Pozycjonowanie strony internetowej Testin, czyli walcz o miejsce w wyszukiwarce

Pozycjonowanie strony internetowej Testin, czyli walcz o miejsce w wyszukiwarce

Od miejsca w wynikach wyszukiwania zależy liczba wejść na stronę internetową. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej pozwala na zwiększenie interakcji i ich jakości z serwisem. W tej sytuacji Agencja Interaktywna Testin to wsparcie, jakiego potrzebujesz.

Po co mi pozycjonowanie strony internetowej?

Większość internautów sprawdza tylko kilka pierwszych linków z wyszukiwarki. Od ich wejścia na stronę i pozostania na niej wystarczająco długo, by zapoznać się z ofertą firmy, zależy pozyskanie klienta (jeden z czynników wpływających na to). Dlatego zadbanie o tą kwestię zalicza się do podstawowych narzędzi budowania marki. Pozycjonowanie strony internetowej bowiem to dostosowanie strony internetowej pod kątem treści, kwestii wizualnych oraz technologicznych do algorytmów Google. Efektem tych działań bądź ich zaniechania jest pozycja w wyszukiwarce odnośnika do serwisu firmy. Sytuację pożądaną zatem stanowi uplasowanie się w tzw. złotym trójkącie, czyli zajęcie pozycji wśród pierwszych trzech wyświetlanych linków. Należy przy tym wspomnieć, że do klasyfikacji tej nie zalicza się dosłownie pierwszej/pierwszych propozycji oznaczonych jako reklama. 

Content sposobem na algorytmy

Content to oryginalność

Algorytm Google to sztuczna inteligencja specjalnie zaprogramowana do sortowania stron internetowych począwszy od najlepszej. Jak już wspomniano (przy wyjaśnieniu pojęcia “pozycjonowanie”), w owym procesie brane są pod uwagę 3 czynniki. Jeden z nich stanowi content. Pojęcie to z języka angielskiego dosłownie znaczy treść. W teorii marketingu jest uznawany nie tyle za synonim, co jej określenie w przypadku odznaczania się wysoką jakością. Przede wszystkim chodzi tu o treści oryginalne, czyli napisane samodzielnie, tzn. działania typu “kopiuj-wklej” uznaje się za nieakceptowalne.

Wirtualne źródła

Dodatkowo, poszanowanie praw autorskich znajduje wyraz w nagradzaniu (zwiększaniu pozycji w wynikach wyszukiwania) za linkowanie zewnętrzne. Dodawanie hiperłączy odsyłających do innych – niezwiązanych z firmą – stron internetowych postrzegane jest jako powoływanie się na źródła. Wiąże się to z kolejną korzyścią w postaci budowania zaufania do publikowanych treści.

Udowodnij, że masz coś więcej do zaoferowania

Oprócz linkowania zewnętrznego, algorytm zwraca również uwagę na jego odmianę wewnętrzną. W tym przypadku chodzi o przeniesienie internauty z jednej części serwisu do innej. Poza utrzymaniem zainteresowania potencjalnego klienta marką, działanie to obrazuje, że firma ma coś więcej do zaoferowania niż jeden artykuł. Z jednej strony zatem można to postrzegać jako sposobność do zaprezentowania produktu, a z drugiej do odesłania odbiorcy do innych materiałów, dalej zyskując zaufanie oraz szansę na ukształtowanie wizerunku eksperta.

Poprawność językowa

Ponadto, technologia stała się już na tyle zaawansowana, że wykorzystywana przez Google sztuczna inteligencja skanuje tekst pod kątem poprawności językowej (co dotyczy również języka polskiego!). W obliczu powszechnej ignorancji wobec gramatyki, stylu oraz literówek, tego typu treści jawią się jako unikatowe. Sama dbałość o język w tym wypadku podkreśla bowiem wartość artykułu, nadając mu charakter ekspercki.

Zacznij walkę o swoje miejsce

Często w Internecie można natknąć się na sformułowanie: “raz uzyskana pozycja, nie jest dana na zawsze”. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Nawiązuje się tu bowiem do kwestii wprowadzania nowych algorytmów. Można tu zauważyć co najmniej 2 cele takiego działania (oprócz kreowania marki Google). Pierwszy z nich, skierowany do zwykłych użytkowników, ma zapewnić im dostarczenie jak najwyższej jakości wyników wyszukiwania. Drugi natomiast skoncentrowany jest na firmach, co przejawia się w ochronie rankingu linków przed zabetonowaniem. W ten sposób, coraz nowsze serwisy zyskują szansę na wyrównaną walkę o odbiorcę treści. Skutkuje to koniecznością stałej obserwacji ogłaszanych zmian oraz dostosowywania się do nich. Przedsiębiorstwo/osoba nie muszą jednak same mierzyć się z tym problem. Testin oferuje swoje wsparcie w bitwie o pozycję strony internetowej. Wspólnie pokonamy przeciwników.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.