WordPress.com a WordPress.org – który system jest dla Ciebie?

WordPress.com a WordPress.org – który system jest dla Ciebie?

Poniekąd może i są (oczywiście, pod pewnymi względami – szczególnie zaś nazwy), podobne. Paradoksalnie jednak nie są tożsame, dość często bywają za to mylone zarówno przez mniej, jak i bardziej doświadczonych internautów. Dwie platformy, dwa narzędzia – poznaj, czym różnią się od siebie WordPress.comWordPress.org.

WordPress i dezorientacja?

Najpopularniejsza na świecie platforma dla blogerów ze status quo już dawno zrezygnowała, wypuszczając się na nieznane wody… Ale do rzeczy. Mówiąc o miejscu, w którym bytowało mnóstwo popularnych (lub nie) blogów, porad i wynurzeń mamy na myśli WordPress.com, który powoli prowadzi nas za rękę i nie puszcza do samego końca. Strony, które powstały przy wykorzystaniu platformy administrowane mogą być tylko w niewielkim stopniu. Oczywiście, ma to swoje plusy – nie musimy martwić się ściąganiem i rozpakowywaniem plików, ich przenoszeniem i instalacją, gdyż wszystko to zrobiono już za nas. Nam pozostaje jedno – blogowanie, uzupełnianie treści i zdobywanie poklasku. I oby nam się to udało…

Niewątpliwym plusem „pierwotnego” WordPressa jest to, że nie musimy go aktualizować ani konfigurować – wystarczy się tylko zarejestrować i pełnymi garściami czerpać z witającej wszystkich nowych użytkowników blogsfery. Dodatkowo, serwery często trzymane są w chmurach – dzięki temu nasze wypieszczone treści pozostaną w wirtualnej rzeczywistości bezpieczne i (zapewne) odporne na działanie czasu i krytyków… Choć może tych ostatnich – niekoniecznie.

 

Nie tylko plusy

Blogowy WordPress ma kilka plusów, które pożądane są na początku przygody z korzystaniem z dobrodziejstw cyberprzestrzeni, nie sposób jednak odmówić mu kilku istotnych ograniczeń, które w późniejszych latach mogą być mocno problematyczne i – kolokwialnie mówiąc – może nas to trochę kosztować. Samo spersonalizowanie witryny nastręczać może sporo trudności, chyba, że zadowoli nas ograniczony zasób gotowych szablonów – ok. 100, plus oczywiście opcje płatne. Kosztownie prezentuje się również późniejsze wyeliminowanie z witryny reklam. Taka błahostka może wynieść nas ponad 100zł w skali roku – niby niedużo, jednak nawarstwienie kosztów przyjemne nie jest…

WordPress blogowy jest świetną opcją zwłaszcza dla tych, którzy nie chcą martwić się systematycznymi aktualizacjami i stawianiem strony, a jedynie zaprezentować swoje portfolio/realizacje i nie potrzebują do tego chociażby platformy płatniczej. My jednak dla profesjonalnego biznesu polecamy coś zupełnie innego…

WordPress.org, czyli CMS (niemal) doskonały

Coraz więcej stron opiera się na module WordPressa – najpopularniejszego na ten moment systemu zarządzania treścią. Jego plusy i intuicyjność dość często już podkreślaliśmy, o czym przeczytać możecie chociażby tutaj. Mimo szerokiego wachlarza funkcji moduł jest niezwykle przyjazny dla użytkownika, dzięki czemu można dostosować witrynę do swoich indywidualnych preferencji. Na poły legendarna jest również liczba wtyczek, które mogą zostać zainstalowane na stronie, dość znacznie ją rozbudowując. Tym sposobem możemy wejść w posiadanie sklepu internetowego, lub za pomocą CallPage ułatwić naszym klientom kontakt.

WordPress traktowany jest jako profesjonalne narzędzie, dzięki któremu stworzyć można zjawiskowe realizacje – minimalistyczne, eleganckie i uniwersalne, takie, jak chociażby ta tutaj.

Wybór jest (nie)oczywisty?

Szersze możliwości oferuje ta opcja, którą trzeba umiejscowić na własnym komputerze – szerokie możliwości personalizacji są niezbędne zwłaszcza dla tych, którzy na stawianiu stron się znają. W innym wypadku – jeśli zależy nam nie na profesjonalizmie, lecz na zaprezentowaniu szerszemu gronu swojej sylwetki, postawić można na drugą z możliwości. Zaś jeśli uważamy, że to może być za mało… Nad czym się zastanawiać?

Wystarczy, że klikniecie w link poniżej.

Intuicyjne, nowoczesne strony internetowe to przyszłość. Zadbaj o nią z nami już dziś!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.