Strony internetowe a statystyki. Co przeglądaliśmy we wrześniu?

Strony internetowe a statystyki. Co przeglądaliśmy we wrześniu?

Popularność stron internetowych

Niełatwo znaleźć coś, czego na ten moment brak w sieci. Tyczy się to niemal każdego elementu życia –  strony internetowe doskonale sprawdzają się w biznesie, edukacji, budowaniu relacji międzyludzkich, polityce i reklamie, angażują nas więc już niemal na wszystkich płaszczyznach. Istotne jest to, że nie są one zarezerwowane już wyłącznie dla kontaktów biznesowych i handlowych – gama witryn poświęcona jest rozrywce, hobby i spędzaniu wolnego czasu. Warto wspomnieć o tym, co ostatnimi czasy absorbuje nas najintensywniej.

Liderzy rynku we wrześniu? Bez zaskoczeń!

Według opublikowanych przez Polskie Badania Internetu danych, liczba aktywnych użytkowników sieci sięgała niemal 27 milionów. Co ważne, dostęp do sieci nie jest już tylko domeną laptopów i komputerów stacjonarnych. Niezwykle często korzystamy z urządzeń mobilnych – smartfony i tablety towarzyszą nam w podróży, szkole i pracy częściej, niż zajmujące znaczniej więcej miejsca notebooki, stąd też ich stała eksploatacja.
Niezależnie od tego, czy korzystamy z opcji przenośnej czy też stacjonarnej, na pierwszy plan wśród odsłon wysuwa się potentat – Google, który na przestrzeni 30 dni pochwalić może się ponad 7 miliardami wyświetleń. Również zasięg najpopularniejszej wyszukiwarki wyglądał imponująco, gdyż wyniósł niemal 97%. Oznacza to, iż zdecydowana większość internautów korzystała z paska Google do znalezienia interesującej ich treści.
Drugie miejsce zajął kolejny z potentatów – tym razem mowa o potężnej platformie społecznościowej, Facebooku. Liczba wyświetleń popularnego medium przekroczyła 4.5 miliarda wyświetleń, gromadząc jednocześnie ponad 21 milionów aktywnych użytkowników w Polsce.
Kolejne miejsca zajęły strony internetowe, które określić możemy jako portale horyzontalne – Onet i Wirtualna Polska. Z założenia głównie informacyjne, w rzeczywistości kryją w sobie niemal wszystko – począwszy na platformach komunikacyjnych, poprzez ogłoszenia, na artykułach i reklamach ze świata motoryzacji kończąc. Oznacza to, iż lubimy kompleksowość, która umożliwia nam znalezienie maksymalnej liczby informacji lub produktów w jednym miejscu. Tłumaczyć można to względną, poszukiwaną przez wszystkich wygodą, wnikliwemu analitykowi fakt ten daje jednak do myślenia. Tworząc własne, niepowtarzalne strony internetowe pamiętać musimy właśnie o tym – każdy z odbiorców i klientów obsłużony lubi być kompleksowo.

Strony internetowe a rozrywka? Coraz chętniej!

Nie samą pracą człowiek w Polsce jednak żyje. Strony internetowe potrafią również dostarczyć rozrywki oraz umożliwić nam aktywne obcowanie z kulturą i sztuką. Stąd też nie dziwi wysoka pozycja portalu cda, na którym internauci oglądać mogą poważne pozycje kinowe, jak i popularne w sieci śmieszne filmiki. Ze strony internetowej korzystało we wrześniu niemal 7 milionów użytkowników. Podobnymi statystykami pochwalić może się Filmweb, będący witryną dla znawców kinematografii i tych, którzy do tego miana dopiero aspirują.

Dane liczbowe a biznes

Zaprezentowane statystyki, które zebrane zostały przez PBI/Gemius są cennym źródłem informacji o Twoich potencjalnych klientach. Wiedza jest kluczem do potęgi – również w kwestii nowych technologii i rozwiązań marketingowych. Dlatego już dziś warto zapoznać się z doniesieniami, które – być może – pozwolą nam jeszcze lepiej poznać tych, którzy są odbiorcami naszych treści.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]

    CZYTAJ DALEJ

    Dzień Kobiet w biznesie – jak skutecznie przyciągnąć i zaangażować klientki?

    Dzień Kobiet to znacznie więcej niż tylko kwiaty i czekoladki. To moment, w którym marki mogą nawiązać głębszą więź z klientkami, podkreślając ich siłę, aspiracje i wyjątkowość. Ale czy standardowy rabat wystarczy, aby wyróżnić się w tym dniu? Zdecydowanie nie! Kluczem do sukcesu jest emocjonalne zaangażowanie i oferowanie czegoś więcej niż tylko promocji.  Nie sprzedawaj – twórz wyjątkowe doświadczenia Tradycyjne podejście do Dnia Kobiet opiera się na rabatach i promocjach, ale czy to naprawdę buduje relacje? […]