Reklama płatna w małej firmie – czy jest potrzebna?

Reklama płatna w małej firmie – czy jest potrzebna?

Czas pandemii zmusił większość przedsiębiorców, by rozpoczęli działania w Internecie. Jest to miejsce wielkich możliwości. Z raportu Digital 2021 wynika, że prawie 8  miliardów ludzi każdego dnia korzysta z Internetu, z czego ponad 31 milionów to Polacy. Widać więc potencjał, który można wykorzystać, by przedsiębiorstwo stało się rozpoznawalne. Pomóc w tym może reklama płatna.

Sytuacja małych firm

Duże firmy miesięcznie wydają setki tysięcy na płatną reklamę, angażując przy tym copywriterów, agencje marketingowe i reklamowe. Nie każdy jednak może pozwolić sobie na taki gest i rozmach. Małe firmy stają więc przed ogromnym znakiem zapytania. Większość z przedsiębiorców nie wie, czy płatna reklama jest dla niego, gdzie powinna się ukazywać jakie treści zawierać. Ograniczeniem jest też budżet.

Najważniejsze pytanie

Czy płatna reklama w małej firmie jest potrzebna? Naszym zdaniem zdecydowanie tak. W dobie, kiedy większość osób przed skorzystaniem z usług robi research w Internecie na temat przedsiębiorcy, ciężko jest w nim nie istnieć. Masa osób wystawia opinie, poleca dane produkty, zwiększając tym samym ich popularność. Niestety żyjemy w czasach, gdzie, aby pozyskać klientów trzeba być aktywnym w Internecie. Bez względu czy jest to duża czy mała firma, warto postawić na zaangażowanie i pokazać się szerszej publiczności. Sprzedaż lokalnych produktów nie musi zamykać się w wąskiej grupie nabywców z pobliskiego podwórka. Dzięki płatnym reklamom firmy mają możliwość dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców i zwiększenia swoich obrotów.

Przykład reklamy produktowej Google Ads

Korzyści płynące z płatnych reklam w Internecie

  • Różnorodność – w zależności od Twoich potrzeb, celów oraz grupy odbiorców możesz wybrać kanały promocji oraz metody odpowiednie dla Ciebie. Jest to o tyle fajne, że wystarczy wybrać dwa, trzy w całej gamy możliwości, aby zyskać klientów.
  • Zachęta do podejmowania działań – reklama w Internecie to nie tylko wyświetlające się promocje. Dzięki mądrze wybrany metodom promocji możesz zachęcić potencjalnego odbiorcę do działania i zbudować z nim nić porozumienia. Z dużym prawdopodobieństwem  zaowocuje to zdobyciem nowego klienta, czy polecaniem Twojej firmy innym ludziom. Często zdarza się, że zostaje stworzona społeczność wokół Twojej marki. W przypadku małego lokalnego przedsiębiorstwa zajmującego się sprzedażą miodu z własnej pasieki mogą to być inni pszczelarze, cukiernicy itp.
  • Brak granic – płatna reklama w Internecie nie musi być skierowana tylko do polskiego klienta. Dobrze dobrane kanały promocyjne, odpowiednie treści i cały świat stoi otworem. Oczywiście w przypadku małych firm warto rozpocząć od wyjścia z własnej strefy zbytu do np. większego pobliskiego miasta.
  • Dotarcie do grupy docelowej poprzez targetowanie reklam – niebywałą zaletą reklamy w Internecie jest tworzenie i publikowanie treści odpowiedniej grupie docelowej. Skraca to czas, pozwalając szybciej dotrzeć do tych osób, które mogą stać się Twoimi klientami.
  • Elastyczność – w każdej chwili i na każdym etapie kampanii, treści mogą ulec zmianie. Nie ma obawy, że raz stworzony kontent będzie wieczny. Gdy oferta się zmieni, zawsze można nanieść poprawki w reklamach.
  • Niska cena – patrząc na ceny reklam w telewizji czy radiu, te ukazujące się w Internecie są o wiele niższe. Właściciel firmy sam ustala budżet i zawsze może go zmienić.
Przykład reklamy płatnej na Facebook
Przykład reklamy płatnej na Instagramie

Płatne reklamy – umiar wskazany

Gdy mała firma chce rozpocząć swoje działania w Internecie, nie warto zaczynać z „grubej rury”. Reklamy są ważne, ale najważniejsze jest stworzenie silnej  marki, rozpoznawalność oraz wytworzenie kontaktu z potencjalnymi klientami. Dobrze określona grupa docelowa to połowa sukcesu, zatem warto poświęcić czas na jej wnikliwy dobór.  Od tego będzie uzależniony wygląd kampanii reklamowych.

Przykład reklamy displayowej

Agencja Interaktywna Testin – pierwsza pomoc dla Twojej firmy

Mając na uwadze, że znajomość rodzajów reklamy płatnej , a także tworzenie kampanii reklamowych jest dość skomplikowaną sprawą, polecamy usługi naszego doświadczonego zespołu. Pomimo prowadzenia małej firmy, warto wygospodarować budżet na promocję. Dobrze poprowadzona kampania może przynieść zwielokrotnione zyski, dzięki dotarciu do wytypowanej grupy odbiorców.  Nie musisz już głowić się nad zwiększeniem widoczności Twojej marki – zostaw to nam – specjalistom, a Ty zajmij się prowadzeniem biznesu.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.