Projektowanie logo firmy
Logo firmy – na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas projektowania?
Profesjonalne logo firmy świadczy zwykle o posiadaczu bardzo dobrze. Przyjmuje się również, że klienci przywiązują do nich szczególną wagę. Logo firmy sprawia, iż we współczesnym, scyfryzowanym świecie zyskujemy indywidualną tożsamość, co jest niezwykle istotne podczas budowania pozytywnego wizerunku. Logotyp jest próbą prezentacji tego, czym się zajmujemy i wizualnego zaciekawienia odbiorcy.
Cechy dobrego logo firmy
Dobre logo powinno składać się z trzech podstawowych elementów. Główną zasadą jest to, że powinno być proste, a tym samym niezwykle szybko zapadać w pamięć. Z tym z kolei wiąże się to, żeby było rozpoznawalne i po jakimś czasie identyfikowane z marką, spójne z nią. Powinno również wyróżniać się w morzu konkurencji oraz zyskać status uniwersalnego i ponadczasowego. Logotyp powinien być spójny przez kilka lub nawet kilkadziesiąt lat, co wydatnie podkreśla przykład Coca-coli, w której nie zmieniało się ono przez ponad 150 lat. Logo firmy nie funkcjonuje wyłącznie w Internecie. Staje się nieodłącznym elementem wizytówek oraz ulotek. Jest pierwszym, co przykuwa nasz wzrok, dlatego też powinno być przygotowane wręcz wirtuozersko.
Jakie błędy popełniamy przy jego projektowaniu?
Jest ich niestety sporo. Część związana jest z przesadnym oszczędzaniem na wizerunku, które często kończy się niestety plagiatem. Musimy wiązać się z tym ryzykiem, jeśli zamawiamy projekt przesadnie tani.
Wspomnieć warto o logotypach, które giną w masie niemal identycznych, a więc o tych nieróżnicujących. Zwykle polega na „twórczym” przeanalizowaniu aktualnych trendów i przygotowaniu projektu, który się w to wpisuje. Posiadając takie logo musimy pamiętać, że bardzo łatwo może zostać zapomniane. Warto zaprezentować również te logotypy, które dobrze wyglądają tylko na monitorze, tracą zaś na jakości na ulotkach lub urządzeniach mobilnych. Nie świadczą one najlepiej o swoim posiadaczu, gdyż tracą znamiona profesjonalizmu. Prezentując kreację graficzną pamiętać więc musimy o tym, że zostanie ona przygotowana dla potencjalnego klienta, nie zaś dla nas. Dlatego też często wypada odrzucić przesadnie artystyczny koncept, który zaspokajałby estetycznie tylko nas.