Logo – najważniejszy znak Twojej marki

Logo – najważniejszy znak Twojej marki

 

Logo to symbol przedstawiający dany produkt lub firmę. Spójrzmy prawdzie w oczy – to najważniejszy znak, który identyfikuje Twoją markę! Zastanawiasz się, czy zlecenie wykonania profesjonalnego logotypu to czynność warta zachodu? Fachowcy doskonale wiedzą, jakie są wymogi zaprojektowania dobrego logo.

 

Podpowiadamy, o czym warto pamiętać przy tworzeniu kreacji graficznej:

 

1. Prosta forma – ponadczasowe kreacje graficzne mają nieskomplikowaną konstrukcję. Logo Coca – Coli nie zmieniło się w radykalny sposób od ponad 100 lat. Złota zasada, która wyróżnia dobry logotyp mówi: usuń z niego wszystkie niepotrzebne i mało znaczące elementy a osiągniesz sukces. Logo jest idealne wówczas, gdy nie da się już zredukować liczby jego elementów.

 

2. Łatwość zapamiętania – proste formy są praktyczne z tego względu, że bardzo łatwo zapadają w pamięć. Odbiorcy mogą więc bez problemu odwzorować ten znak graficzny. To duży plus. Ciekawym sposobem zwiększenia atrakcyjności kreacji graficznej jest odwołanie się do zakorzenionych  w tradycji znaczeń. Chodzi o to, by połączyć przekaz naszego logo z siecią skojarzeń, które już są w naszej pamięci. Dzięki temu ta kreacja graficzna zostanie zapamiętana na dłużej.

 

3. Oryginalność i ciekawy pomysł – odwołanie się do znanych motywów nie oznacza, że logo ma być plagiatem! Tworząc ciekawą kreację graficzną należy się wyróżnić. Powielanie utartych wzorów nie ma więc sensu. Logo powinno jednoznacznie wyrażać filozofię całej firmy ale jednocześnie przyciągać wzrok. Połączenie tych elementów w atrakcyjny sposób jest prawdziwym wyzwaniem.

 

4. Czytelność – tekst, który pojawia się w logotypie musi być wyraźny i  łatwy do odszyfrowania. Tutaj również prym wiodą proste czcionki, z małą ilością ozdobników. Zaleca się stosowanie maksymalnie 2 krojów pisma. Ilość tekstu powinna być zredukowana do niezbędnego minimum (np. nazwa firmy).

 

5. Kolorystyka – złota zasada głosi, że liczba kolorów w logotypie powinna być zredukowana maksymalnie do trzech.  Trzeba też uważać przy doborze konkretnych barw. Dobrze jest poznać znaczenie poszczególnych kolorów, by sprawdzić, czy wpisują się one w filozofię naszej marki, np.:

  • czerwony – doskonale podkreśla emocje ( siłę, zagrożenie ale i miłość);
  • brązowy – prestiż i opanowanie;
  • żółty – radość i dobra energia;
  • pomarańczowy – przyjemność;
  • zielony – wszystko, co związane z naturą, harmonia;
  • niebieski – stabilizacja;
  • czarny – z jednej strony moc i elegancja, z drugiej zło i śmierć.

To bardzo uproszczony schemat znaczeń. Niemniej jednak, warto je brać pod uwagę przy projektowaniu dobrego logo.

 

6.Uniwersalność – dobre logo musi być zaprojektowane w taki sposób, by w każdym rozmiarze zachowało idealny wygląd i zawsze było czytelne. W związku z tym profesjonalnie wykonane logo powinno być zaprojektowane w wersji wektorowej. Dzięki temu można dowolnie zmieniać jego rozmiar a jakość zostaje zachowana. To bardzo istotne, gdyż logo może być wykorzystywane zarówno na wydrukach wielkoformatowych, jak i na niewielkich gadżetach reklamowych.

 

Logo identyfikuje markę. Profesjonalnie wykonana kreacja graficzna to podstawa sukcesu Twojej firmy.

 

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych w 2024 roku

    Czy zastanawiałeś się, jak będzie wyglądać przyszłość projektowania stron internetowych? Rok 2024 przynosi ze sobą świeże spojrzenie na web design, koncentrując się na użytkowniku, jego doświadczeniach i potrzebach. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa wyróżniała się w tłumie i przyciągała nowych klientów, koniecznie zapoznaj się z najnowszymi trendami, które przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie.