2022: Aktualne wymiary grafik na social mediach

2022: Aktualne wymiary grafik na social mediach

Portale społecznościowe z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Jedne z nich lata świetności mają już za sobą, z kolei inne dopiero wchodzą w swój „złoty” okres. Wszystko to wpływa na walkę o nowych użytkowników, która przekłada się na popularność portali. Stąd właśnie biorą się ciągłe ulepszenia oraz dodawanie nowych funkcji. Zmianom podlegają również wymiary grafik.

Wymiary grafik na Instagramie

Standardowe zdjęcia kwadratowe, czy pionowe i poziome, które zyskują coraz większą popularność, muszą spełniać odpowiednie proporcje 1,91:1-4:5. Specjaliści rekomendują stosowanie grafik o szerokości między 320, a 1080 px. Poniżej dla ułatwienia zamieszczamy informacje, jakie wymiary powinny mieć poszczególne rodzaje zdjęć.

  • Zdjęcie profilowe – 110x110px.
  • Grafika kwadratowa – 1080-1080px.
  • Grafika pionowa – 1080x1350px w proporcji 5:4.
  • Grafika pozioma – 1080x566px w proporcji 1,91:1.
  • InstaStories – 900x600px w proporcji 9:16.

Reklamy na Instagramie

Prowadząc działania reklamowe na portalach społecznościowych, trzeba mieć świadomość, że wymiary grafik w tym przypadku są bardzo ważne. Reklama ma przyciągnąć uwagę odbiorcy, który pod jej wpływem dokona zakupu produktu lub usługi. Dobry, ciekawy, zaskakujący opis i odpowiednio dobrane zdjęcie musi współgrać z identyfikacją wizualną marki oraz aktualnymi wymiarami grafik. Oto najczęstsze ich rodzaje:

  • Feed ad – 1080x1080px,
  • Karuzela – 1080x1080px,
  • Video ad – 1080x1080px,
  • InstaStories ­ 1080x1920px.

Prowadząc więc profil na Instagramie, musisz być na bieżąco ze zmianami, jakie zachodzą na portalu każdego dnia. Tylko w ten sposób będziesz mógł pozyskiwać nowych klientów, zostawiając konkurencję w tyle. 

Wymiary grafik na Facebooku

Z uwagi na to, że ludzie są w większości wzrokowcami, estetyka grafik umieszczanych na Facebooku jest bardzo ważna. Prawidłowo użyte wymiary mogą wpłynąć na odbiorcę w pozytywny sposób, zachęcając do interakcji, komentowania, kupowania. Warto więc wiedzieć, jakie wymiary grafik stosować:

  • Zdjęcie profilowe – 170x170px,
  • Zdjęcie w tle – 820x312px,
  • Tło w grupie – 1640x856px,
  • Tło wydarzenia – 1200x628px,
  • Zdjęcie pionowe – 640x960px,
  • Zdjęcie poziome – 1200x960px,
  • Lead ads – 1200x628px,
  • Grafika na fanpage – 1200x900px,
  • Polubienia strony – 1200x444px,
  • Post video – 1920x1080px.

Wymiary grafik na LinkedInie

LinkedIn to portal społecznościowy zrzeszający osoby poszukujące pracy, z właścicielami firm oraz ludźmi reprezentującymi instytucje lub nimi zarządzającymi. Tworząc swój profil, można wybadać rynek pracy, nabyć kontakty na przyszłość, poznać ciekawych ludzi z różnych branży. Profil na LinkedInie stanowi wizytówkę, która powinna być schludna i przejrzysta, dlatego tak ważne są wymiary grafik. Jak cię widzą, tak cię piszą, więc warto wiedzieć, jakie zdjęcie będzie prawidłowo widziane przez innych. Logując się na portal, można prowadzić profil prywatny bądź firmowy. Od tego zależy jakie wymiary będą miały poszczególne grafiki. Zacznijmy więc od profilu osobistego:

  • Zdjęcie profilowe – 400x400px,
  • Zdjęcie w tle – 396x1584px,
  • Zdjęcie kwadratowe  – 1200x1200px,
  • Zdjęcie prostokątne – 1200x628px,
  • Zdjęcie artykułu – 744x400px,
  • Grafika zapowiedzi – 1280x720px.

Teraz czas przyjrzeć się profilowi firmowemu, który różni się w wymiarach tylko pod dwoma aspektami:

  • zdjęcie profilowe – 300x300px,
  • zdjęcie tła – 1128x191px.

Chcąc zaistnieć na Linkedlnie, należy dostosować się do panujących trendów oraz być na bieżąco, a w razie potrzeby aktualizować swoje grafiki, by inni mogli je oglądać w najlepszej odsłonie.

Wymiary grafik na Pintereście

Pinterest to obok Instagrama najbardziej wizualny portal społecznościowy. Najważniejsze więc są grafiki oraz ich rozmiary, które pozwalają na przejrzyste oglądanie zdjęć na każdym urządzeniu. Oto lista, którą musisz sobie przyswoić:

  • zdjęcie profilowe – 165x165px,
  • pin – 1000x1500px (proporcje 2:3),
  • cover photo – 1200x674px,
  • cover albumu – 1000x1000px.

Wymiary grafik na social mediach mają ogromny wpływ na pozytywny ich odbiór. Bez względu na to, czy prowadzisz profil prywatny, czy firmowy ludzie oglądają wrzucane przez ciebie zdjęcia, komentuje je i lajkują, tworzą wokół marki społeczność.

Testin – rozmiary grafik w małym paluszku

Czytając ten tekst, pewnie zastanawiasz się, jak stale być na bieżąco, skoro masz dużo innych obowiązków. My znamy jeden sposób, który pozwoli Ci uwolnić się od takich „błahostek”, jak wymiary grafik na mediach społecznościowych. Tym sposobem jest zlecenie prowadzenia social mediów przez Agencję Interaktywną Testin. Nasi doświadczeni graficy rozmiary grafik mają w małym paluszku, co skutkuje udostępnianiem odpowiednich zdjęć, które angażują odbiorców.

Uzyskaj refundacje na działania w internecie!

Jeśli martwisz się o wysoki koszt naszych usług, teraz masz okazję na uzyskanie dofinansowania na cele promocyjne swojej firmy – prowadzenie social mediów, pozycjonowanie oraz kampanie płatne.

Wystarczy skontaktować się z nami. Udzielimy odpowiedzi na nurtujące Cię pytania i pomożemy w całym procesie składania dokumentów. Nie czekaj dłużej, bo lepszej okazji może już nie być.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć stronę internetową zorientowaną na pokolenie Alpha?

    Pokolenie Alpha, czyli dzieci urodzone po 2010 roku, to pierwsza generacja, która od najmłodszych lat żyje w pełni cyfrowym świecie. Dla nich technologia jest czymś naturalnym, a ich oczekiwania wobec internetu są zupełnie inne niż w przypadku starszych użytkowników. Jak zatem stworzyć stronę, która nie tylko przyciągnie uwagę najmłodszych, ale także zapewni im świetne doświadczenia?

    CZYTAJ DALEJ

    Zabezpieczenia stron internetowych w 2025 roku

    W erze cyfrowej strony internetowe stały się kluczowym elementem funkcjonowania firm, instytucji publicznych i działalności indywidualnych. Rosnąca liczba cyberataków i zmieniające się przepisy prawne wymuszają na właścicielach stron wdrażanie zaawansowanych zabezpieczeń. W 2025 roku nacisk kładzie się na trzy kluczowe filary: ochrona danych osobowych, zapobieganie atakom hakerskim oraz dostosowanie stron do standardów dostępności WCAG 2.1.