Kim są brand heroes?

Kim są brand heroes?

Czym byłaby Milka bez krowy?

Dobra reklama jest miniaturą opowieści – posiada logiczny układ, treść, dialogi oraz… bohaterów, którzy identyfikowani bywają z marką. Często to właśnie spójne, charakterystyczne postaci, ochrzczone mianem brand heroes są czynnikiem umożliwiającym ekspansję wizerunku, a w efekcie sprzedaż. W pewnym momencie brand jest ściśle zespojony z maskotką – tak bardzo, że nieraz słysząc o Milce zaczynamy mieć przed oczyma wizję… charakterystycznej, fioletowej krowy. Ba, marka zakorzeniła się w naszej świadomości tak głęboko, że w początkach XXI wieku dzieci z większych aglomeracji w USA oraz w krajach Europy Zachodniej myślały, że każda krowa jest wspomnianej maści!

Brand heroes są efektywni, skuteczni i (często) zabijają humorem. Jakie przykłady firmowych maskotek warto jeszcze odnotować?

Kim jest brand hero?

Maskotki są z nami od dawna, choć – nie ukrywajmy – ich rola zwiększyła się od momentu, w którym większość z nas zyskała dostęp do telewizji oraz Internetu. Słowo zaczęło być wypierane przez obraz, z czasem natomiast do reklam zawitali celebryci, którzy zachęcająco wypowiadali się o prezentowanych produktach lub odgrywali miniscenki. Niektórzy twierdzą, że to, kim są brand heroes zdefiniowane zostało właśnie wtedy.

Weźmy pod uwagę chociażby ludzika Michelin – firmy produkującej opony – który jest z nami już od ponad dekady i cały czas reprezentuje określone wartości takie jak m.in. bezpieczeństwo.

Brand heroes często zyskują antropomorficzne kształty oraz osobowości, gdyż w innym wypadku nie byliby równie skuteczni. Co ciekawe, nie zawsze mówić będziemy o bohaterze który jest stricte „człowiekiem”, jak chociażby w wypadku popularnego Henia z reklam Tesco. Ostatnimi czasy triumfy święci Plushak oraz charakterystyczny ziemniak z Nju Mobile, które – mimo iż teoretycznie do każdego z nich blisko nam jak chociażby do banana, postaci mają typowe, ludzkie cechy, które eksponowane śmieszą i przykuwają uwagę.

Brand heroes zagospodarowywani bywają również inaczej – znamy ich przecież nie tylko ze spotów reklamowych. Wystarczy tutaj przytoczyć przykład ze strony Nju Mobile, na której informacja o plikach cookies jest umieszczona obok nadgryzionego ciasteczka… z twarzą firmowej maskotki!

W czym może pomóc Ci brand heroes?

Dzięki odpowiednio wykreowanej postaci jesteś w stanie jeszcze lepiej zakorzenić się w świadomości odbiorców oraz stworzyć niemal nieograniczone możliwości marketingowe. Brand hero osadzić możesz w całej siatce luźno powiązanych historii, tak jak chociażby słynnego Henia z Tesco, który niestety już nie ma swojego czasu antenowego… Co ciekawe, niektóre postaci mogą się przewijać przez różne strategie marki.

Wspomina o tym Paweł Tkaczyk mówiąc, że kapitalnym pomysłem jest sugestia rzecznika Playa, Marcina Gruszki, który zażartował, że była maskotka Tesco – Henio – powinien przejść do Play, skoro i tak wszyscy do nich przechodzą.

Myślisz o skutecznym zagospodarowaniu marki a może i stworzeniu własnego brand hero? 

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.