Agencja reklamowa, marketingowa, interaktywna – różnice

Prowadzenie własnego biznesu to spore wyzwanie, które wiąże się z podejmowaniem wielu, różnych decyzji. Podstawową z nich jest wybór agencji, która będzie świadczyła usługi z zakresu reklamy. To bardzo ważny krok, a jego konsekwencję mogą mieć ogromne znaczenie, dla Twojego sukcesu. Na rynku istnieje mnóstwo agencji, między innymi: agencja reklamowa, agencja marketingowa oraz agencja interaktywna. Mimo iż ich usługi są zbliżone, to jednak różnią się między sobą. Niestety problem polega na tym, że nie wszyscy widzą te różnice, dlatego postanowiliśmy Wam je pokazać.
Agencja reklamowa
Kompetencje agencji reklamowej mieszają się z tymi, które oferują agencje marketingowe oraz agencje interaktywne, z tym że istnieją również aspekty różniące je. Działania agencji reklamowej mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki i kreowanie jej wizerunku. Do ich kompetencji należy projektowanie i realizacja reklam takich jak: plakaty, ulotki, banery czy bilbordy. Ponadto agencja reklamowa zajmuje się planowaniem, organizacją, wdrożeniem oraz kontrolą kampanii reklamowych.
Agencja marketingowa
Celem agencji marketingowej jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Prowadząc własny biznes, nie musisz mieć opracowanego planu działania, zwłaszcza jeśli nie do końca znasz się na tych tematach. Wystarczą Ci pomysły, które masz w głowie i wybór odpowiedniej agencji marketingowej. Pracujący tam specjaliści zajmą się całą resztą. Do ich kompetencji należą wszelkie działania związane z: content marketingiem, projektami graficznymi, prowadzeniem mediów społecznościowych, promocją RP oraz marketingiem szeptanym. Cechą, która wyróżnia agencję marketingową na tle pozostałych agencji, jest umiejętność szerokiego spojrzenia na rolę marketingu w danej firmie i dostosowanie go do potrzeb oraz wymagań poszczególnych branży.
Agencja interaktywna
Stałeś się właśnie szefem dla samego siebie i rozpocząłeś nowe życiowe wyzwanie, czyli stworzyłeś własną firmę. Teraz czas sprawić, by stała się ona rozpoznawalna. Tutaj z pomocą przychodzi agencja interaktywna odpowiadająca za Twój wizerunek w sieci, bo to właśnie na niej należy się skupić w obecnych czasach. Teraz gdy większość ludzi nagminnie korzysta z internetu, nie może tam zabraknąć również Ciebie. Pierwszym krokiem, aby się tam znaleźć, jest stworzenie profesjonalnej strony internetowej. W agencji interaktywnej pracują bowiem sami kreatywni specjaliści, którzy kompleksowo wykonują swoje zadania. Każdy projekt traktują indywidualnie, starając się, dopasować go do wymagań branży oraz wskazówek klienta.
Usługi oferowane przez agencję interaktywną:
- projektowanie stron www,
- tworzenie sklepów internetowych,
- pozycjonowanie oraz optymalizacja SEO,
- prowadzenie mediów społecznościowych,
- copywriting,
- reklama Google Ads.
Dokonuj świadomych wyborów
Wiemy, że już same nazwy poszczególnych agencji są nieco mylące, z czego wynika wiele nieścisłości podczas współpracy. Mając już jednak nieco więcej informacji na temat usług oferowanych zarówno przez agencję reklamową, agencję marketingową oraz agencję interaktywną z pewności będziesz umiał znaleźć różnice i wybrać tę, która najbardziej Ci odpowiada. Pamiętaj, że wszystko zależy od tego, czego obecnie potrzebujesz i na czym chciałbyś się skupić.
Agencja interaktywna Testin – stań się rozpoznawalny w sieci
Jeśli poszukujesz agencji interaktywnej, która sprawi, że Twoja firma zaistnieje w internecie, stanie się znana i rozpoznawalna, zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Stworzymy dla Ciebie profesjonalną stronę internetową, poprowadzimy media społecznościowe oraz przygotujemy ciekawe teksty na bloga. Wystarczy tylko jeden krok, by zostawić konkurencje daleko w tyle. Skontaktuj się z nami!