Copywriting a content writing – jakie są różnice?

Copywriting a content writing – jakie są różnice?

Copywriting i content writing to działania leżące w spektrum szeroko rozumianego marketingu internetowego. Ponieważ jedno i drugie polega na tworzeniu treści dla celów biznesowych, ich nazwy są często stosowane zamiennie. Czy jednak powinno tak być? Sprawdź to w naszym artykule.

Content marketing – ciekawe fakty

Oto garść ciekawostek, dotyczących roli marketingu treści: 

  • Treść ma dwa razy większy wpływ na konwersję niż projekt graficzny;
  • Strony internetowe z błędami gramatycznymi mają o 85% większy współczynnik odrzuceń;
  • Prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy Google z błędem w tekście zmniejsza się o 70%;
  • 80% osób czyta nagłówki tylko po to, by od razu poznać sedno treści.
Źródło danych: https://forgeandsmith.com/blog/copywriting-vs-content-writing-whats-the-difference/

Copywriting – czym jest?

Tworzenie wszelkich treści marketingowych często umieszczamy w jednym worku z napisem: „copywriter”. Jest to duże uproszczenie, które jednak wynika z faktu, że w Polsce zawód ten nie jest jeszcze powszechnie znany. Czym faktycznie zajmuje się copywriter? To osoba, która tworzy stosunkowo krótkie teksty o perswazyjnym i sprzedażowym charakterze. Krótkie hasła i slogany tzw. claimy, artykuły blogowe zakończone zachętą do działania (call to action), czy też opisy na strony i sklepy internetowe (zakładka „o firmie”, opis produktu lub kategorii) – te treści tworzy copywriter.

Czym jest content writing?

Content writer to osoba, tworząca dłuższe treści o charakterze informacyjnym tj. e-booki, newslettery, recenzje, poradniki, broszury, katalogi itd. Twórca tego typu treści powinien więc nie tylko perfekcyjnie znać zasady polskiej pisowni, lecz także posługiwać się rzetelnymi informacjami, pozyskanymi z takich źródeł jak np. badania naukowe, ciekawe statystyki czy wnikliwe raporty. Dzięki atrakcyjnemu przedstawieniu ich w tekście, może zapoznać odbiorcę z misją firmy, jej celami, sukcesami czy poinformować o ważnym wydarzeniu, które organizuje.

Krótkie podsumowanie różnic

  • Funkcja treści – content writing ma na celu tworzenie treści informacyjnych, natomiast copywriting – o charakterze perswazyjnym i sprzedażowym;
  • Długość tekstu – content writer tworzy dłuższe teksty np. e-booki czy poradniki „jak coś zrobić”;
  • Termin realizacji – w związku z powyższym termin realizacji powinien być dłuższy u content writera, choć nie musi to być regułą;
  • Sposób pracy – copywriterzy pracują najczęściej dla agencji a content writerzy – częściej prowadzą działania w modelu B2B. 

Copywriting i content writing z Agencją Interaktywną Testin

Zamów stworzenie treści w Agencji Interaktywnej Testin. Nasi copywriterzy i content writerzy regularnie i terminowo poprowadzą blog Twojej firmy, zaprojektują treści na stronę www czy opisy produktów i kategorii na sklep internetowy. Teksty optymalizujemy pod kątem SEO (widoczności strony w wynikach wyszukiwania), dzięki czemu strona może się znaleźć na pierwszych stronach po wpisaniu danej frazy w Google. Każdy rodzaj treści tworzymy w sposób kreatywny i unikalny, dzięki czemu zostaniesz zauważony w sieci. Wybierz Testin, zyskaj odpowiedni wizerunek i zdobądź dzięki temu swojego Klienta.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.