sposób. Spora liczba odbiorców poszukuje jednak sklepów internetowych oferujących płatności ratalne. Agencja Interaktywna Testin uważa, że warto pomyśleć o wdrożeniu takiej płatności, zwłaszcza gdy towary znajdujące się na stronie są drogie lub luksusowe. Taka zmiana może pomóc w dotarciu do nowej grupy odbiorców. Dodatkowo umożliwisz osobom, które z różnych względów nie mogą zapłacić od razu pełnej kwoty, zakup wymarzonego produktu.

Zakupy w sklepie internetowym na raty – jak to działa?

Jeszcze do niedawna chcąc kupić produkt na raty konieczna była wizyta w sklepie stacjonarnym połączona z dużą ilością dokumentów do wypełnienia. W chwili, gdy taka możliwość pojawiła się w e-commerce wiele osób bało się z niej skorzystać, nie wiedząc, jak to działa. Okazuje się jednak, że zakupy na raty wcale nie muszą być skomplikowane. Co prawda konieczne jest wypełnienie odpowiednich wniosków, ale wszystko to wykonuje się przez Internet. Decyzja o tym, czy możemy dokonać zakupu jest często gotowa już po kilku minutach, co znacznie przyspiesza cały proces.

Warto jednak wiedzieć, że wszystkie wnioski trafiają do banku w sposób bezpośredni lub przez tzw. system do zakupów ratalnych. Stąd zdarza się, że na uzyskanie odpowiedzi zwrotnej trzeba chwilę poczekać. Jeśli decyzja będzie pozytywna klient może kontynuować zakup produktu. W tym samym czasie właściciel sklepu internetowego dostanie informacje od banku, że taka transakcja została przeprowadzona. Wówczas wyśle on produkt na wskazany adres, a bank przeleje mu na konto otrzymaną dotychczas kwotę.

Korzyści wynikające z wdrożenia systemu ratalnego

Pozyskanie nowych klientów
Sklepy internetowe sprzedające produkty droższe, z wyższej półki, mają określoną grupę odbiorców. Wdrażając sprzedaż ratalną dajesz możliwość zakupu produktów osobom, które nie dysponują na chwilę obecną takimi funduszami, ale chciałby skorzystać z Twojej oferty. Dzięki temu dotrzesz do nowych klientów i będziesz sprzedawał więcej rzeczy.

Zmniejszenie ilości porzuconych koszyków
Dawniej, gdy wprowadzone zostały szybkie metody płatności, ludzi ogarnął wielki szał, co przełożyło się na zwiększenie sprzedaży. Taka sama sytuacje stanie się, gdy wdrożysz płatności ratalne. Dodatkowo zmniejszy się ilość porzuconych koszyków, a klienci będą mogli np. wybrać droższy, ale ładniejszy model wymarzonego produktu.
Pamiętaj, że z systemu ratalnego korzystają nie tylko osoby nieposiadające wystarczających środków. Wielu ludzi decyduje się na tę formę płatności, ponieważ nie chcą wydawać gotówki.

Tworzenie wizerunku firmy jako postępowej i nowoczesnej
E-commerce to jedna z najprężniej rozwijających się branż, w której co rusz pojawiają się interesujące nowości. Wdrożenie płatności ratalnej jest kolejnym krokiem w tym rozwoju. Przedsiębiorcy umożliwiający dokonywanie zakupów w ten sposób budują pozytywny wizerunek firmy. Kreują się na odważnych, niebojących się wyzwań i wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Warto dodać, że płatności ratalne są proste, bezpieczne i szybkie, co znacznie usprawnia proces zakupowy.

Bezpieczeństwo
Dużą korzyścią dla właścicieli sklepów internetowych z wdrożenia płatności ratalnych jest bezpieczeństwo. W chwili, gdy klient decyduje się na zakup danego towaru opisywaną metodą, ponosi odpowiedzialność, nie przed sklepem, ale przed bankiem. Oznacza to, że w przypadku problemów ze spłatą to na barkach banku spoczywa obowiązek „ściągnięcia” należności.

Agencja Interaktywna Testin – znamy wszystkie nowości i wiemy, jak je wdrażać

Prowadzenie sklepu internetowego to poważne zadanie wymagające od właściciela nie tylko dobrej organizacji, ale także kreatywności, pomysłowości oraz otwartości na zmiany.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę w e-commerce i chcesz stworzyć sklep internetowy lub stronę internetową idealnie trafiłeś. Wykonujemy projekty zgodne z duchem czasu oraz oczekiwaniami inwestora. Stawiamy nacisk na nowoczesne oraz nieszablonowe rozwiązania. Wejdź na naszą stronę i sprawdź nasze dotychczasowe realizacje.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]