Responsywna strona internetowa – przywilej czy wymóg?
Responsywność w sieci
Korzystanie z Internetu nie jest już domeną laptopów ani komputerów stacjonarnych. Coś, co jeszcze kilka lat temu wydawało się niemożliwe stało się faktem – portale społecznościowe i strony internetowe częściej przeglądać zaczynamy za pomocą urządzeń mobilnych. W 2016 roku było to już niemal 2 miliardy użytkowników, którzy z Facebooka i Instagrama korzystają głównie dzięki smartfonom. Prognozy uświadamiają, że statystyki te powinny się jeszcze zwiększyć. Warto zatem, żeby oferowane licznemu gronu odbiorców treści przekazywane były w możliwie najlepszej, dopasowanej do ekranu, rozdzielczości. Jak zatem umożliwić to tej sporej grupie odbiorców? W tym właśnie pomaga responsywna strona internetowa.
Czym jest responsywna strona internetowa?
Responsywna strona internetowa (RWD) jest projektem witryny, która potrafi automatycznie dostosować się do rozmiaru ekranu. Dzięki inteligentnemu skalowaniu treści i grafiki są wygodniejsze w odbiorze, niezależnie od tego, czy korzystamy z tabletu, smartfona czy laptopa. Ważne, że zmienić może się zarówno design strony jak i zawartość, zaś adres URL pozostaje bez zmian. Znacznie ułatwia to samą nawigację, jak się jednak okazuje, RWD ma jednak również inne „zastosowania”. Responsywność oznacza również, że oglądana przez nas witryna lub sklep podążają za najnowszymi trendami i – kolokwialnie mówiąc – jest na czasie. Sprzyja to budowanemu z wolna pozytywnemu wizerunkowi organizacji.
Zwiększenie zasięgu w sieci? To możliwe!
Google postanowiło zwiększyć zasięg wyszukiwania na urządzeniach mobilnych tych stron, które adaptują się automatycznie na każdym urządzeniu. Jeśli nasza strona nie spełnia więc norm przyjętych przez potentata, to zaczyna być gorzej widoczna na urządzeniach mobilnych. Jak zaś już zaznaczyliśmy, co raz więcej konsumentów korzysta właśnie z nich. Dlatego też wszelkie „zaśniedziałe” witryny zajmować będą w rankingach wyszukiwania bardziej odległe pozycje.
Alternatywa dla aplikacji?
Automatyczne przystosowywanie treści pod kątem odpowiedniego urządzenia może się okazać przydatne również wtedy, gdy spojrzymy przez pryzmat ekonomiczny. Strona responsywna, jako taka, która pozwala się wygodnie zgłębić i przez smartfona, jak i komputer jest pożądana również przez to, iż może stanowić alternatywę dla niezwykle ostatnio chwytliwych aplikacji. Jest więc świetnym konceptem, nad którym warto się zastanowić i z czasem zrealizować.
Strony internetowe? To już standard. Pomyśl o responsywnej witrynie. Bądź krok przed innymi.
Masz pytania? Z chęcią na nie odpowiemy! Skontaktuj się z nami.