Reklamy – Facebook czy Google – co wybrać?
Postanowiłeś promować swoją firmę w internecie? Nie możesz się zdecydować, gdzie umieścić reklamę, Facebook czy Google? Wybór odpowiedniego kanału to droga do sukcesu, dlatego należy starannie przeanalizować swoje potrzeby i na ich podstawie dokonać selekcje. W dzisiejszym artykule wskażemy zalety obu kanałów oraz podpowiemy, jak wybrać ten właściwy.
Reklama w Google – zalety
Google ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o promowanie własnego biznesu. Dzięki kilku, prostym działaniom możesz sprawić, że Twoja firma zwiększy sprzedaż. Do największych zalet reklamy w Google zaliczamy:
- dostarczenie użytkownikowi konkretnych informacji – reklamy pojawiają się po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytań i słów kluczowych. Treści są więc dopasowane do oczekiwań odbiorców, interesują ich, ale przede wszystkim nie są natrętne,
- stosowanie słów kluczowych – reklama w Google opiera się o słowa kluczowe. Pozwala to w pewnym zakresie określić grupę docelową,
- dotarcie do odbiorcy na każdym etapie lejka sprzedażowego – określenie grup docelowych pozwala targetować reklamy oraz przeprowadzić klienta przez wszystkie etapy poszukiwań,
- możliwość wdrożenia działań z zakresu remarketingu – znaczniki śledzące osadzone w kodzie HTML pozwalają podążać za użytkownikiem, który odwiedził Twoją stronę, jednak nie sfinalizował transakcji,
- ułatwia targetowanie produktów niszowych – dzięki używaniu właściwych słów kluczowych możesz dotrzeć do odbiorcy, nawet nie znając grupy docelowej,
- dużą ilość sposobów rozliczania reklam – wybór modelu, w jakim będziesz rozliczał się za reklamę w Google zależy od Ciebie.
Zalety reklamy na Facebooku
Facebook to platforma społecznościowa zrzeszająca miliony ludzi z całego świata. Za jej pośrednictwem możesz nie tylko wypromować swoją firmę, ale również stworzyć społeczność i zbudować z nią silną więź w obrębie marki. Do największych zalet reklamy na Facebooku zaliczamy:
- szeroką grupę odbiorców – umieszczona reklama na Facebooku dociera do każdego, kto potencjalnie jest zainteresowany naszymi produktami czy usługami,
- zdolność precyzyjnego targetowania – dzięki temu, że portal zbiera dużo informacji o swoich użytkownikach, łatwiej jest nam targetować reklamy. Chodzi nie tylko o to, co zamieszczone jest na profilu, ale również ważne są udostępnienia, lajki itp.,
- duża ilość dostępnych form reklamowych – do najpopularniejszych z nich zaliczamy teksty, zdjęcia, filmy, animacje i slajdy,
- możliwość wdrożenia działań remarketingowych – implementacja na stronie tzw. Piksela Facebooka pozwala dużo lepiej określić grupę docelową. Możesz więc wdrożyć działania remarketingowe, które dotrą do konkretnego użytkownika w odpowiedni sposób,
- dwustronną komunikację – dzięki wysyłaniu wiadomości prywatnych bez kliknięcia w reklamę oraz komentowania promocyjnych postów możesz prowadzić dialog z potencjalnymi klientami.
Facebook czy Google – poznaj kroki, które pomogą Ci wybrać właściwy kanał promocji
Wybór kanału promocji to bardzo trudne zadanie, od którego może zależeć, być, albo nie być naszej firmy. Aby to ułatwić, przygotowaliśmy dla Ciebie podział na 4 kroki, które należy wykonać, by wybrać właściwie. Oto one;
- Targetowanie grupy odbiorców.
- Dopasowanie kanału promocji do specyfiki branży.
- Określenie celów promocji.
- Analiza systemów reklamowych.
Targetowanie grupy docelowej
Określenie grupy docelowej jest bardzo ważne i potrzebne, ponieważ pozwala dowiedzieć się, kim najczęściej są nasi klienci. Aby się jednak tego dowiedzieć, konieczna jest analiza takich czynników jak:
- wiek,
- płeć,
- miejsce zamieszkania,
- zainteresowania,
- zawód,
- sposób spędzania wolnego czasu,
- oczekiwania.
Prowadzisz pasiekę i sprzedajesz miód na rynku lokalnym? Z pewnością zależy ci, by dotrzeć do klientów mieszkających na określonym obszarze.
Sprzedajesz sprzęt sportowy? Kluczem do sukcesu jest dotarcie do osób aktywnych, które interesują się różnymi formami aktywności.
Ważne, abyś uzyskał jak najwięcej informacji oraz odpowiedzi na zadane pytania. Pozwoli Ci to lepiej poznać potencjalnych klientów, co przełoży się na efektywność targetowania. Dowiesz się, z której platformy częściej korzystają oraz w jaki sposób robią zakupy w sieci.
Facebook czy Google – wszystko zależy do branży, w jakiej działasz
Pamiętaj, że specyfika Twojej branży ma duże znaczenie podczas wyboru odpowiedniego kanału promocji. Firma modowa oraz beauty zdecydowanie powinna zainwestować w reklamę na Facebooku. Z kolei branże specjalistyczne o niszowej tematyce szybciej wypromują się w Google.
Określenie celu promocji
Jeśli chcesz sprzedawać, więcej i więcej najlepszym rozwiązaniem będzie wybór Google. Wyszukiwarka pomoże Ci zwrócić uwagę osób wpisujących konkretne słowa kluczowe. Z kolei, gdy chcesz zbudować świadomość marki oraz kształtować wizerunek firmy lepiej wybrać Facebooka. Platforma społeczna pozwoli Ci wchodzić w dialogi z użytkownikami, badać ich reakcję na nowe produkt bądź usługi, organizować konkursy itp. To pomaga budować zasięgi i wpływa na naszą większą rozpoznawalność.
Świadomość marki możesz budować również przez reklamę w Google. Jeśli prowadzisz bloga, to promocja Twoich artykułów w wyszukiwarce wpłynie na kształtowanie wizerunku. W ten sposób będziesz znany jako specjalista w swojej dziedzinie, a jak wiadomo, użytkownicy bardzo zwracają na to uwagę.
Analiza systemów reklamowych
Google i Facebook zasadniczo bardzo różnią się do siebie. W wyszukiwarce osoby wpisują konkretne frazy bądź zapytania, co oznacza, że podjęły już decyzję o zakupie, a teraz poszukują tylko najlepszej oferty. Reklama na Facebooku dopiero buduje potrzeby zakupowe.
Agencja Interaktywna Testin – pomożemy Ci wypromować Twoją firmę
Odpowiedź na pytanie, Facebook czy Google jest bardzo trudna. Pamiętaj, że najważniejsze, to by reklama była efektywna i pozwalała osiągnąć założone cele. Wiemy, że ta decyzja jest bardzo trudna, gdyż to od niej zależy, czy osiągniesz sukces. Jeśli nadal nie wiesz, którą formę promocji wybrać, skorzystaj z pomocy naszej agencji. Pomożemy Ci dobrać odpowiedni kanał promocji, wyznaczymy cele reklamowe, zaplanujemy budżet, który wydamy na działania przynoszące realne efekty.