5 cech dobrej strony internetowej

5 cech dobrej strony internetowej

Strona internetowa musi być wizytówką Twojego biznesu. Przemyślana struktura i design zgodny z najnowszymi trendami to elementy, które podnoszą prestiż każdej firmy. Dobra strona WWW odpowiada na potrzeby klienta i jest dla niego atrakcyjna wizualnie. Dzięki niej Twoja oferta prezentuje się idealnie, co ma realny wpływ na ilość napływających zamówień. Zwiększenie sprzedaży oraz budowa mocnej pozycji na rynku to główne cele, jakie należy przyjąć, przy tworzeniu strony internetowej.

Poniżej przedstawiamy 5 cech dobrej strony WWW. Wprowadzenie tych rozwiązań radykalnie zwiększy Twoje szanse na odniesienie sukcesu w Internecie.

ODBIORCA W CENTRUM ZAINTERESOWANIA

Tworząc strukturę każdej strony internetowej należy koncentrować uwagę na potencjalnym odbiorcy. Komunikaty, które w pierwszej kolejności dotrą do klienta, powinny przekonać go, do pozostania na naszej stronie WWW jak najdłużej. Do tego celu służą slogany.

Dobry slogan reklamowy powinien:

  • być prosty i łatwy do zapamiętania,
  • w spójny sposób łączyć się z ofertą firmy,
  • prezentować korzyści,
  • podkreślać różnicę między naszym produktem a konkurencją.

Wszystkie treści muszą być starannie pogrupowane i logicznie porozmieszczane na stronie internetowej. Intuicyjna nawigacja to ogromny plus nowoczesnych witryn. Tekst nie może dominować nad całością. Pamiętajmy, że klient trafił na naszą stronę WWW, w poszukiwaniu konkretnych informacji. Dobierzmy treści w taki sposób, by przykuły jego uwagę i dostarczyły odpowiedzi na nurtujące pytania.

Jak to wygląda w praktyce? Postaraj się, by Twoja strona internetowa posiadała następujące cechy:


PROFESJONALNE ZAPREZENTOWANIE OFERTY

Jeśli chcesz, żeby Twoja strona internetowa miała rzeczywisty wpływ na zwiększenie sprzedaży, powinieneś zadbać o ciekawy opis całej oferty. Skoncentruj uwagę na wszystkich wiadomościach, które mogą zainteresować potencjalnego klienta. Pokaż swoje wyroby z jak najlepszej strony. Nie zapomnij również o zdjęciach w dobrej jakości. W pierwszej kolejności to właśnie obraz przyciągnie wzrok użytkowników. Oryginalne przedstawienie oferty, użycie ciekawego zestawienia kolorystycznego, odpowiedni dobór czcionki – to tylko niektóre elementy, które mogą uatrakcyjnić Twoją stronę internetową. Skorzystaj z tych możliwości!

Nie powielaj schematów. Jeśli oferta większości konkurentów wygląda niemal identycznie, nie wykorzystuj tych samych rozwiązań. Twoje produkty już na pierwszy rzut oka powinny świadczyć o doskonałej jakości i solidnym wykonaniu. Szata graficzna strony internetowej musi podkreślać te cechy.

PRZEDSTAWIENIE DOTYCHCZASOWYCH SUKCESÓW

Współcześnie niewielu klientów decyduje się na skorzystanie z danej oferty bez sprawdzenia opinii o firmie. Jakość i rzetelność to podstawowe cechy, na które zwracają uwagę użytkownicy. By strona internetowa budziła zaufanie należy pochwalić się dotychczasowymi sukcesami.

Bardzo pomaga w tym rozbudowane portfolio. Jeśli zbierzemy wszystkie realizacje, opiszemy je w interesujący sposób, a do każdej stworzymy ciekawe grafiki – nasza praca sama zaświadczy o swojej jakości. Obecność takich elementów to doskonała wizytówka. Klienci mają również okazję sprawdzić, czy firma podchodzi profesjonalnie do każdej realizacji.

