Czy opłaca się inwestować w sklepy internetowe?
Sklepy internetowe – czy to dobry pomysł dla małych i średnich firm?
W dobie stopniowego przenoszenia do sieci niemal wszystkich aspektów naszego życia (m.in. komunikacji) wydaje się, że handel stacjonarny powoli jest wypierany przez sklepy internetowe, które zyskały zwłaszcza na ostatnich ruchach, tyczących się zakazu handlu w niedziele. Wbrew pozorom na zakazie korzystają nie tylko potentaci, ale i mniejsze firmy, które w odpowiednim momencie zainwestowały w handel online. Dzięki temu, w odpowiedzi na potrzeby klientów, którzy wbrew pozorom wcale nie przestali odczuwać potrzeby zakupów w niedziele, generować mogą całą strategię marketingową. Równocześnie pamiętajmy o tym, że stworzenie sklepu internetowego jest dopiero początkiem na drodze ku efektywnej sprzedaży w sieci.
Chcesz wiedzieć, czy opłaci Ci się inwestować w sklepy internetowe?
Przejdź niżej!
Skuteczny sklep internetowy… czyli jaki?
Profesjonalnie stworzone sklepy internetowe muszą być od początku do końca przemyślane – jeśli nawigacja będzie zbyt utrudniona lub opisy zbyt niedokładne wówczas sam proces sprzedażowy może być nieskuteczny. Pamiętajmy o tym, że nawet szczegóły decydować mogą o konwersji, którą w sklepie internetowym traktować będziemy jako realną sprzedaż.
Pamiętajmy o tym, by krok po kroku przeprowadzić użytkownika przez wszystkie stopnie procesu tj. od dodania do koszyka aż po opcje związane z płatnością.
Skoro już o niej mowa zadbajmy o to, by nie opierać się wyłącznie na przelewach i płatnościach online, ale i dostarczyć rozwiązań takich jak np. płatność przy odbiorze. Dzięki temu – dając klientowi dowolność – zminimalizujemy ryzyko opuszczenia koszyka już na finiszu transakcji.
Oczywiście, nie da się uniknąć go zupełnie – zacznijmy wówczas stosować remarketing, który będzie przypominał naszym klientom o porzuconych przez nich produktach.
Pamiętaj również o tym, by dokładnie opisać wszystkie elementy zamówienia.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Sklepy internetowe muszą być również reklamowane – zapamiętaj, że samo stworzenie rozwiązania nie zapewni Ci przychodów, które osiągnąć możesz przez skuteczną reklamę na Facebooku i w Google. Dopiero dzięki nim Twój biznes rozkwitnie w pełni tak, jak na to zasługuje.