Jak wykorzystać Instagram w biznesie? cz. II

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? cz. II

Rola Instagrama w prowadzeniu biznesu jest ogromna i niesie z sobą wiele możliwości wykorzystania tego medium. Jak go wykorzystać do promowania firmy, pisaliśmy w poprzedniej części. Dziś przedstawiamy kolejne wskazówki.

Instagram dla biznesu

Podobnie jak Facebook, Instagram pozwala na korzystanie z płatnej formy reklamy. Włączając ją w łatwy sposób z poziomu aplikacji w telefonie, kierujesz za jej pomocą klientów do swojego profilu lub na stronę www.

Najważniejsze w tym serwisie jest jednak wchodzenie w interakcję z użytkownikami i bycie z nimi w stałym kontakcie:

  • Śledź profile innych. Lajkuj i komentuj ich zdjęcia. Pokaż, że podchodzisz do każdego indywidualnie.
  • Zamieszczaj na swoim profilu posty Twoich ‘followersów’, na których widać Twój produkt – pamiętaj o oznaczeniu ich konta oraz wcześniejszym poproszeniu o ich pozwolenie.
  • Wszystko to sprawi, że użytkownicy będą bardziej przywiązani do Twojej marki, będą chętniej zaglądać na jej profil oraz poczują się przez Ciebie wyróżnieni i docenieni.

# TIP 1. Komentuj zdjęcia Twoich potencjalnych klientów. Zachęcaj użytkowników do dodawania zdjęć z Twoimi produktami. Udostępniaj je na swoim profilu lub w relacjach.

# TIP 2. Organizuj zabawy i konkursy. Możesz oferować np.: rabat lub gratis za opublikowanie oraz oznaczenie zdjęcia z Twojego lokalu lub Twojego produktu.

# TIP 3. Nie pozostawiaj komentarzy bez reakcji. Regularnie sprawdzaj wiadomości prywatne i udzielaj na nie odpowiedzi.

Bądź kreatywny – stosuj aplikacje!

Co prawda Instagram umożliwia mnóstwo bezpłatnych opcji, które są pomocne w obróbce materiału, ale warto tez skorzystać z aplikacji pozwalających wspiąć się na wyższe poziomy zaangażowania w prowadzeniu firmowego profilu. Niektóre z nich sa dostępne zupełnie za darmo, inne wymagają opłacenia abonamentu lub jednorazowej wpłaty.

Oto kilka z nich:

  • Canva to dobrze znane narzędzie do projektowania, które pomaga w tworzeniu banerów, ulotek, plakatów itp. Narzędzie do edycji zdjęć zawiera wiele niesamowitych funkcji, takich jak ulepszanie zdjęć, prostowanie zdjęć, tworzenie dymków itp.
Canva
  • Over – profesjonalne narzędzie do edycji zdjęć w podróży. Prezentuje wyselekcjonowane treści dla inspiracji i zawiera proste narzędzia (takie jak warstwy i maski) do ulepszania zdjęć. Pozwala także poprosić o opinię na temat twoich zdjęć.
  • Boomerang – bezpłatne narzędzie Instagrama, które umożliwia tworzenie zapętlonego wideo.
  • Planoly – umożliwia fachowe zarządzanie i optymalizację treści na platformach społecznościowych oraz uproszczenie działań marketingowych.
Planoly
  • Moldiv – aplikacja nie tylko do obróbki zdjęć. Moldiv udostępnia obszerną kolekcję naklejek, czcionek oraz filtrów.
  • Unfold – aplikacja, dzięki której sprawisz, że Twoje Instastory stanie się estetyczne i będzie przykuwać uwagę.
  • Quick – darmowa aplikacja do tworzenia filmów, która posiada gotowe szablony. Wystarczy wrzucić parę zdjęć i filmów, a powstanie video jak u profesjonalisty.
  • VSCO to popularna aplikacja do tworzenia zdjęć na wyższym poziomie. Zawiera potężne ustawienia wstępne i narzędzia do edycji obrazów, a także inspiracje społecznościowe.

Skorzystaj z pomocy fachowców!

Jeśli nie czujesz się na siłach, bądź nie masz na to zbyt wiele czasu, zleć nam założenie, a także prowadzenie Twojego profilu firmowego na Instagramie i innych portalach. Nasze kilkuletnie doświadczenie, a także ogromna grupa zadowolonych klientów stanie się gwarancją i Twojego sukcesu.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.