5 wskazówek jak napisać tekst przyciągający uwagę

5 wskazówek jak napisać tekst przyciągający uwagę

Sekundy decydują o tym, czy czytelnik zostanie dłużej na Twoim blogu. Czy do końca przeczyta tekst. Wreszcie – czy poleci go innym, na przykład w mediach społecznościowych. Warto więc wiedzieć, jak napisać tekst przyciągający uwagę. Oto kilka porad od doświadczonych copywriterek.

Reserach to klucz do sukcesu

Nie w każdej dziedzinie jest się i da się być ekspertem. Ważny jest zatem dokładny research. Dobry tekst nie powstanie bez wiedzy. Ludzie oczekują konkretów i, co najważniejsze, prawdziwych informacji. Istotne jest także, do kogo piszesz – kto jest Twoim odbiorcą. Jeśli artykuł ma na celu tylko spełnić warunki umowy czy wypełnić sekcję na stronie, szkoda czasu. Czytelnik na pewno to wyczuje.

Ważne jest nie tylko to, jak kończysz…

… ale i jak zaczynasz! Pierwszy akapit tekstu to Twoja wizytówka. To on decyduje o tym, czy zatrzymasz czytelnika na stronie dłużej. Jak zacząć? Jest kilka metod. Dość popularną i, co ważne, skuteczną, jest metoda… problemu. Zacznij od tego, z czym mierzy się Twój czytacz. Po odpowiedź na jakie pytanie, bądź po rozwiązanie jakiego problemu zajrzał na stronę. Zacznij z humorem, zacznij na poważnie – wszystko zależy od tematu i oczywiście grupy docelowej.

Kreuj się na eksperta

Rozmiar ma znaczenie? W przypadku tekstu przyciągającego uwagę – tak! Oczywiście nic na siłę, ale niewiele tematów da się wyczerpać w 1000 znaków ze spacjami… Nie patrz na licznik – patrz na to, co masz do przekazania swoim czytelnikom. Wyczerp dane zagadnienie. Wnikliwie przeprowadzony reserach sprawi, że przekażesz sprawdzone informacje. Być może napiszesz o tym, o czym nie pisze konkurencja – to ważne, by mieć nad nią przewagę! Im więcej czasu i serca włożysz w przygotowanie publikacji, tym bardziej docenią to czytelnicy. Poczują, że darzysz ich szacunkiem i chętniej będą wracać na Twój blog.

Kultura obrazkowa, czyli jak urozmaicić tekst?

Złośliwi mówią i piszą, że wracamy do kultury obrazkowej – wolimy patrzeć na infografiki, memy, gify niż czytać dłuższy tekst. Skoro tak jest (bywa), to może warto urozmaicić artykuł? Tekst przyciągający uwagę powinien być także atrakcyjny wizualnie. Może Twój temat pozwala na ujęcie danych, na przykład na wykresie? Może kilka zdjęć jeszcze bardziej przykuje uwagę czytelnika?

Zaskocz czytelnika!

Nieoczekiwane finały lubimy nie tylko w filmach czy książkach akcji. Nawet jeśli nie piszesz o zagadnieniach kryminalnych, warto zastanowić się, czy nieoczywiste zakończenie przykuje uwagę czytelnika. Jeśli tak – spróbuj! Zastanawiasz się po co, skoro przeczytano praktycznie cały tekst? A po to, by internauta wrócił na Twoją stronę, by polecił ją innym lub, jeśli artykuł ma za zadanie pozycjonowanie sklepu internetowego, z przekonaniem dokonał (niejednego) zakupu. Niech puenta sprawi, że Twój odbiorca zapragnie więcej!

Jak napisać tekst przyciągający uwagę? Zaufaj specjalistom!

Nie masz lekkiego pióra? Każdy Twój tekst wydaje się być nie do przejścia? Powierz swój blog specjalistom. Zaufaj copywriterom, którzy zadbają nie tylko o ciekawe treści i przykuwający uwagę przekaz, ale i o pozycjonowanie strony www. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większy ruch na Twojej witrynie. Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja. Wskakuj na naszą panterę i rozpocznij podróż w zakamarki dobrego copywritingu.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]

    CZYTAJ DALEJ

    Zagrożenia przy niezaktualizowanej stronie WordPress – dlaczego warto regularnie aktualizować?

    WordPress to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia stron internetowych. Jego intuicyjność, szeroka gama wtyczek i motywów oraz elastyczność sprawiają, że korzystają z niego zarówno początkujący blogerzy, jak i duże firmy. Regularne aktualizacje WordPressa są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa, wydajności i stabilności strony. W tym artykule przyjrzymy się zagrożeniom wynikającym z braku aktualizacji oraz korzyściom płynącym z ich regularnego przeprowadzania. Zagrożenia wynikające z braku aktualizacji WordPressa 1. Luki w zabezpieczeniach – […]