Jeśli zajmujemy się wyłącznie sprzedażą produktów, bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodanie do strony internetowej zakładki „Opinie Klientów”. Im więcej pozytywnych referencji, tym większe zaufanie budzi Twoja firma. Profesjonalne usługi, z których z zadowoleniem skorzystało wiele osób – czy trzeba lepszych referencji?

Ciekawym rozwiązaniem są liczniki zadowolonych klientów lub wykonanych projektów. Jeśli istniejemy na rynku od dłuższego czasu warto, by taka informacja również znalazła się na stronie internetowej. Wiedza i doświadczenie są obecnie w cenie.

NOWOCZESNE FUNKCJONALNOŚCI

Nowoczesna strona internetowa to taka, która przyciąga klienta na dłużej. Obecność multimediów oraz ciekawych funkcjonalności to elementy, które budzą ogromne zainteresowanie.

Jeśli więc, zamiast zwykłej grafiki, na początku strony głównej zdecydujesz się na umieszczenie ruchomego slidera, masz szansę od razu zaciekawić potencjalnego klienta.  Krótkie filmy czy animacje, które przedstawiają Twoją działalność, są znacznie bardziej atrakcyjne niż sam tekst.

Pamiętaj, że jeśli coś piszesz, to zawsze skupiaj się na konkretach. Zwięzły komunikat i przemyślane rozmieszczenie tekstów nie zniechęca czytającego.

Za wszelką cenę ułatwiaj nawiązanie kontaktu lub złożenie zamówienia. W tych przypadkach doskonale sprawdzają się interaktywne formularze kontaktowe. Każdy, już z poziomu strony internetowej, może przesłać do Ciebie swoje zapytanie. Szybka informacja zwrotna to podstawa sukcesu w Sieci.

Duża liczba tzw. przycisków „call to action” (CTA), znacznie wpływa na powiększenie wyników sprzedaży. Mowa tu o wszystkich tych miejscach na stronie internetowej, gdzie piszemy: „zobacz więcej”, „sprawdź szczegóły”, „zamów produkt”, itp. Tym sposobem stosujemy bezpośredni komunikat do odbiorcy i wzywamy go do podjęcia konkretnego działania. Jeśli przyciski te mają atrakcyjny wygląd, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że klient wykona nasze polecenie.

OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE

Strona internetowa powinna być dobrze widoczna w wyszukiwarce Google. To najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce i na całym świecie. W naszym kraju korzysta z niej aż 96,60% użytkowników Internetu. Im dalszą pozycję zajmuje nasza strona WWW, tym mniejsza szansa, że duża grupa ludzi zobaczy ofertę. Ponad 90% użytkowników nie przegląda wyników, umieszczonych dalej niż na 3 stronie wyszukiwarki. Największą popularnością cieszą się oczywiście oferty obecne już na pierwszej stronie.

Przemyślane pozycjonowanie przynosi ogromne efekty. Ustalenie podstawowych fraz kluczowych znacznie ułatwia cały proces. Dzięki pozycjonowaniu, które jest prowadzone w sposób konsekwentny, rośnie pozycja Twojej strony WWW w wyszukiwarce. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z wagi optymalizacji (SEO). Dwa główne elementy, które maja w tym wypadku ogromne znaczenie to: stworzenie przemyślanego tytułu do każdej strony internetowej oraz przygotowanie tzw. „meta description” (opis strony WWW).

PROFESJONALNA STRONA INTERNETOWA

Jeśli chcesz zobaczyć przykładowe strony internetowe, które spełniają wszystkie wymienione w artykule kryteria kliknij tutaj.

A jeśli szukasz Agencji Interaktywnej, która taką stronę www dla Ciebie wykona – zapraszamy do kontaktu. Tworzymy serwisy na bazie najnowszych trendów, nie zapominając o najważniejszych cechach, które stanowią podstawę do ich funkcjonowania w sieci. Zadzwoń lub napisz – doradzimy i zaprojektujemy najlepszą stronę www dla Twojego biznesu.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.