Opisy w sklepie internetowym, czyli rola contentu w branży e-commerce

Opisy w sklepie internetowym, czyli rola contentu w branży e-commerce

Branża e-commerce, jako jedna z nielicznych oparła się spadkom spowodowanym epidemią Covid-19 i stale rośnie w siłę. Dbając o swoje bezpieczeństwo i zdrowie, internauci znacznie zmienili swoje konsumenckie nawyki, dokonując coraz więcej zakupów online. Takie zachowania wymusiły więc na przedsiębiorcach digitalizację swojego biznesu. Niestety im więcej przedsiębiorców sprzedaje swoje towary czy usługi w sieci, tym coraz większym wyzwaniem jest zachęcenie internautów do dokonania zakupów właśnie w Twoim sklepie internetowym. Na co więc zwrócić uwagę, czym się wyróżnić spośród tłumu konkurencji? Opisem! Dokładnie tak, dobry produkt to nie wszystko. Jakość jego opisu to niezwykle istotny element, z którego większość przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy.

Sklep internetowy i content produktowy – dlaczego jest to ważne?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, posłużymy się danymi z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020”. Na jedno z pytań ankietowych „Co skłoniłoby Cię do częstszego robienia zakupów online”, aż 23% respondentów udzieliło odpowiedzi „Bardziej szczegółowe opisy produktów”! Treść odgrywa zatem ogromną rolę nie tylko w doświadczeniach sprzedażowych, ale również ich efektach. Niestety przygotowanie dobrego opisu, który zachęci do zakupu produktu czy usługi w sklepie internetowym, to jeden z największych problemów przedsiębiorców.

Jak tworzyć efektywne opisy produktów w sklepach internetowych?

Opisy produktów stworzone na potrzeby Twojego sklepu internetowego to nie tylko wizytówka dla potencjalnych klientów. To także narzędzie poprawiające widoczność sklepu w wyszukiwarkach. Dlatego tak ważne jest, aby przy ich kreowaniu trzymać się kilku podstawowych zasad:

  • poświęć czas na przygotowanie własnych tekstów – kopiowanie opisów ze stron producenta lub, co gorsza, ze sklepów konkurencji, sprawia, że stają się one coraz mniej widoczne w wyszukiwarce. Mechanizmy filtrujące i indeksujące obniżają pozycję stron, na których pojawia się tzw. duplicate content. Klienci także nie lubią czytać kopii, sprawdzając ten sam produkt w kilku sklepach internetowych;
  • dostosuj język do potencjalnych odbiorców – to trudna sztuka, jednak inaczej powinno zwracać się do klientów prowadząc np. sklep z branży rozrywkowej, a inaczej do profesjonalistów poszukujących „u nas” artykułów przemysłowych;
  • upraszczaj opis i unikaj nadmiaru niepotrzebnych danych – jeśli oferowany produkt nie należy do grupy wymagającej szczegółowego opisu technicznego, jego opis powinien być przejrzysty, czytelny i przystępny dla odbiorcy;
  • rozsądnie dodawaj detale –szczegóły produktu takie, jak jego numer czy kod producenta, zdecydowanie powinny znaleźć się w widocznym miejscu opisu, jednak nie odciągając uwagi od tego, co ważniejsze. Umieść je np. pod nazwą produktu;
  • formatuj tekst – chyba nikt nie lubi czytać jednolitego tekstu szukając towaru w Internecie. Formatowanie, manewrowanie rozmiarem czcionki czy odpowiednie położeniem tekstu względem zdjęć, doda opisowi przejrzystości. Poprawne używanie interpunkcji i składni uprości przekaz i pokaże przystępność Twojego sklepu;
  • opowiadaj „bez ściemy” – opowiedz historię produktu, jakby miał być niezbędny dla potencjalnego klienta, jednak wystrzegaj się nadmiernych pochwał. Pozwól odbiorcy samemu dostrzec zalety produktu. Bądź też szczery, ponieważ przesłanie produktu niezgodnego z opisem wiążę się ze zwiększonym ryzykiem zwrotów i reklamacji.
  • korzystaj z linków i słów kluczowych– nie zapominajmy o wyszukiwarkach, czyli oknie wystawowym naszego sklepu internetowego. Nasz sklep online stanie się dla wyszukiwarki godnym popchnięcia w górę piramidy pozycjonowania, jeśli rozsądnie dodamy do opisów słowa i frazy kluczowe oraz ciekawe, związane z produktem linki;
  • pokaż oceny, opinie i wezwij do działania – nie bój się pokazać potencjalnym klientom opinii ich poprzedników. Często jest to pierwsza rzecz, jakiej poszukujemy, wybierając produkt spośród kilku jemu podobnych. Gdy opis sprawi, że odbiorca rozważy zakup, zachęć go do działania, umieszczając proste komunikaty CTA.

Sklep internetowy – opis produktów nie taki straszny, jak go malują!

Choć wyżej wymienione zasady mogą wyglądać przerażająco, są bardzo łatwe do wdrożenia, a dzięki nim opisywanie produktu stanie się intuicyjne. Wszak najważniejszą rolą w tworzeniu opisów produktów, jest „wejście w skórę” potencjalnego klienta i rozważenie, co chciałby w Twoim sklepie znaleźć. Każdy z nas widział przecież niejeden produkt oferowany online, dlatego zrozumienie potrzeb klienta jest kluczem do sukcesu, a wówczas tworzenie contentu stanie się przyjemną częścią Twojej działalności.

ZOBACZ TAKŻE