Czy warto posiadać profil firmowy na LinkedInie?

Czy warto posiadać profil firmowy na LinkedInie?

LinkedIn to jedno z tych rozwiązań, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy. Jeszcze nie tak dawno zatrudnienie zdobywało się, przynosząc CV rekruterowi. Dziś, zwłaszcza w branży IT, wszystko odbywa się online. Czy warto posiadać profil firmowy na LinkedInie? Sprawdź!

LinkedIn – czym jest i jak działa?

660 milionów użytkowników w ponad 200 krajach korzysta profesjonalnej sieci, jaką jest platforma LinkedIn. Na LI jest także obecne ponad 30 milionów firm. LinkedIn to portal społecznościowy, który jest czasem nazywany „Facebookiem rynku pracy”. Zrzesza on trzy grupy osób: osoby poszukujące pracy, osoby prowadzące własną działalność, a także osoby reprezentujące instytucje. LinkedIn nastawiony jest na tworzenie kontaktów biznesowych i zdobywanie wiedzy, nie tylko ze swojej dziedziny. Choć nie znajdziesz tutaj zdjęć z wakacji czy miłośników kotów (portal opiera się na życiu zawodowym) to na LinkedInie (zamiast znajomych) zdobędziesz kontakty ze swojej branży. Profil składa się z informacji zawodowych – między innymi miejsce pracy, doświadczenie, kursy i certyfikaty czy referencje.

Funkcje LinkedIn

Serwis LI, stworzony z myślą o kontaktach zawodowo-biznesowych, odznacza się takimi typowymi dla siebie funkcjami:

  • Publikacja i wyszukiwanie ofert pracy;
  • Możliwość dodawania publikacji (np. artykułów);
  • Wyświetlanie statystyk (np. osoby czy firmy, które wyświetliły profil);
  • Umieszczanie referencji;
  • Możliwość potwierdzenia umiejętności;
  • Promocja;
  • Promowanie publikacji;
  • Uczestnictwo w grupach;
  • Możliwość dołączenia do grup branżowych.

To oczywiście nie jedyne funkcje, bo w serwisie można też polubić publikację czy wysłać wiadomość. Są to jednak funkcje, znane z innych portali społecznościowych, więc nie znalazły się w powyższym zestawieniu.

Jak stworzyć profil firmowy na LinkedInie?

Odpowiednio zoptymalizowany profil na LinkedIn to otwarte drzwi do wielu cennych kontaktów biznesowych. Dlatego ważne jest, by poświęcić mu czas. Dzięki poniższej liście elementów dowiesz się, jak prowadzić profil na LI, który polepszy Twoją sytuację na rynku pracy lub sytuację instytucji, którą reprezentujesz.

Zdjęcie

Według obiegowej opinii, zdjęcie powinno być podobne do tych, które znajdują się w naszym CV lub w dokumentach. To nie jest cały klucz – najważniejsze jest to, by wyglądać profesjonalnie. Rekruterzy podkreślają, że nie ma nic złego w zdjęciach mniej konwencjonalnych, jeśli oddają one cechy osobowości, które mogą być w danej branży „punktowane”.

Nagłówek

Nagłówek powinien być treściwy i mówić wprost, czym się zajmujesz. Uzupełniając to pole, miej na uwadze, że wyszukiwarka LinkedIn będzie Cię indeksować właśnie na jego podstawie. Nagłówek jest bowiem traktowany jak fraza kluczowa. Nie wpisuj więc „ninja”.

Podsumowanie

To opis, w którym możesz napisać, czym się zajmujesz. Możesz też dać znać, w jakim kierunku chcesz się rozwijać. Nie należy tu przedobrzyć z kreatywnością – większość wyświetlających przychodzi po fakty, chociaż mile widziane są także slogany i motta. Pisząc podsumowanie na LinkedIn, pamiętaj, że jest ono domyślnie zawinięte. Najważniejsze informacje umieść więc w pierwszych słowach.

Doświadczenie

Pole doświadczenia pełni tę samą funkcję co w CV i dobrze jest uzupełnić je także stanowiskami, które z pozoru nie mają za wiele wspólnego z Twoją branżą. Może się przecież okazać, że ktoś inny ujrzy coś interesującego – właśnie w tym etapie kariery.

Wykształcenie

Choć wykształcenie jest czasem marginalizowane na rozmowach rekrutacyjnych, dobrze jest zaznaczyć je na profilu na LinkedInie. I to nie tylko ze względu na to, że „to dobrze wygląda”. Podobnie do doświadczenia, nawet wykształcenie wcale niezwiązane z Twoją branżą może okazać się interesujące dla rekrutera, chcącego nawiązać z Tobą współpracę.

Umiejętności

Umiejętności na LinkedInie to bardzo ważny element profilu. To tutaj jest sprawdzane to, czym się dokładnie zajmujesz. Co więcej,  inni użytkownicy mogą potwierdzić, czy faktycznie posiadasz te umiejętności. Profil, który jest w tym miejscu zasobny, jest bardziej rzetelny i godny zaufania.

Kontakty

Niektórzy twierdzą, że na LI trzeba mieć min. 50 kontaktów. Ciężko tę opinię zweryfikować, jednak z pewnością im więcej posiadasz kontaktów, tym większe masz szanse na nawiązanie współpracy i zdobycie cennych znajomości. Ponadto, kiedy ktoś poszukuje pracownika lub współpracownika po słowach kluczowych, nie bez znaczenia jest ilość wspólnych kontaktów.

LinkedIn z Agencją Interatywną Testin? To możliwe!

Sprawdź ofertę Agencji Interaktywnej Testin. Poprowadzimy za Ciebie profil na LinkedIn tak, że mucha nie siada! Nie musisz się głowic i spędzać na portalu długich godzin. Nasi eksperci zrobią to za Ciebie. Nasz zespół wykwalifikowanych specjalistów zna się na tym doskonale. Wybierz Testin i przestań się martwić.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.