6 błędów w tworzeniu sklepu online

6 błędów w tworzeniu sklepu online

Żyjemy obecnie w czasach, gdzie nie ma miejsca na chwilę spokoju czy relaksu. Ciągły pośpiech, walki szczurów w drodze po awans spowodowały, że większość ludzi chcąc dokonać zakupów, robi to poprzez sklep online. Długie, rodzinne spacery po centrach handlowych to rzadkość i zdarzają się przed świętami lub w dniu urodzin, któregoś z członków rodziny. Firma, która nie posiada sklepu online, wiele traci, a chcąc to zmienić, popełnia szereg błędów w trakcie jej tworzenia. Postanowiliśmy więc w kilku punktach pokazać Wam, jakich praktyk się wystrzegać.

1. Samodzielne tworzenie sklepu online bez potrzebnej wiedzy

Głównym problemem, który popełniają właściciele firm, jest samodzielne tworzenie sklepu online w chwili, gdy nie posiadają żadnej potrzebnej wiedzy w tym zakresie. Wiemy, że oglądając różne poradniki na YouTube, wydaje się to być banalnie proste, jednak w rzeczywistość to ogrom pracy, jaki trzeba włożyć, by sklep online mógł funkcjonować prawidłowo. Najczęstszym wytłumaczeniem takich zachowań jest chęć zaoszczędzenie pieniędzy, jednak z naszego doświadczenia wynika, że jest to bardzo złudne myślenie. Zastanawiacie się dlaczego? Otóż, aby sklep online funkcjonował prawidłowo, musisz wykupić domenę i hosting. Jest to miejsce, gdzie będą przechowywane treści znajdujące się na stronie. Pakiety podstawowe są stosunkowo tanie, jednak posiadają mało miejsca użytkowego, co w konsekwencji sprawia, że musisz dokupić pakiet premium. Bardziej opłacalne na dłuższą metę jest więc zlecenie stworzenia sklepu online agencji reklamowej, która przygotuje ją w odpowiedni sposób, tak byś Ty mógł zająć się inny ważnymi sprawami związanymi z firmą.

2. Źle zaprojektowana strona sklepu online

Ludzie dokonujący zakupów na Twojej stronie muszą czuć się zaopiekowani oraz usatysfakcjonowani. Brzydki design na pewno w tym nie pomoże, a wręcz przeciwnie, sprawi, że odbiorcy wyjdą z Twojego sklepu i już więcej nie wrócą. Na co więc zwrócić szczególną uwagę? Pierwsze, na co zwrócą uwagę ludzie odwiedzający stronę to jej ładny projekt oraz estetyka. Dobrze dobrane kolory, motywy, odpowiednia czcionka są ważne. Najważniejsza jednak jest intuicyjna obsługa. Klient chce mieć możliwość wchodzenia w różne zakładki oraz szybkiego powrotu do strony głównej.

3. Brak responsywności sklepu online

Bardzo często popełnianym podczas tworzenia sklepu online jest niedostosowywanie strony do urządzeń mobilnych. Jest to duży błąd, ponieważ coraz więcej osób posiadając smartfony, właśnie za ich pośrednictwem dokonuje zakupów.

4. Niedostosowane metody płatności

Czasy, gdy większość osób posiada konta bankowe i płaci za zakupy karta płatniczą, wręcz zobowiązują właścicieli sklepów do dostosowywania różnych metod płatności, by klienci mogli wybrać najlepszą dla siebie opcję.

5. Umieszczanie zbyt dużej liczby produktów

Wiemy, że im więcej, tym lepiej, ale nie zawsze. Ludzie, mając do wyboru zbyt wiele rzeczy, nie mogą się zdecydować i rezygnują z zakupu. Rozpoczynając swoją przygodę ze sklepem online, skup się na kilku produktach, z czasem umieszczając kolejne. Wiąże się to również z kwestią logistyczną, bowiem podczas posiadania szerokiego asortymentu musisz utrzymywać jego szybkie dostarczenie do klienta, a nie zawsze jest to możliwe.

6. Brak certyfikatów bezpieczeństwa

Tworząc sklep online najważniejszą kwestią, którą musisz zapewnić klientom, jest bezpieczeństwo, bowiem robiąc zakupy zostawiają na stronie poufne dane. Podstawowym sposobem na ich zabezpieczenie jest protokół SSL, który przesyła dane, szyfrując je na poziomie przeglądarki. W chwili, gdy Twój sklep nie posiada takiego zabezpieczenia, Google uznaje je za niebezpieczne, a przeglądarka Chrome zaznacza je na czerwono. Wówczas Twoja strona wyświetla się podczas wyszukiwania na niższej pozycji, co z góry wpływa na mniejsze lub wręcz zerowe zainteresowanie.

IBRE Testin – wsparcie i pomoc

Wiesz już, czego należy unikać podczas tworzenia sklepu online. Chcąc mieć pewność, że Twoja strona będzie odpowiednio dopasowana do potrzeb klientów i spełni zamierzone cele, warto zwrócić się do specjalistów. Agencja Interaktywna Testin ma dla Ciebie bardzo dobre wiadomości. Otóż, prowadzony jest obecnie projekt „Podkarpacka Platforma Wsparcia Biznesu”, który po zgłoszeniu się, daje możliwość zwrotu kosztów poniesionych na stworzenie i wdrożenie sklepu online lub platformy e-commerce. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami, a udzielimy Ci wszystkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w sprawach formalnych.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.