(Bez)błędny profil na LinkedInie – czego się wystrzegać, co warto powielać?
O LinkedInie słyszeli chyba wszyscy. Ta platforma biznesowa powstała w 2003 roku z inicjatywy Reida Hoffmana. Dziś profile w serwisie posiada niemal 600 milionów użytkowników z ponad 200 krajów! Sieć jest dostępna w 24 językach, w tym oczywiście w polskim. Jak prowadzić profil, co jest istotne, aby zwrócić uwagę na swoją wizytówkę? Należy pamiętać o kilku ważnych zasadach.
Niepodważalna moc LinkedIna
Początkowo platforma służyła głównie do poszukiwania pracy. Jednak w ostatnich latach uległa niezwykłej transformacji, stając się jedną z najwartościowszych możliwości pozyskania kontaktów biznesowych, zaprezentowania marki, a nawet pozyskania klientów. To też dobre miejsce do poszukiwania i rekrutowania pracowników. Warunkiem jest założenie i prowadzenie profilu prywatnego bądź firmowego w sposób profesjonalny.
Jak przyciągnąć klientów?
Aby odkryć możliwości LinkedIna, nie potrzeba żadnych magicznych sztuczek – wystarczy znajomość działania platformy oraz strategii dopasowanej do specyfiki serwisu. Sam LinkedIn dzieli się wskazówkami, które pomagają użytkownikom wykorzystać w pełni jego potencjał:
Stwórz bezpieczny profil
Jeśli chcesz korzystać z LinkedIna w 100%, Twój profil powinien być publicznie dostępny, czyli widoczny dla potencjalnych klientów czy kontrahentów. Tworzy się on automatycznie po zarejestrowaniu się w serwisie i jest publikowany w katalog użytkownika. W menu „Ustawienia i prywatność” dopasujesz profil do swoich celów i potrzeb, na przykład określisz, kto zobaczy listę Twoich kontaktów, zdjęcie itd.
Co publikować na Linkedinie?
Na koncie prywatnym powinniśmy publikować maksymalnie raz dziennie. Natomiast, zgodnie z dobrymi praktykami zalecanymi przez LinkedIn, na koncie firmowym LinkedIn posty powinny się pojawiać przynajmniej raz w tygodniu. A jakie treści powinny znaleźć się w postach?
- Ciekawe wycinki z raportów, branżowe nowinki. Pamiętaj, że zawsze trzeba podawać źródło takich informacji, a także oznaczać autora i niejako “wciągnąć” go do dyskusji na dany temat.
- Biznesowe historie i anegdoty. Najwartościowsze są osobiste historie z przesłaniem.
- Użyteczne porady. (Najlepiej w formie checklisty )
- Filmy i zdjęcia. (Z branżowych imprez, z wystąpień publicznych, zapisy webinarów, ujęcia ze zdobytymi trofeami, certyfikatami, dyplomami, z innymi ekspertami )
- Infografiki.
- Artykuły eksperckie. (Kiedy odpowiadasz na gorące branżowe pytania, stawiasz się w roli eksperta, co jest dobrze odbierane przez algorytmy serwisu)
Aby opublikowane przez Ciebie treści trafiły do odpowiedniej grupy osób i zdobyły sobie przychylność algorytmów, warto zainwestować w płatną reklamę na LinkedInie.
Oddaj swój profil w ręce profesjonalistów!
Ponieważ LinkedIn to platforma biznesowa, wypadało by, aby profil prowadzony był w sposób w pełni kompetentny. Jeśli nie masz do tego głowy lub po prostu brakuje Ci czasu, zleć prowadzenie konta nam! Nasze bogate doświadczenie w mediach społecznościowych jest gwarancją Twojego sukcesu. Nie czekaj, skontaktuj się z nami już dziś! Zapraszamy!