Pozycjonerskie Q&A – czyli 5 najczęściej zadawanych pytań

Pozycjonerskie Q&A – czyli 5 najczęściej zadawanych pytań

Efekty, cena, wysoka pozycja to tylko hasła, które najczęściej padają podczas pytań, które klienci kierują do agencji SEO. Przygotowaliśmy listę pięciu najpopularniejszych pytań o pozycjonowanie i podejmujemy próbę odpowiedzi. Próbę, ponieważ rozwiązania nie są uniwersalne, a oferty są przygotowywane indywidualnie. Pokażemy jednak ogólne zasady, które panują w pozycjonowaniu.

1. Jakie będą efekty pozycjonowania?

Efekt ma być jeden. Wzrost popularności Twojej strony internetowej, ponadto wzrost liczby konwersji, co przełoży się na zysk. Działania prowadzimy w taki sposób, by zwiększyć liczbę odwiedzin takich użytkowników, których Twoja oferta zainteresuje. Najważniejsze efekty pozycjonowania to: wzrost liczby zapytań, konwersji, liczby fraz w TOP Google.

2. Kiedy można się spodziewać efektów?

To druga najważniejsza kwestia. Tutaj sprawa wygląda różnie i jest zależna od dwóch rzeczy. Jeśli frazy, na które zamawiane jest pozycjonowanie, są mniej konkurencyjne, efekty będą szybciej. Mniej popularne frazy łatwiej jest pozycjonować i efekty widoczne są po kilku tygodniach. Z kolei frazy, które charakteryzują się dużą konkurencyjnością, wydłużają proces widoczności efektów nawet do pół roku.

3. Kiedy osiągnę podium wyszukiwania?

Z pewnością nie w ciągu tygodnia. Tak naprawdę działania pozycjonerskie to okres kilku miesięcy. Dopiero po takim czasie możesz znaleźć się w TOP10 lub TOP3 wyszukiwań Google. Oczywiście na pozycjonowanie ma wpływ wiele czynników. Można jeszcze postawić na Google Ads. Jest to dobry sposób, żeby szybko zaistnieć w sieci, ale ma też swoje wady. Najlepiej pozycjonowanie i Ads połączyć w jedno działanie.

4. Od czego zależy cena za usługi?

Ile i dlaczego aż tyle? Powód jest prosty, pozycjonowanie stron to część marketingu, który odbiega od tradycyjnej form promocji i daje rzeczywiste efekty. Oczywiście cena jest zależna od prowadzonych działań. Płacąc za działania pozycjonerskie inwestujesz w swój biznes, tym samym generujesz wyższą sprzedaż. Pozycjonowanie sukcesywnie zwiększa Twoje grono odbiorców. Z czasem możesz osiągnąć takie wyniki, że pozycjonowanie opłaci się samo. Jeśli otrzymasz ofertę z wyjątkowo niską ceną, zastanów się. Pozycjonowanie kosztuje dlatego, że jest działaniem długofalowym i wymaga pracy zespołu ekspertów. Miej to na uwadze kiedy będziesz podejmować decyzję.

5. Czy otrzymam raport z działań?

Oczywiście! Działania SEO bez raportu nie będę kompletnie. Pozycjonowanie to inwestycja. Płacisz, a agencja pracuje nad Twoją stroną. To naturalne, że oczekujesz raportu, który przedstawi wykonywane działania. Elementarne wskaźniki z Google Analytics, pozyskane linki, treści, przyrost w skali miesiąca to najważniejsze punkty, które powinien zawierać raport. Pozycjonowanie to działania wymierne, da się je przedstawić na wykresach czy tabelach. Zawsze więc żądaj raportu.

Pozycjonowanie z Agencją Interaktywną Testin

Masz jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości? Zadzwoń do nas lub umów się na spotkanie! Z chęcią wyjaśnimy Ci, na czym polega pozycjonowanie i zaplanujemy strategię dla Ciebie i Twojej firmy. Pozycjonowaniem zajmujemy się od lat i nie ma przed nami tajemnic.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.