Copywriting a content writing – jakie są różnice?

Copywriting a content writing – jakie są różnice?

Copywriting i content writing to działania leżące w spektrum szeroko rozumianego marketingu internetowego. Ponieważ jedno i drugie polega na tworzeniu treści dla celów biznesowych, ich nazwy są często stosowane zamiennie. Czy jednak powinno tak być? Sprawdź to w naszym artykule.

Content marketing – ciekawe fakty

Oto garść ciekawostek, dotyczących roli marketingu treści: 

  • Treść ma dwa razy większy wpływ na konwersję niż projekt graficzny;
  • Strony internetowe z błędami gramatycznymi mają o 85% większy współczynnik odrzuceń;
  • Prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy Google z błędem w tekście zmniejsza się o 70%;
  • 80% osób czyta nagłówki tylko po to, by od razu poznać sedno treści.
Źródło danych: https://forgeandsmith.com/blog/copywriting-vs-content-writing-whats-the-difference/

Copywriting – czym jest?

Tworzenie wszelkich treści marketingowych często umieszczamy w jednym worku z napisem: „copywriter”. Jest to duże uproszczenie, które jednak wynika z faktu, że w Polsce zawód ten nie jest jeszcze powszechnie znany. Czym faktycznie zajmuje się copywriter? To osoba, która tworzy stosunkowo krótkie teksty o perswazyjnym i sprzedażowym charakterze. Krótkie hasła i slogany tzw. claimy, artykuły blogowe zakończone zachętą do działania (call to action), czy też opisy na strony i sklepy internetowe (zakładka „o firmie”, opis produktu lub kategorii) – te treści tworzy copywriter.

Czym jest content writing?

Content writer to osoba, tworząca dłuższe treści o charakterze informacyjnym tj. e-booki, newslettery, recenzje, poradniki, broszury, katalogi itd. Twórca tego typu treści powinien więc nie tylko perfekcyjnie znać zasady polskiej pisowni, lecz także posługiwać się rzetelnymi informacjami, pozyskanymi z takich źródeł jak np. badania naukowe, ciekawe statystyki czy wnikliwe raporty. Dzięki atrakcyjnemu przedstawieniu ich w tekście, może zapoznać odbiorcę z misją firmy, jej celami, sukcesami czy poinformować o ważnym wydarzeniu, które organizuje.

Krótkie podsumowanie różnic

  • Funkcja treści – content writing ma na celu tworzenie treści informacyjnych, natomiast copywriting – o charakterze perswazyjnym i sprzedażowym;
  • Długość tekstu – content writer tworzy dłuższe teksty np. e-booki czy poradniki „jak coś zrobić”;
  • Termin realizacji – w związku z powyższym termin realizacji powinien być dłuższy u content writera, choć nie musi to być regułą;
  • Sposób pracy – copywriterzy pracują najczęściej dla agencji a content writerzy – częściej prowadzą działania w modelu B2B. 

Copywriting i content writing z Agencją Interaktywną Testin

Zamów stworzenie treści w Agencji Interaktywnej Testin. Nasi copywriterzy i content writerzy regularnie i terminowo poprowadzą blog Twojej firmy, zaprojektują treści na stronę www czy opisy produktów i kategorii na sklep internetowy. Teksty optymalizujemy pod kątem SEO (widoczności strony w wynikach wyszukiwania), dzięki czemu strona może się znaleźć na pierwszych stronach po wpisaniu danej frazy w Google. Każdy rodzaj treści tworzymy w sposób kreatywny i unikalny, dzięki czemu zostaniesz zauważony w sieci. Wybierz Testin, zyskaj odpowiedni wizerunek i zdobądź dzięki temu swojego Klienta.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Czym jest WordPress? Kompleksowe wprowadzenie dla początkujących.

    Czy wiedziałeś, że prawie co druga strona internetowa oparta jest na CMS WordPress? System ten zdominował współczesny Internet. Korzystają z niego giganci tacy jak Microsoft, BBC, Disney czy Fundacja Obamy. Jeśli zastanawiasz się jak stworzyć swoją pierwszą stronę internetową, to WordPress jest doskonałym miejscem, aby rozpocząć tę przygodę. Bez względu na to czy Twoim celem stała się promocja działalności, tworzenie bloga, a może chciałbyś otworzyć sklep internetowy, ten […]

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]