Czy warto stawiać na content marketing?

Czy warto stawiać na content marketing?

Content marketing – sprzedaż słowem? Nie tylko!

Otwierając skrzynkę mailową ostrożnie omijamy piętrzące się reklamy, które już z poziomu nagłówka krzyczą o ograniczonych czasowo promocjach i… o niczym więcej. Nawał treści reklamowych jest tak wielki, że niemal nie zaprzątamy sobie nim myśli, automatycznie wrzucając wszystko do spamu lub od razu kasując. Problemem każdego, kto zajmuje się marketingiem jest zwykle brak określonej reakcji – w tym akurat wypadku otwarcia maila, który wpada w bezdenną otchłań kosza zupełnie, jak śliwka w kompot…

Pamiętajmy o tym, że jesteśmy dziś wymagający – nie wystarczy prosta zachęta do zakupu, by wywołać wśród naszej stałej i przyszłej klienteli popłoch, jak w wypadku słynnej promocji na karpia w Lidlu.

Czy warto stawiać na Content marketing, czyli marketing treści? Statystyki dowodzą, że jak najbardziej. Strony WWW firm, które prowadzą bloga zwiększają – czasem nawet kilkunastokrotnie – ilość odsłon poprzez zwiększenie widoczności w sieci. W wypadku Content marketingu nie liczy się jednak tylko samo pozycjonowanie, ale i jakość materiałów, które – w wypadku dobrze prowadzonych, ciekawych działań – rozprzestrzeniają się wirusowo.

Content marketing omija blokowanie reklam

Wszyscy mamy dość nachalnych, uciążliwych reklam, stąd popularność programów takich jak np. AdBlock. Dzięki nim zdecydowanie przyjemniej (i sprawniej!) przegląda nam się strony internetowe. Z programów, dzięki którym nie oglądamy wszędobylskich banerów, korzysta już przeszło 200 milionów osób, które oczywiście jesteśmy w stanie zrozumieć.

Często jednak to my jesteśmy z drugiej strony. Naszym celem jest efektywne dotarcie do klienta i zachęcenie go do skorzystania z zakupu. By go zachęcić, musimy zwykle czymś się podzielić. Najlepiej wiedzą.

Czy warto stawiać na Content marketing w tej perspektywie? Zdecydowanie tak. Tworzenie oraz prezentacja popartych przykładami treści z jednej strony zbuduje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa oraz zaufanie do marki, z drugiej natomiast pozwoli na umiejętne ominięcie programów blokujących. Dzięki temu zaangażujemy naszych stałych klientów i pozyskamy nowych!

 

Obejdź reklamy i postaw na wartościową treść! Kliknij tutaj i dowiedz się więcej!

 

Czy warto stawiać na Content marketing i pozycjonowanie?

Widoczność w sieci jest istotna – wie o tym każdy z nas. Administrując witryną przedsiębiorstwa staramy się, by ta widoczna była na pierwszej stronie wyszukiwarki. Często jednak chęci nic nie dają – pozycjonują się przecież również i inni, wobec czego nasze wyselekcjonowane frazy błyskawicznie spadają z wysokich miejsc. Remedium może stać się dla nas Content marketing. W dobie systematycznych modyfikacji w algorytmach Google niektórzy mówią, że powinniśmy tworzyć materiały już nie tylko na określone, twarde frazy, ale i starając się odpowiedzieć na popularne, związane z naszą branżą zapytania.

Większość z nas wertuje Internet w poszukiwaniu gotowych rozwiązań stojących przed nami problemów. Stawiając na treści, w tytule których znajdą się interesujące nas lub naszych klientów odpowiedzi zwiększamy ilość odsłon, co pozwala zbudować lepsze statystyki strony oraz zmaksymalizować szansę uczynienia z naszych odbiorców klientów.

Content marketing jest efektywny?

Wydaje się, że tak – w innym wypadku tuzy takie jak allegro raczej by z niego nie korzystały, prawda? Tymczasem wystarczy, że w pasku wyszukiwarki wpiszemy frazę tyczącą się poszukiwanego przez nas przedmiotu lub wybierzemy go z listy, a naszym oczom, na samym spodzie, ukażą się… przygotowane artykuły sponsorowane, wskazujące np. na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas zakupu marynarki. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że z czystej ciekawości wejdziemy w artykuł… po czym zachęceniu sugestywną poradą skorzystamy z różnych opcji zakupowych. Czy warto stawiać na Content marketing? Wydaje się, że jest to wręcz oczywiste, jednak pamiętać musimy o tym by sama treść nie była standardową, nachalną reklamą, tylko ciekawym użytecznym poradnikiem, w którym dzielimy się z naszymi klientami tajnikami naszej wiedzy, lub uchylamy rąbka branżowych tajemnic.

 

Czy warto stawiać na Content marketing?

W kuluarach mówi się, że dobre treści bronią się same – to fakt, z którym ciężko polemizować. Rzetelne podejście do prezentowanych informacji zebrane w formie tekstu lub np. infografik pozwoli nam na dotarcie do odbiorców. Pamiętajmy, że – szczególnie dziś – wiedza jest w cenie. Dzieląc się ciekawostkami z branży lub studium przypadku z klientami możemy liczyć, że prędko zbudujemy wizerunek eksperta. A o to chyba nam chodzi, prawda?

Skontaktuj się z nami i postaw na skuteczny marketing treści!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć stronę internetową zorientowaną na pokolenie Alpha?

    Pokolenie Alpha, czyli dzieci urodzone po 2010 roku, to pierwsza generacja, która od najmłodszych lat żyje w pełni cyfrowym świecie. Dla nich technologia jest czymś naturalnym, a ich oczekiwania wobec internetu są zupełnie inne niż w przypadku starszych użytkowników. Jak zatem stworzyć stronę, która nie tylko przyciągnie uwagę najmłodszych, ale także zapewni im świetne doświadczenia?

    CZYTAJ DALEJ

    Zabezpieczenia stron internetowych w 2025 roku

    W erze cyfrowej strony internetowe stały się kluczowym elementem funkcjonowania firm, instytucji publicznych i działalności indywidualnych. Rosnąca liczba cyberataków i zmieniające się przepisy prawne wymuszają na właścicielach stron wdrażanie zaawansowanych zabezpieczeń. W 2025 roku nacisk kładzie się na trzy kluczowe filary: ochrona danych osobowych, zapobieganie atakom hakerskim oraz dostosowanie stron do standardów dostępności WCAG 2.1.